16 of 17 inch velgen? comfort en enige tips?

Ik had begrepen dat de laklaag van MAK velgen niet de beste zijn. Maar als je na 2 jaar er nog niets aan ziet zal het niet zomaar optreden. Als de laklaag slecht is heb je snel corrosie en de laklaag begint bijvoorbeeld af te bladeren, daar doe je niets tegen...
 
Ik weet niet wat voor velgen er standaard onder een polo comfortline 1.2 90 pk zitten, maar daar heb ik vorige week mee gereden en afgelopen vrijdag met een Blue GT.
Wat een wereld van verschil ! Zit ook wel een heel ander onderstel onder, dat weet ik heel goed. Maar ik vond de comfortline best slapjes, hoewel ik vond dat je korte richels dan wel weer erg voelde.

En vond de de Blue GT met de 17" heel erg strak sturen. Goede en voorspelbare reactie op het stuur.
En dat terwijl ik normaal helemaal niet kapot ben van die lage bandjes omdat ik vind dat een band zeker meedoet aan je comfort. Toch vond ik de vering en de stugheid vd banden heel erg mee vallen, het is me eigenlijk helemaal niet opgevallen dat het zo'n lage band was.
 
Niks  Polo  4.0 
Ik heb een polo uit 2012 met standaard 15 inch riverside velgen met winterbanden.
Voor de zomer wil ik 17 Inch velgen et35 en 7,5j.
Bij de dealer raden ze het af om 7,5 j onder te zetten.
Volgens mij pas de velg wel gewoon met 215-40-17 banden.

Heeft iemand ervaring met een Polo met 7,5j x 17 x et35 velgen met 215-40-17 banden?
 
Ja: mijn winterwielenset onder de GTI was ook een set 17" 7,5J met 215/40R17 banden. Geen enkel centje pijn, ondanks de 15mm verlaging tov niet-GTI's.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Bij de dealer zeiden ze 7,5J past niet, terwijl je tegen meerprijs wel velgen van 7,0J kan krijgen.
Ook heb ik al een aantal niet-GTi's gezien met GTI velgen, deze hebben inderdaad de afmeting 17" 7,5J met 215/40R17.

Ik heb er een sportonderstel onder zitten, dus ook 15mm verlaagd.

Ga de velgen bestellen en hoop dat ze niet tegen de wielkast aankomen.

Bedankt

 
Ook heb ik al een aantal niet-GTi's gezien met GTI velgen, deze hebben inderdaad de afmeting 17" 7,5J met 215/40R17.
Da's niet helemaal waar wat je zegt: originele 6R GTI-velgen zijn 7J breed. Daarnaast hebben ze een heel andere ET-waarde, namelijk ET46 (ipv de eerder door jou genoemde ET35).

Laat onverlet dat op mijn 6R GTI de 7,5J brede velgen met ET35 niet aanliepen. Dat zou bij jou dus ook niet moeten gebeuren ;)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Denver.jpg

Dit komt uit het Volkswagen Polo boekje.

Dat maakt voor de rest niet uit, als de velgen die ik wil er maar onder passen.
Jij zegt dat 7,5J x 17" ET35 niet aanliepen met 215/40-17 banden, dan ben ik tevreden en ga ik de velgen gewoon bestellen.

Bedankt voor de info!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!