16 of 17 inch velgen? comfort en enige tips?

Mensen help!!!
Ik heb vorige week een nieuwe polo gekocht...
Peppergrey 1.2 tsi Bluemotion...

ik heb nu 15 inch sportvelgen met winterbanden. ( en dat rijd heerlijk)

en ik heb in het bandenhotel nog een nieuwe set stalen velgen met zomerbanden (conti's) met doppen liggen.

nou kan ik ergens dit inruilen voor nieuwe velgen maar ik wil wel comfortabel blijven rijden...

weet iemand of er veel verschil tussen 16inch en 17 inch zit? kwa comfort want optisch is de 17 inch mooier denk ik?

en als jullie nog tips hebben waar ik ze kan halen? of een soort velg hoor ik het ook graag. zelf vind ik deze heel mooi!

de Mak iguanMAK-Iguan-Silver.jpg
gr robbert
 
wat is veel? dan kan ik niet meer full gass over hobbeltjes heen enzo? ik heb geen zin om voor elk hobbeltje en gaatje in de weg tegen m'n dak aan te zitten haha

Op zich is dat voor iedereen verschillend;)
Ikzelf merkte het alleen heel erg in het begin, maar ben eraan gewend geraakt (merk zelf nog maar een heel miniem verschil tussen 15 en 17 inch, maar dat is echt puur subjectief :mrgreen:).
Anderen, zoals bijv te zien is aan Yvonne's reactie, wennen er niet aan;)

Maar qua optiek zit je met 17 en 18 inch sowieso goed, alleen wordt de rit wel wat harder. 16 inch zou gewoon prima moeten zijn qua comfort, maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
VW  6R  1.2TDI 
Ja ga je voor de looks en wil je wat comfort en rijgemak inleveren of ga je voor het comfort? Als je 17 inch hebt moet je wel oppassen met drempels, stoepranden en putten in de weg e.d. anders gaat je velg snel krom. 17 inch zal niet zo comfortabel rijden als 15 inch maar ik vind het prima te doen. Ikzelf heb er ook een schroefset onder zitten dus wat dat betreft rijd ik nog stijver maar ik vind het ook nog absoluut comfort hebben.

Als je andere velgen koopt (of inruilt) zou ik niet voor MAK velgen gaan, deze schijnen geen beste laklaag te hebben.
 
Hoe groter hoe beter (looks), BIG PIMPIN, je levert wel meer comfort in hoe groter je gaat (want de band wordt dan kleiner).

Ik zou gewoon voor middenweg gaan ;) 18 inch is echt max onder de polo, ga je voor de 17 toch ;) Laterrrrrr
 
Ik heb een Polo highline candy white besteld, en ben momenteel ook aan het kijken om andere velgen te kopen ervoor.
Jammer genoeg zit ik ook met dezelfde twijfel... 16 inch of 17 inch, maar ik weet dat 17 redelijk hard rijdt op een CrossPolo (eens testrit mee gedaan) maar k weet niet als de veringen van een gewone Polo even hard zijn.
17 inch ziet er natuurlijk wel een stuk sportiever uit.
Op dit moment gaat mijn voorkeur naar deze velgen, Sparco Drift Matt Black:
image.jpg
Nu zou ik graag nog eens jullie mening weten.. zou dat er goed uitzien in 16 inch op een witte Polo?

Grts Kevin
 
Heb enkel ervaring met 17" onder een 6R met sportonderstel (standaard op een GTI) en vind dat meer dan voldoende comfortabel. Moet er wel bij zeggen dat ik in 95% van de tijd alleen rijd, de resterende 5% met z'n tweeën.
@kevinvw: mooie velgen , gaat volgens mij mooi staan onder een witte Polo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
bedankt voor jullie tips, ik denk dat ik voor de 16 inch ga... of misschien toch 17 inch haha... nee ik denk 16 inch maar ik ga het denk ik ff uitstellen want toevallig is gister mijn rijbewijs in beslag genomen... 107 gereden waar je 50 mocht... dus moet nog ff wachten wat de boete wordt... had daar denk ik wel een mooi setje velgen van kunnen kopen... maja ff afwachten...

groetjes
 
bedankt voor jullie tips, ik denk dat ik voor de 16 inch ga... of misschien toch 17 inch haha... nee ik denk 16 inch maar ik ga het denk ik ff uitstellen want toevallig is gister mijn rijbewijs in beslag genomen... 107 gereden waar je 50 mocht... dus moet nog ff wachten wat de boete wordt... had daar denk ik wel een mooi setje velgen van kunnen kopen... maja ff afwachten...

groetjes

Laatst van een vrouwtje haar golf gti opgehaald,ze mocht niet meer verder rijden omdat ze bijna 70km te hard reed.
Het was haar eerste keer,schrik niet 2500 euro schikking.
Daar koop je inderdaad een leuk setje voor.
 
bedankt voor jullie tips, ik denk dat ik voor de 16 inch ga... of misschien toch 17 inch haha... nee ik denk 16 inch maar ik ga het denk ik ff uitstellen want toevallig is gister mijn rijbewijs in beslag genomen... 107 gereden waar je 50 mocht... dus moet nog ff wachten wat de boete wordt... had daar denk ik wel een mooi setje velgen van kunnen kopen... maja ff afwachten...

groetjes

Ik zou voor 17" gaan. Het staat stukken beter dan 16". Je levert wat comfort in maar daar wen je wel aan na een paar dagen :)
 
bedankt voor jullie tips, ik denk dat ik voor de 16 inch ga... of misschien toch 17 inch haha... nee ik denk 16 inch maar ik ga het denk ik ff uitstellen want toevallig is gister mijn rijbewijs in beslag genomen... 107 gereden waar je 50 mocht... dus moet nog ff wachten wat de boete wordt... had daar denk ik wel een mooi setje velgen van kunnen kopen... maja ff afwachten...

groetjes

Ik ken het.. 183 op een 100 weg, kostte me 2 maanden fietsen en 800 euro :( ach heb ervan geleerd. Theoretisch hadden ze zelfs je auto in mogen nemen.

Ontopic: Persoonlijk zou ik voor 17" gaan, het minimale comfort wat je inleverd boven 16" is minder dan de optische verbetering van 17"
 
Als je andere velgen koopt (of inruilt) zou ik niet voor MAK velgen gaan, deze schijnen geen beste laklaag te hebben.
Ik heb zelf deze MAK Iguans, liggen er nu ruim twee jaar en 63.000 km op, wissel ze niet in de winter maar heb niettemin nog geen enkel lakprobleem behalve wat onfortuinlijke parkeerschade, maar daar is volgens mij geen enkele velg immuun voor. Wat is je bron Xander? Als het klopt wat je ('men') zegt wil ik lakschade voor zijn en ze wat beter gaan behandelen (doe nu namelijk helemaal niets aan velgverzorging).

On topic, ik heb ook 17" met het af-fabriek sportonderstel en qua comfort moet ik inderdaad zeggen dat je merkbaar wat inlevert nadat ik recentelijk in een huurpolo moest rijden die op de standaard 15" velgen stond. Het is niets onoverkomelijks, maar doordat er bij 17" veel meer van het wegdek wordt 'doorgegeven' aan het interieur rijdt het in mijn beleving wat vermoeiender en 'nerveuzer'. Als je daar gevoelig voor bent en/of lange ritten moet maken kan dat een overweging zijn om toch maar voor 15" of 16" te gaan, hoewel ik het met PoloDave eens ben dat het verschil in comfort tussen 16 en 17" minimaal zal zijn.

Het is zoals velen al hebben opgemerkt een keuze tussen stijl of comfort, vind zelf dat 17" met sportonderstel het sportieve design van de 6R veel beter tot zijn recht laat komen en heb me erbij neergelegd dat het dan maar iets minder comfortabel is.

Bij een volgende auto ga ik de velgkeuze overigens wel weer goed overwegen omwille van het rijcomfort, wil het beste van twee werelden liefst, maar ja...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!