1.8T inbouwen

Wie heeft er ervaring met het inbouwen van een 1.8T motor in een polo 9n? Wil graag weten welke problemen je tegenkomt. Is alles plug&Play of moet er ook gelast worden aan het chassis? Graag zou ik ook willen weten welke Bakcode je nodig hebt.

Ik ben zelf redelijk handig dus wat betreft technische kennis zit het wel goed.
 
Bedankt voor de reacties! Of het goedkoper is hangt af van hoe goedkoop je de onderdelen kan kopen. Het is ook meer uit hobby oogpunt dan dat het winstgevend zou moeten worden. Een GTI heb je niet voor 5000 euro meen ik. en lijkt me niet dat alles 5000 euro moet gaan kosten. Ik ga alles eens even op een rijtje zetten!
 
Ik geloof dat je voor een kenteken om keuring al ongeveer 1000euro verder bent, weet niet hoe goedkoop jij alles kunt krijgen, maar aan die 5000euro zit je toch heel snel denk ik.
Je moet kabelbomen, zekeringenkast? (weet ik niet zeker), computer, remmen voor (en achter ook als je trommels hebt nu), je ophangsysteem is ook heel anders (veren, dempers, stabilisatoren), uitlaatsysteem, radiateur (is ook groter). Verder zal je ook nog je sleutels opnieuw moeten laten in leren omdat je de computer vervangt.
 
Omkeuren zo duur? heb toch hele andere berichten gelezen hier en daar. Kabelboom, computer, uitlaat, radiateur klopt die zijn anders. Polo heeft schijven voor en achter. Zijn de schijven van een GTI voor 288mm? Sleutels inleren is geen probleem! Dat kan ik inmiddels zelf! Maar wil niet bijdehand zijn. Blijft hoe dan ook een hoop geld!
 
Helaas wel. Het is niet hetzelfde als een keuring bij invoering van een auto. Wat ik heb gehoord is dat ze veel verschillende testen uitvoeren.

Voor zijn 288mm en achter 238mm. De Cup heeft 312mm voor.

Mocht je interesse hebben, ik heb nog een remmenset voor de achterzijde (schijven, blokken, klauwen, dragers). En nog wat andere kleine onderdelen.
 
m'n polo heeft gelukkig al schijven achter dan zou ik dus alleen voor moeten updaten naar 288. Wat ik begrepen heb is als er een typegoedkeuring is voor je auto ze heb voor ongeveer 50 euro omkeuren. Als dit typegoedkeuring er niet is dan betaal je de hoofdprijs!
 
beter gewoon 312mm steken, kunnen net wat meer aan als 288mm en past eveneens in standaard 16" GTI velg.
indien je 288MM zoekt, mijn standaard GTI remmen gaan wss de verkoop in aangezien ik 312mm heb klaarliggen.

moest het je intresseren...
goede maat van me heeft 1.8T blok liggen met 180pk, motorcode BBU.
komt uit Ibiza Cupra en Polo GTI cup edition.
kabelboom en ECU heeft hij ook.
 
beter gewoon 312mm steken, kunnen net wat meer aan als 288mm en past eveneens in standaard 16" GTI velg.
indien je 288MM zoekt, mijn standaard GTI remmen gaan wss de verkoop in aangezien ik 312mm heb klaarliggen.

moest het je intresseren...
goede maat van me heeft 1.8T blok liggen met 180pk, motorcode BBU.
komt uit Ibiza Cupra en Polo GTI cup edition.
kabelboom en ECU heeft hij ook.

Oke wat wil je voor dat blok hebben als ik vragen mag? En uiteraard ook voor de set remmen?

Edit: Stuur anders maar even in een PB bericht! :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kosten keuring motorwijziging: per 1 januari 2008 € 55,00.

Kosten weggedrag test: per 1 januari 2008 € 290,00.

Kosten geluidsniveau test: per 1 januari 2008 € 366,00.

Kosten weging: +/- 20 euro

Kosten roetmeting (diesel); Inbegrepen of +/- 30 euro)

Kosten rollenbank/vermogensbepaling: ???

Met andere woorden: voor rond de 1000 euro, staat het allemaal gezellig op kenteken?

Haal ik van een ander forum
 
FSI versnellingsbak past, maar belange niet allemaal, dacht dat die van de Tiguan 2.0 FSi zou passen.
heb boitenummer gekend maar kan ik wel opzoeken.
is wat je zelf wil natuurlijk, verhoudingen zijn stuk korter dus grip zal ook moeilijker te vinden zijn.
voordeel is dat 120km/u op een lager toerental zal uitkomen en dus zuiniger rijd.
weet iemand in engeland met FSi bak dus kan eens vragen naar bevindingen indien intresse?

sorry, denk niet dat ik goed gelezen had voor welk type polo het zou zijn, dacht dat het om 9n ging...
op een 6n past het niet 1 op 1 dacht ik...??

@Maarten1988: blok is niet van mij maar van maat van me.
wou het gebruiken in zijn ibiza cupra maar heeft auto in onderdelen verkocht, blok heeft hij nog.
ga er wel even bijzeggen dat het enkel de blok is en kabelboom, turbo en versnellingsbak zijn verkocht al..
mijn remmen gaan wel de verkoop in van zodra ik 312mm set up ga steken, moet nog peer dingetjes hebben, stalen remleidingen en keuze van blokken o.a..
maar zal het je laten weten als het zover is??
 
Kosten keuring motorwijziging: per 1 januari 2008 € 55,00.

Kosten weggedrag test: per 1 januari 2008 € 290,00.

Kosten geluidsniveau test: per 1 januari 2008 € 366,00.

Kosten weging: +/- 20 euro

Kosten roetmeting (diesel); Inbegrepen of +/- 30 euro)

Kosten rollenbank/vermogensbepaling: ???

Met andere woorden: voor rond de 1000 euro, staat het allemaal gezellig op kenteken?

Haal ik van een ander forum

Oke, dat is duidelijke taal! Echter wat ik gelezen had is dat als er een type goedkeuring is je voor 55 euro klaar bent! En op heel wat fora bouwen ze 6n's en 6n2's om met deze blokken en lees je niet anders dan dat ze voor 55 euro klaar waren. Als ik daarvan uit ga lijkt het me voor een 9n ook geen probleem. in feite is er niet veel verschil tussen een 9n3 en een 9n dacht ik zo! Maar hoe het RDW daarover denkt is natuurlijk een ander verhaal!

Anders is het inderdaad een dure hobby! En dan zal mijn keuze er vanaf hangen hoe goedkoop ik de spullen kan regelen!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!