1.2 TSI stotteren GROTE PROBLEMEN VAG

@Nico: dat wordt alleen aangeraden bij de GTI

Pas op met Shell V-power en de GTI! De GTI heeft RON98 nodig. Shell V-power is maximaal RON97. Omdat dat (in NL althans) geen officiële aanduiding kent, is Shell V-power officieel een RON95 brandstof. Daardoor is bij Shell V-power RON97 niet gegarandeerd, het kan dus ook gewoon RON95 zijn ...

Wil je zeker zijn met een GTI, tank dan een RON98 brandstof (dat is wel een officiële aanduiding).
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ron 95 zou geen probleem moeten zijn voor de GTI. Je mist ietwat vermogen. Toch tank ik alleen 98, die paar euro op een tank mis ik ook niet. De enige echte en goede 98 in Nederland is van BP, Ultimate.
 
Bp Ultimate en Q8 Super plus zijn de goede inderdaad. Als ik met die leon Shell zou tanken stotterd me auto ook als een gek. Het is nog slechter als die van de no name pompen ! Ik tank nooit maar dan ook nooit shell, zelfs niet langs de snelweg dan rij ik liever nog een stukje door tot ik wat anders tegenkom.
 
Nou dit probleem ligt echt niet aan de benzine.
Dat ding stottert zo erg dat hij er soms zelfs gewoon mee stopt.
V-Power, 98 alles heeft er al ingezeten, baat allemaal niets.

Ik ben bang dat ze binnenkort iemand anders "gelukkig" moeten gaan maken met die auto. Maargoed diegene heeft dan wel weer 1 jaar garantie
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Hmm ... heel misschien heb je iets aan het volgende wat ik heb meegemaakt met een Golf V. Dat was een nieuwe 2.0 TDI met DSG. Op een gegeven moment begon de motor na een koude start stationair slecht te lopen. Dat werd steeds iets erger, totdat de motor afsloeg als ik stil kwam te staan. En met een automaat heb je dan weinig in brengen ... De garage gebeld en een afspraak gemaakt. Ze konden niet bedenken wat hier de oorzaak van was, en er was in "het systeem" ook niets te vinden over gelijksoortige meldingen. Ze hebben toen maar de nieuwste versie van "de software" (motor + DSG) erop gezet, in de hoop dat dat wellicht iets zou helpen, hoewel de "releasenotes" hier niets over zeiden. En verdomd, dat hielp! Probleem opgelost!

Oftewel, het zou misschien toch de software kunnen zijn, dan wel de computer waar de software op draait. Wellicht is die namelijk niet 100% ok, wat hetzelfde effect heeft als verkeerde software.

Het blijft in ieder geval ontzettend balen, zoiets. Sterkte ermee!
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
En de computer? Hebben ze die al eens vervangen (al dan niet tijdelijk)? Want als die deels defect is, heeft dat hetzelfde effect als verkeerde software. Ook als ze er nieuwe opzetten...
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Geen idee, hij staat nu alweer 1,5 week bij de dealer en ze hebben volgens mij nog steeds geen oorzaak.
Ze zijn nu al 2 jaar onderdelen/mogelijke oorzaken aan het vervangen maar daar is mijn vader nu echt klaar mee.
Ben wel benieuwd wat ze met deze hachelijke situatie gaan doen.

Heb nog gedacht om te ruilen van auto met mijn moeder als hij toch weg gaat, maar ik durf die TSI echt niet aan.
Blijf lekker veilig in de 1.4 rijden.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Probleem zou opgelost moeten zijn, maar dit zal natuurlijk pas echt definitief blijken als er weer kilometers mee gereden zijn.
Echter is de auto ingeruild op een nieuwe in overleg met de dealer en Pon dus de probleempolo is weg uit de familie.

Hopelijk is de TSI nu echt in orde en heeft de evt. nieuwe eigenaar er geen problemen meer mee, maargoed die krijgt natuurlijk ook weer 1 jaar garantie bij aanschaf.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Zo hij is weg, nu maar hopen dat de nieuwe TSI Highline beter is, maar in ieder geval heeft mijn moeder weer 2 jaar garantie. Toch ben ik zelf enorm blij dat ik zelf geen TSI heb.
De problemen worden groter en groter met TSI motoren. Ongelofelijk dat VAG zo'n motoren in hun hele programma auto's heeft liggen zonder dat het echt goed getest is lijkt het wel.
Zie het filmpje :

Journaal: TSI-motoren | Auto video's - AutoWeek.nl
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Als het zo doorgaat en de media er steeds meer aandacht aan gaat geven is je TSI'tje geen euro meer waard. Iedereen luistert aandachtig naar de media en haalt het dan wel uit zijn hoofd om een TSI te kopen.
 
Kan ze eerlijk gezegd ook geen ongelijk geven ook.
De polo 6R is er al niet eens meer te krijgen met een 1.4 16v blok. Dus ik zou bij voorbaat al nooit meer een VW polo kopen nieuw.
Als ze zo door gaan verkopen ze straks gewoon geen auto meer.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Kan ze eerlijk gezegd ook geen ongelijk geven ook.
De polo 6R is er al niet eens meer te krijgen met een 1.4 16v blok. Dus ik zou bij voorbaat al nooit meer een VW polo kopen nieuw.
Als ze zo door gaan verkopen ze straks gewoon geen auto meer.

De diesels blijven ook wel gewoon rijden, dus misschien dat dat een optie is als je toch een polo wilt?;)
(moet t alleen wel kunnen qua gereden km's enzo)
 
VW  6R  1.2TDI 
Er bestaat geen auto type die geen problemen geeft.
Ik ben er zeker van dat er ook TSI motoren zijn die geen problemen.

Heeft de Golf 1.2 TSI de zelfde motor als de Polo 1.2 TSI?
Mijn overbuurman heeft een Golf 1.2 TSI en die rijd al 20000 zonder problemen. Heeft ook nog geen nieuwe ketting.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!