Hallo allen,
heeft iemand ervaring met het vervangen van de multiriemspanner? Ik zou dit z.s.m willen doen omdat de geleiderol/spanrol aardig geluid begint te maken (~270.000km met m'n 1.2 TSI -op LPG-)
Ik heb het gevoel dat je de spanner moet loshalen vanaf de katalysator kant; maar ik kan niet zien of je hier onderlangs goed bij zou kunnen...
De vorige eigenaar heeft volgens mij een keer een lekke waterpomp gehad, die is vervangen - dus ook de multiriem was vervangen, maar niet de spanrollen. (zie hier de reden waarom je die 20 euro extra altijd uit moet geven dus)
Ik hoor het graag als iemand een tip heeft!
Bart
heeft iemand ervaring met het vervangen van de multiriemspanner? Ik zou dit z.s.m willen doen omdat de geleiderol/spanrol aardig geluid begint te maken (~270.000km met m'n 1.2 TSI -op LPG-)
Ik heb het gevoel dat je de spanner moet loshalen vanaf de katalysator kant; maar ik kan niet zien of je hier onderlangs goed bij zou kunnen...
De vorige eigenaar heeft volgens mij een keer een lekke waterpomp gehad, die is vervangen - dus ook de multiriem was vervangen, maar niet de spanrollen. (zie hier de reden waarom je die 20 euro extra altijd uit moet geven dus)
Ik hoor het graag als iemand een tip heeft!
Bart
Volkswagen
Polo 6R