1.2 TSI stotteren GROTE PROBLEMEN VAG

Mijn moeder heeft een Polo 1.2 TSI nieuw gekocht in mei 2010.
Inmiddels staan er 6.000km op de klok en ze heeft al een keer of 5 stilgestaan in binnen en zelfs buitenland.
Steeds stottert de auto en houdt in. De dealer kan niets vinden. De auto is al een aantal keren terug geweest. Nieuwe software erop, nieuwe bougies enz.

2 weken geleden is er een beurt en terugroepactie gedaan. Nieuwe distributie riem enz.

Mijn ouders zijn die auto echt ontzettend moe. Mijn moeder durft er gewoon niet verder meer mee te rijden, bang om weer stil te vallen.

Zaterdag weer stotteren en met pijn en moeite bij de dealer aangekomen waar de auto nu dus ook staat. Ook starten gaat de laatste week heel moeilijk. Accu is goed, maar hij doet gewoon niets. Na 10 minuten regelmatig proberen doet hij het dan ineens toch weer gewoon.

Ben benieuwd hoe ze dit nu gaan oplossen.

Het is toch te gek voor woorden dat ze zo'n nieuwe auto niet kunnen maken.
Die auto heeft gewoon nog nooit langere periode goed gelopen.
Mijn vader was echt ontzettend kwaad en ik weet zeker dat ze die auto niet terug hoeven te brengen voordat het 100% is opgelost.
Zelf denk ik dat ze er een nieuwe motor in aan het leggen komen.
Ze hoeven in ieder geval niet meer aan te komen met een paar nieuwe bougies of een update links en rechts dat weet ik zeker. Ding heeft net 6.000km gelopen.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben met een 1.2 TSI ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Re: 1.2 TSI stotteren en slecht starten

Weet ik niet zeker, ik denk het wel eigenlijk gezien de auto al meerdere malen terug is geweest voor hetzelfde probleem.
Hij heeft al in Veenendaal en ergens in Duitsland bij een dealer gestaan ook omdat hij er weer mee stopte onderweg. Niemand kon tot op heden iets vinden.

Zelf ben ik blij dat ik een 1.4i heb gekocht, want na wat surfen lees ik toch wel meer (lees veel) probleemgevallen met TSI's. Wil niet zeggen dat ze slecht zijn, maar ik heb mijn bedenkingen.
Hopelijk zijn het kinderziektes die ze wel hopelijk ooit eens gaan oplossen, want anders staat denk ik al heel snel de TSI weer bij de dealer te koop in plaats van op de oprit bij mijn ouders.

Te gek voor woorden dat je gewoon eigenlijk niet met een nagenoeg nieuwe polo meer weg kunt omdat de kans op pech gewoon mega groot is met dat ding.
Het is al zover dat mijn moeder de Q5 van mijn pa meeneemt terwijl ze een hekel heeft om met een grote auto te rijden.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Re: 1.2 TSI stotteren en slecht starten

@Martijn6R

Je moet net geluk hebben gehad denk ik, inmiddels leven we 2012 gelukkig zijn er nieuwere tsi's op de markt gekomen. Ze hadden ipv die 1.2 tsi een 1.4 tsi met 140 pk op de markt moeten brengen wat uiteindelijk dit jaar pas zal komen! Beetje laat maar zo blijft de polo aantrekkelijk en blijven ze geld verdienen!
 
Re: 1.2 TSI stotteren en slecht starten

Sorry, Bas ik had die post niet gezien.

Ze hebben 1x een paar fouten gezien meteen toen mijn moeder aankwam, maar toen ze die later wilden gaan verhelpen waren alle codes weg en niet meer te vinden.

Daarna nooit meer foutcodes gehad. Maar wel mega slecht lopen :roll:

Ben eens benieuwd wat ze nu weer zeggen of gaan doen om het probleem te verhelpen.
Ongelofelijk dat zo'n auto zo slecht loopt zonder dat er foutmeldingen in komen/blijven staan.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
2 weken geleden is de TSI bij de dealer geweest voor een terugroepactie voor de turbo.

Helaas, probleem deze week wederom niet opgelost. Stottert als een gek. Auto vandaag maar weer naar de dealer gebracht voor de zoveelste keer.
Auto is bijna 2 jaar oud en de fabrieksgarantie verloopt bijna. Nou is dat niet zo'n probleem voor lopende zaken maar toch is het geen fijn idee.

Staan nu in 2 jaar tijd precies 8.000km op de klok en het ding heeft gewoon nog nooit goed gelopen. Er zit zowat een vrachtwagen nieuwe onderdelen in ondertussen.

Mijn ouders zijn op vakantie en komen over 2,5 week terug. Ik heb de dealer gezegd dat ze nog 2,5 week hebben om het probleem op te lossen, anders weet ik zeker dat er een grijze TSI in de showroom te koop staat over 3 weken. Dan kunnen ze echt een nieuwe leveren of het geld terug storten. Mijn moeder durft er gewoon niet verder als 20-25km te rijden omdat de auto gewoon niet te vertrouwen is.

Vriend van me heeft zelf een garage en hoort ook niets als problemen met TSI's.
De hoofd monteur bij de dealer zei ook al dat de TSI's toch echt veel problemen hebben.

Voor mij nooit van me leven een TSI in ieder geval. Maar dan ook echt nooit.\
Het loopt hartstikke mooi, ik rijd al 2 weken met de TSI van mijn moeder en dat loopt echt veel mooier als een 1.4i, maar de betrouwbaarheid laat gewoon te wensen over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Goed punt Holyoak, wil inderdaad nog wel eens gebeuren. Al kan ik ook volledig begrijpen dat topicstarter van de auto af wil, 8000 km in 2 jaar, Heb op 2 weken vakantie al de helft daarvan gereden..

Al zou de auto zo veilig afgesteld moeten zijn dat hij zelfs met slechte brandstoffen overweg moet kunnen
 
Ik tank om die reden ook altijd bij de shell maar dan ook altijd en overal. En ik tank dan ook altijd de Super en niet de Super E10 want dat is rommel.

@ Martijn die 2 weken heb je toen het langzaam aan merken komen of was het probleem er ineens?
 
Ik tank om die reden ook altijd bij de shell maar dan ook altijd en overal. En ik tank dan ook altijd de Super en niet de Super E10 want dat is rommel.

@ Martijn die 2 weken heb je toen het langzaam aan merken komen of was het probleem er ineens?

Het was altijd flauwekul,maar nu ik diesel rij,lijkt de shell de beste.
Echter pak ik de duurdere diesel van shell rijd de polo eerder slechter als beter.
 
Altijd gewoon Shell bij ons in het dorp, dus daar ligt het niet aan.
De auto stottert of niet, of heel erg. Vaak bij lange ritten begint het ineens en dan is het ook gelijk echt flink stotteren.

De auto heeft ook mede zo weinig gelopen omdat mijn moeder dat ding al anderhalf jaar gewoon niet vertouwd. Als er langere stukken gereden moeten worden pakken ze een andere auto.

Ben benieuwd, hij staat bij de dealer voor de laatste keer !!
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Ik tank overal, meestal Tango of Argos. Maar heb nooit geen motorische problemen met de auto gehad (1.9 TDI).
Er is wel wat degelijk aan de hand met je auto.
Hoop dat ze er nu wel uitkomen.
Bij mij hebben ze het remschijven probleem na ruim 3 jaar opgegeven.
 
Probeer eens een tijdje Shell V-power te tanken. Ik garandeer je een wereld van verschil. Iets met pingelen en de motor die teveel moet compenseren voor de wat mindere benzine. Trouwens normale shell is ook niet altijd het beste. Sommige motoren schijnen er heel erg gevoelig voor te zijn.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!