1.2 TDI BM of wachten op 1.6 TDI?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij nu gemiddeld 1200 km op een tank. Maar ik let persoonlijk niet op mn verbruik actief. Als ik dit wel zou doen, zou ik zeker de 1350/1400 kunnen halen.

Kwa vermogen, tsja. Ik rij er nu een kleine 2 maanden mee, en heb niks te klagen. Ik rij voornamelijk snelwegen en wat 80 wegen. Ik kom van een 206 GTI af met 140 pk. Het verschil zit hem ook in atmosferisch VS druk groep. Een groter verschil tussen de 2 is, wil je m later chippen. Een 1.6, 4cyl kan je veel verder krijgen dan een 1.2, 3 cyl. De remmerij is ook stukken beter.

Zuiniger VS wat meer plezier/vermogen. Probeer ze beide en maak voor jezelf de keuze.
 
What the .. :mrgreen: hoe komt het dat jullie bijna 1200 op een volle tank rijden en ik maar 840 ong.. en dan rij ik bijna alleen maar snelweg en 80 km weg.. en klein stukje binnenstad om vanuit de 80km weg nr huis te rijden.. dat klein stuk binnenstad zou geen 400 km moeten schelen denk ik? Ohjaa en snelweg rij ik best wel rustig.. 100/105 km/h. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen om mijn verbruik te verbeteren..?
 
What the .. :mrgreen: hoe komt het dat jullie bijna 1200 op een volle tank rijden en ik maar 840 ong.. en dan rij ik bijna alleen maar snelweg en 80 km weg.. en klein stukje binnenstad om vanuit de 80km weg nr huis te rijden.. dat klein stuk binnenstad zou geen 400 km moeten schelen denk ik? Ohjaa en snelweg rij ik best wel rustig.. 100/105 km/h. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen om mijn verbruik te verbeteren..?

Bandenspanning, rijstijl, cruisecontrol aan of uit scheelt ook een hoop en of je pas tankt als de auto helemaal leeg is of daarvoor al (kan ook een vertekend beeld geven)
 
650km. Gem verbruik tussen 5.5 en 6l. Dit is wel op 18" icm 215/35 banden.
dit doet mijn Blue GT ook 650a 700 km op een tank en dit is een benzine. wel de standaard 17" er onder

Veel hangt ook af van traject. Momenteel doe ik weing snelweg, vandaar maar de 650km. Naar Parijs tijdje terug geweest en had net iets over de 1000km op 1 tank.
owww, ik dacht al erg weinig km's voor een diesel. Maar dit lijkt er meer op

Ik zou voor de 1.6 kiezen, die motor is veel krachtiger.
idd, meer pk's is altijd goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!