1.8T inbouwen

Kosten keuring motorwijziging: per 1 januari 2008 € 55,00.

Kosten weggedrag test: per 1 januari 2008 € 290,00.

Kosten geluidsniveau test: per 1 januari 2008 € 366,00.

Kosten weging: +/- 20 euro

Kosten roetmeting (diesel); Inbegrepen of +/- 30 euro)

Kosten rollenbank/vermogensbepaling: ???

Met andere woorden: voor rond de 1000 euro, staat het allemaal gezellig op kenteken?

Haal ik van een ander forum

Oke, dat is duidelijke taal! Echter wat ik gelezen had is dat als er een type goedkeuring is je voor 55 euro klaar bent! En op heel wat fora bouwen ze 6n's en 6n2's om met deze blokken en lees je niet anders dan dat ze voor 55 euro klaar waren. Als ik daarvan uit ga lijkt het me voor een 9n ook geen probleem. In feite is er niet veel verschil tussen een 9n3 en een 9n dacht ik zo! Maar hoe het RDW daarover denkt is natuurlijk een ander verhaal!

Anders is het inderdaad een dure hobby! En dan zal mijn keuze er vanaf hangen hoe goedkoop ik de spullen kan regelen!
 
FSI versnellingsbak past, maar belange niet allemaal, dacht dat die van de Tiguan 2.0 FSi zou passen.
heb boitenummer gekend maar kan ik wel opzoeken.
is wat je zelf wil natuurlijk, verhoudingen zijn stuk korter dus grip zal ook moeilijker te vinden zijn.
voordeel is dat 120km/u op een lager toerental zal uitkomen en dus zuiniger rijd.
weet iemand in engeland met FSi bak dus kan eens vragen naar bevindingen indien intresse?

sorry, denk niet dat ik goed gelezen had voor welk type polo het zou zijn, dacht dat het om 9n ging...
op een 6n past het niet 1 op 1 dacht ik...??

@Maarten1988: blok is niet van mij maar van maat van me.
wou het gebruiken in zijn ibiza cupra maar heeft auto in onderdelen verkocht, blok heeft hij nog.
ga er wel even bijzeggen dat het enkel de blok is en kabelboom, turbo en versnellingsbak zijn verkocht al..
mijn remmen gaan wel de verkoop in van zodra ik 312mm set up ga steken, moet nog peer dingetjes hebben, stalen remleidingen en keuze van blokken o.a..
maar zal het je laten weten als het zover is??

Het gaat ook om een 9n wat mij betreft hoor! Oke laat maar weten wanneer je zover bent. Voorlopig nog geen haast! eerst rustig alles op een rijtje zetten.
 
@Maarten1988: blok is niet van mij maar van maat van me.
wou het gebruiken in zijn ibiza cupra maar heeft auto in onderdelen verkocht, blok heeft hij nog.
ga er wel even bijzeggen dat het enkel de blok is en kabelboom, turbo en versnellingsbak zijn verkocht al..
mijn remmen gaan wel de verkoop in van zodra ik 312mm set up ga steken, moet nog peer dingetjes hebben, stalen remleidingen en keuze van blokken o.a..
maar zal het je laten weten als het zover is??

Zou je eventueel ook alleen de kabelboom en ECU willen verkopen? En wat wil je er dan voor hebben? ( Of je maat eigenlijk)
 
enkel kabelboom gaat ook ja, dacht dat hij 100euro wou ervoor?
maar ECU van BBU blok gaat evenzeer op BJX hoor.
zowel polo GTI als CUP edition, Ibiza FR en cupra werken allemaal op identiek dezelfde Bosch ME7.5 ECU.
enige verschil tss GTI/FR en CUP/Cupra is dat ze van de fabriek uit andere instellingen hebben, turbodruk etc.
das dan ook de enigste reden dat de GTI/FR 150pk hebben en de CUP/Cupra 180pk.
voor de rest zijn de blokken en ecu's identiek zelfs.
ECU van Ibiza Cupra in dit geval zal perfect werken op BJX motorblok dat afkomstig is van FR/GTI en zal dan stock al op 180pk rijden ipv 150pk dat een BJX blok normaal heeft.
 
enkel kabelboom gaat ook ja, dacht dat hij 100euro wou ervoor?
maar ECU van BBU blok gaat evenzeer op BJX hoor.
zowel polo GTI als CUP edition, Ibiza FR en cupra werken allemaal op identiek dezelfde Bosch ME7.5 ECU.
enige verschil tss GTI/FR en CUP/Cupra is dat ze van de fabriek uit andere instellingen hebben, turbodruk etc.
das dan ook de enigste reden dat de GTI/FR 150pk hebben en de CUP/Cupra 180pk.
voor de rest zijn de blokken en ecu's identiek zelfs.
ECU van Ibiza Cupra in dit geval zal perfect werken op BJX motorblok dat afkomstig is van FR/GTI en zal dan stock al op 180pk rijden ipv 150pk dat een BJX blok normaal heeft.

In dat geval is het beter om de hele set te nemen denk ik zo! Ik zal binnenkort even met je overleggen hoe we de gaan afhandelen!
 
Heb een mail de deur uit gestuurd. Nu dus even afwachten! Zodra ik antwoord heb zal ik het hier posten!

En dan hier het antwoord! Eerst kreeg ik een vaag antwoord van het RDW maar na door vragen kreeg ik het volgende antwoord.

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto. Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moet het kentekenregister en soms de kentekencard worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:

  • het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
  • het wijzigen van het aantal cilinders;
  • het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

  • het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 juli 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.

In gebruik genomen na 30 juni 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 1999 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand ook individueel moet worden getoetst op het TestCentrum Lelystad (TCL). Na de keuring op een keuringsstation neemt het TCL contact met u op om de aanvullende testen te plannen.

Herkomst motor:
In alle gevallen moet u bij de keuring de herkomst van de motor aantonen. Zo mogelijk met het kentekennummer of voertuig identificatienummer van het donorvoertuig.

Kosten:

De kosten kunnen variëren van € 27,00 tot € 82,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Als de personenauto in gebruik is genomen na 30 juni 1999 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht. Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur).

Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW

Aangezien ik eerst andere prioriteiten heb, laat ik voorlopig de ombouw voor wat het is!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!