1.2 TSI - Motor temperatuur sensor locatie?

Hallo MyPolo-leden,

Deze ochtend had mijn Polo problemen met de temperatuur sensor, ook wilde de auto niet meer starten. Voor de zekerheid heb ik ANWB erbij gehaald en die hebben hem volledig uitgelezen met dezelfde conclusie; de temperatuur sensor is in de war. Hij geeft consistent 142 graden aan en ontregelt hiermee de complete auto. De ANWB is weer vetrokken met de woorden "Alleen even de sensor vervangen en je auto kan en hij kan er weer tegenaan".

Met deze informatie op zak ben ik direct naar de auto onderdelen zaak gefietst voor een nieuwe sensor (zie foto). Ik zoek me alleen rot naar de exacte plek van de sensor. Ik gok dat hij rechts onder het thermostaathuis zit. Maar voordat ik alle koelslangen loshaal hoor ik graag van de experts hier of dat klopt. Een oude post kon mij helaas ook niet verder helpen: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/waar-zit-de-koelvloeistofsensor.18412/

Ik heb foto's toegevoegd van mijn motor (excuses voor het aanzicht hij moet nog gereinigd worden na olie lekkage) en de sensor ter verduidelijking.
 

Bijlagen

  • IMG_5945.jpg
    IMG_5945.jpg
    2.7 MB · Weergaven: 53
  • IMG_5954.jpg
    IMG_5954.jpg
    2.5 MB · Weergaven: 54
  • IMG_5955.jpg
    IMG_5955.jpg
    2 MB · Weergaven: 49
  • IMG_5956.jpg
    IMG_5956.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 57
Volkswagen  Polo 6r 1.2 tsi  1.2 TSI 105pk 
Het gaat hier zo te zien om sensor G62 welke inderdaad achter/naast je thermostaathuis zit

1669560692529.png

Ik gok dat als je deze kabel volgt, je vanzelf bij de sensor uit komt:

1669561068987.png
Inmiddels de sensor vervangen met deze info! Hij zat precies daar inderdaad . Bedankt voor de hulp!

Overigens kwam ik erachter dat ook mijn thermostaathuis kapot was, dus ook maar direct vervangen.
 
Volkswagen  Polo 6r 1.2 tsi  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!