1.4TSi bezitters wat vinden jullie hiervan??

Update: Net bij de dealer geweest. De beste man stond er niet verbaasd van te kijken. Fabrieksopgave ligt op 1 liter de 2000 km volgens hem bij de GTI'tjes. Verbruik je minder dan is het mooi mee genomen.

Volkomen normaal volgens VW Hellevoetsluis dus. Misschien normaal bij VW maar in het algemeen is dat echt niet normaal. Heb nog nooit olie hoeven bijvullen in mijn vorige auto's, hier al 2x in 5000 km. :roll:
 
Hopla, net vlak voor thuiskomst begon het soort van accu lampje te knipperen. Meteen uitgezocht in het boekje: Storing in katalysator?

Ben hier heel blij mee maar niet heus. Een auto van 5000 km jong, 2x olie bijvullen en nu al storingen. Morgen naar de dealer en eisen dat ze ernaar kijken. Waarom moest ik ook alweer een TSI blok?
 
Jee holy fuck man, snap je frustratie! Zal toch wel normaliseren denk? nieuw blok misschien moet het zich wat zette allemaal?

SOms kan je kat lampje ook wel eens met verbranding die niet optimaal is te maken hebben en laten van millieu eisen uit dan gelijk het yellow alert flitsen, mooi millieu mstertje Eurlings!
 
Vandaag waren de dealers al vroeg dicht, geen tijd gehad om hem te laten checken. Even een ritje gemaakt om te kijken of het lampje nog / weer ging branden. Hele rit niks. Vaag!

Volgende week toch even laten uitlezen/controleren voor de zekerheid. Zo'n lampje gaat niet zo maar branden natuurlijk. Stick Out Tongue
 
Klinkt best zorgwekkend allemaal eigenlijk :(

Mijn 3pitter heeft nog 0 problemen eigenlijk. Ik rij er redelijk normaal mee maar geef hem vaak zat goed op zijn donder om er een beetje pit in te krijgen.

Mijn vorige auto, Fiesta ST, moest elke 7.500km toch wel olie hebben, 2.500km vind ik best aso eigenlijk. Zo komt het gelijk over als een zwaar afgeragde bak. Olieboten die GTitjes! :lol:
 
Laten controleren door VW Hellevoetsluis, ze vonden niks.

Vreemd, zo'n lampje schiet toch niet vanzelf aan? Tot op heden is het ook niet meer terug gekomen eigenlijk. We zien het vanzelf wel weer verschijnen als er iets niet helemaal jofel is! Stick Out Tongue
 
Vanaf 0 tot 28.000 km in m'n 1.2 TSI (met de Ventura externe ECU) en ook nog nooit hoeven bijvullen.

Wel kort geleden gechecked en toen was het peil wel tot onderaan de markering gezakt op de peilstok, maar aangezien de eerste beurt er over minder dan 2k aankomt laat ik het bijvullen gewoon bij die beurt doen. Ik neem aan dat ze de olie dan toch al geheel aftappen en opnieuw vullen, zou dus zonde zijn om daar nu zelf nog een busje in te gooien.

Dat het olieverbruik voor de 1.4 TSI zo hoog (en zogenaamd normaal) is lijkt me toch wel sterk.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!