1.4TSi bezitters wat vinden jullie hiervan??

Tsja, wat moet je ervan zeggen?

Het is welbekend dat de TSI'tjes niet betrouwbaar zijn, althans, vele ervan niet. Als het goed is moeten de auto's die nu geleverd worden er al minder last van hebben.

VW is niet zo van de problemen oplossen, alleen als het echt nodig is. Voorlopig worden de TSI'tjes nog als broodjes verkocht, dus die paar klachtgevallen neemt VW wel voor lief.

Ik heb tot nu toe nog geen problemen * klopt af * bij 5000 km.

Maar je kunt bijna wel met zekerheid zeggen dat je een keer last krijgt met bijvoorbeeld je DSG bak op de 1.4tsi DSG7.
 
Aantal collega's van mij rijden ook in VWs, allemaal tsi, 1.2 en 1.4. Heb nog niets gehoord van motorproblemen, bij 1 Golf is als wel de dsg bak vervangen na een paar weken, maar die is nu ook al 2 jaar probleemvrij.
 
Vissa zei:
Tsja, wat moet je ervan zeggen?

Het is welbekend dat de TSI'tjes niet betrouwbaar zijn, althans, vele ervan niet. Als het goed is moeten de auto's die nu geleverd worden er al minder last van hebben.

VW is niet zo van de problemen oplossen, alleen als het echt nodig is. Voorlopig worden de TSI'tjes nog als broodjes verkocht, dus die paar klachtgevallen neemt VW wel voor lief.

Ik heb tot nu toe nog geen problemen * klopt af * bij 5000 km.
5000 is nog niks ;)
 
enveekaa zei:
Vissa zei:
Tsja, wat moet je ervan zeggen?

Het is welbekend dat de TSI'tjes niet betrouwbaar zijn, althans, vele ervan niet. Als het goed is moeten de auto's die nu geleverd worden er al minder last van hebben.

VW is niet zo van de problemen oplossen, alleen als het echt nodig is. Voorlopig worden de TSI'tjes nog als broodjes verkocht, dus die paar klachtgevallen neemt VW wel voor lief.

Ik heb tot nu toe nog geen problemen * klopt af * bij 5000 km.
5000 is nog niks ;)

Klopt, maar veel TSI'tjes krijgen al zeer vroeg problemen, bij onder de 5000 km al.

Het kan ook prima zijn dat je nergens last van krijgt en gewoon jaren probleemloos rijdt, is helaas niet te zeggen. Vergeet niet, je hebt wel 2 jaar garantie, maar als je om de haverklap voor problemen bij de garage staat ga je jezelf toch behoorlijk irriteren. Stick Out Tongue

Ik wist voor de aankoop van mijn GTI al dat het fout zou kunnen gaan, maar ik waag de gok gewoon. Mocht het te gek worden dan gaat hij gewoon de deur uit, maar dat zal wel meevallen hoop ik!
 
10000km inmiddels... Nada problemen. Veel verkochte motor, dan bestaat de kans op problemen. Is logisch maar zou eigenlijk niet mogen.
Het is irritant als het jouw overkomt, maar gelukkig is het overgrote deel zonder problemen.
Volgens mij is er hier op het forum niemand die problemen heeft met zijn gti 6r. Op autoweek review was er een, die heeft inmiddels een gti 35 edition.
 
tsiprobleem schreef:Je bent niet de enige. Ook ik heb een Scirocco 1.4 160 PK TSI. Heb een topic geopend omdat ik uit verscheidene bronnen vernomen heb dat de dealers met de handen in hun haar zitten. Steeds meer auto's, ook Tiguans en Golfs, met het zwaardere type TSI-motor hebben er last van. En druppelen nu binnen bij de garages. De problemen beginnen vaak pas rond de 20.000 km. Mijn verstuivers + bobine zijn meerdere malen vervangen, heb er 500 km van kunnen genieten, en jawel, toen stond ik weer langs de weg. Druk valt weg en de motor loopt vervolgens nog maar op drie cilinders. Ik ben het helemaal beu en 't wordt tijd dat Pon een grootschalige terugroepactie laat plaatsvinden.

ik heb dit probleem gehad met me bmw
bobine kapot hield erg in helaas 6 nieuwe en toen was ie weer top
 
enveekaa zei:
Jup, de mensen zonder problemen hoor je minder..

Bovendien, wat op de vorige pagina ook al een beetje werd gezegd. Alles is relatief.

Als er 2% van 10000 verkochte TSI motoren problemen ondervindt... Zijn dat 200 klachten. Lijken er best veel?

Als er 2% van 200 verkochte (ik noem maar wat) TDI motoren, problemen ondervindt, zijn dat 'maar 4 klachten'.

Je moet het even zien, maar dan begrijp je waar ik heen wil ;).
 
Volgens mij kun je deze problemen makkelijk voorkomen:

1. Inrijden... Laat eerst alles eens eens indraaien en aan elkaar wennen.... Alle verhalen van op de boot, op de trein, in de fabriek al gebeurd... en weet ik het wat allemaal. Is het nou zou erg om de eerste 1500 km rustig aan te doen? Bij mij was de olietemperatuur en het verbruik echt significant hoger in de eerste 1000 kilometer. Dus ingedraaide motor?????
2. Warmrijden, en niet de watertemperatuur maar de olie... Ik laat hem minimaal 20 kilometer warm worden totdat het gas er echt op gaat. Ook als ik hem echt zwaar belast laat ik eerst de motor even doorwarmen op 160 km/h totdat hij helemaal open gaat. Het is een klein blokje... Dat krijgt veel meer op zijn donder van enorme temperatuur wisselingen...
3. Afkoelen! Altijd een minuut laten draaien na een normale rit, na een intensieve rit gewoon een paar minuten laten draaien.... Kun je zelf ook nog even bijkomen :).

Na 5500 km ondertussen nog geen drup olie verbruikt en geen gezeik met de auto. Al schijnt het dat de 2012 modellen toch een iets aangepaste motor hebben. Mijn levering was enorm vertraagd doordat de motor 8 weten niet geproduceerd is.....
 
Warm rijden doe ik. Pas gas als boven de 85g is de olie. Na draaien ook. Maar toch al problemen gehad.
Motor storing 1 dealer zei heb je de tank leeg gereden ????? Reset en rijden weer.
2 weken later weer. Dealer 4 nieuwe bobines en bougies.
Nog 2 weken later weer.
Oplossing gevonden bougies van een gas auto erin en software update
Inmiddels paar weken en km's verder
Geen problemen meer (-:
Olie 1.2 l op 7000 km valt mee vind ik


Gr. Andy
 
Warm rijden enz doe ik ook altijd,heb mijn hele leven met turbomotoren gereden en ALTIJD getuned.

Nooit een auto gehad die het niet goed deed ofzo..ik heb ook een Golf R32 grotendeels zelf omgebouwd naar turbo.

Weet er wel iets van...
 
@Roadrunner: Klinkt allemaal heel netjes... maar wellicht is het iets té zorgdragend ;). Die blokken kunnen echt wel wat hebben hoor.
En voor degene die een sterk blok wil die je op zn kloten kan geven... honda.
 
@ Soedje: Mee eens. Ik heb hiervoor een Peu 207 gereden, altijd heel netjes op geweest en in laten lopen etc. zoals hierboven. Een collega van wij is iemand die dat zeker nooit doet. Die had dezelfde auto maar na 4 jaar en allebeide rond de 100.000 km kon hij mij nergens meer bijhouden (gewoon vermogen kwijt) en een olieverbruik van 1 liter op 2.000 tegen 10.000 bij mij.....

Ik moet 5 jaar met de gti, vind het leuk als hij over 3 jaar ook nog rap weg sprint ;)
 
Vandaag toch een naar probleem moeten constateren. Had het niet moeten zeggen gister dat ik nog geen problemen had lol.

Na 3300km begon de auto te vragen om het oliepeil te checken. Er is toen bijna een liter in gegaan. Nu, 2000 km verder, vroeg hij vanochtend WEER om het oliepeil. Ging weer 0.4 liter bij om tot op de helft te komen.

Dat ze olie verbruiken oke, maar dit is toch wel heel erg veel of niet? Net ook ff aan mams gevraagd of ze achter de auto wil kijken als ik wat gas geef. Witte pluimjes komen eruit.

Ik heb hem netjes ,,ingereden''. Ik rij de auto altijd eerst warm en laat hem altijd een minuutje nadraaien.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!