1.2 TSI stotteren GROTE PROBLEMEN VAG

Kijk ook eens naar de aantallen die verkocht zijn :), ze zijn ook erg veel verkocht. Dan is het logisch dat het percentage klachten hoger ligt dan bij andere merken waar minder auto's verkocht worden.

Leuk voorbeeld (laatst op tv gezien); in Amerika staat de Golden Retriever te boek als "bijthond" nummer 1!!! Raar zou je denken omdat het van die "lieve, zachtaardige" honden zijn. Maar omdat er zoveel meer van rondlopen als van andere rassen daar, is dit ras automatisch de pineut.

Vandaag op het autoweek journaal werd ook gezegd dat van alle inzendingen (tegen de 1000), effectief ongeveer 100 problemengevallen zijn.

Volgende week komt PON trouwens met een persbericht (in de autoweek).
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Ik heb sinds vanmorgen ook problemen met mijn Polo 1.2 TSI 105PK. Merkte er in eerste instantie niks van toen die koud was, maar eenmaal met een warme motor ging de motor stotteren zodra ik meer dan gemiddeld gas geef. Is dus blijkbaar een bekend probleem, maar de dealer weet nog niet wat er aan de hand is, moet hem binnenkort naar hem toebrengen.

Iemand enig idee of dit onder de BOVAG garantie valt? Heb de auto 1 december gekocht dus zit er nog ruim in en heeft inmiddels 43,5k gelopen. Kan het probleem van alles zijn? Heb al verhalen gelezen over de bougies maar ook over de distributieriem, dat zou nogal funest zijn. Ik wacht wel af, maar hoop echt dat het allemaal meevalt... :(

EDIT: Het viel uiteindelijk allemaal nog mee! We kwamen er snel achter dat 2 van de 4 onstekingskabels defect waren, dus zodra die vervangen waren rijdt hij weer als de malle. Zelf het idee dat die er beter door rijdt, mar dat zal wel tussen de oren zitten ;) In ieder geval weer erg blij!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Stukje terug in dit oude topic stond iemand die zich afvroeg wat de 1.2TSI bij 100000km aan problemen tegen kan komen. Mijn lijstje tot nu toe. 1. noodloop door probleem turbo, modificatie uitgevoerd 2. ratelende ketting, vervangen 3. jammerende aircopomp, geen oplossing voor 4. defecte bobine, in noodloop, vervangen 5. nogmaals een bobine vervangen wegens niet helemaal lekker meedraaien van een cilinder. 6. er speelt nog steeds een probleem bij gas los en daarna weer gas geven wat dan met een schok gebeurt (topic over gestart)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!