1.2 TSI geratel

Goedenavond,

Ben ruim 5 maanden in het bezit van een VW Polo 1.2 TSI. (Bouwjaar 2012, kleine 78.000km) Echter sinds een kleine 2 weken hoor ik een geratel bij de motor. Stationair valt het niet tot amper op (tenzij ik m'n ramen open heb en naast een muur sta, omdat het geluid dan weerkaatst) en tijdens het rijden ook amper.

Vanmorgen viel het echter wel op bij ong. 80 km/u. Gelijk bij m'n bestemming de motorkap open gedaan. Zoals je kan verwachten hoor je het dan een stuk beter. Vanmiddag gelijk naar een VW dealer in de buurt gegaan, en een monteur mee laten luisteren. Hij zei dat het geluid van de hogedrukpomp? vandaan kwam. Uiteraard geloof ik hem op z'n woord, maar op verschillende forums kom ik zoveel verschillende verhalen tegen. Mensen met precies hetzelfde geluid. Bij hun werd wel gezegd dat het de distributieketting was.

Nu heb ik nog ruim een maand bovag garantie, dus zoals je misschien we begrijpt wil ik het voor die tijd 100% duidelijk hebben dat het onschuldig is.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit geratel? En wat is er bij jullie aan gedaan? Hoor graag jullie advies/mening. Bedankt!


Het is precies dit geluid.
 
Volkwagen  Polo Highline R-Line  1.2 TSI 105PK 
Direct ingespoten motoren (TSI) tikken sowieso ten alle tijden. De 1 harder dan de ander. Het mag echter niet ‘hard’ zijn, maar de vraag is dan weer wat is de definitie van hard.

Even zoekfunctie van het forum gebruiken, recentelijk is er een topic over geweest van iemand met dezelfde vraag. Waarschijnlijk kan je daar wat informatie vandaan halen of de persoon zelf contacten.

Succes!
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!