1.2 TDI bj 2010 met 315000km met storingen op naar 500000km of verkopen

Darkside is veel bezig met diesel tuning. Zij kunnen behoorlijk wat met een dieseltje!
Toch houd t bij een 1.6TDI al snel op bij de 180-190pk zonder extreem dure aanpassingen.
Je zal al snel over moeten stappen naar een grotere turbo en ander injectoren. Daarnaast is je roetfilter een enorme restrictie...

Dusja, verlekker je niet op 200pk 1.6TDI.... Er is GEEN mogelijkheid voor veel vermogen en een zuinig verbruik. Er is een leer dat vertelt dat je, om een X vermogen te winnen, een Y hoeveelheid energie nodig bent dat weer uit een Z hoeveelheid brandstof gehaalt moet worden. Daarnaast zit je met hogere vermogens ook weer met temperaturen en vooral emissies. Auto stoot meer zooi uit dat VW wist te verbloemen met de DieselGate. Daar houd Tante Overheid niet van en je krijgt geen geldige APK meer op je voertuig. Dit betekend dat je auto zelfs voor "trackdays" nutteloos is aangezien je voor de meeste trackdays, met een personen auto, een geldig landskenteken met geldige keuring moet hebben om het circuit op te mogen...

Dus:
Veel vermogen, Grote motor, Hoger verbruik, Duurder rijden
Weinig vermogen, Kleine motor, Lager verbruik, Goedkoper rijden!

Fun Fact:
Samen met mn pa ben ik bezig met een Saab 9-3 Aero. 2.8V6T motor. Origineel 250pk. Ding is getuned door Hirsch naar 275pk en later weer verder getuned naar c.a. 290pk (290.2 om precies te zijn, binnen kort terug te vinden in Autoweek). Het grappige van deze auto is dat het verbruik op de snelweg bijna gelijk staat aan de Saab 9-3 1.8 (turboloos, op LPG) van mn pa: 1:12! Dit komt weer doordat de motor op lange afstanden en constante snelheden letterlijk op zn teentjes loopt. Maar, rijd je (rustig!) in de stad rond, veel optrekken en afremmen, loopt t verbruik al snel terug naar c.a. 1:5-6... Autch...
Dat wil maar zeggen: Optrekken en afremmen zijn enorme verbruikskillers, daarom zal je gemiddeld verbruik in de stad, zeker met die 1.2TDI, exorbitant (gewoon leuk woord) toenemen. Immers, dat 1.2TDI-tje van jou moet KNEITERHARD stampen om dat voertuig van jou op snelheid te krijgen (zie kopje bij "dus").
Echter is het verschil met die ZuipSaab weer zo groot vanwege het hoge consumptiegedrag bij stationair draaiende motor (convensionele automaat met een vloeistofkoppelomvormer).
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Darkside is veel bezig met diesel tuning. Zij kunnen behoorlijk wat met een dieseltje!
Toch houd t bij een 1.6TDI al snel op bij de 180-190pk zonder extreem dure aanpassingen.
Je zal al snel over moeten stappen naar een grotere turbo en ander injectoren. Daarnaast is je roetfilter een enorme restrictie...

Dusja, verlekker je niet op 200pk 1.6TDI.... Er is GEEN mogelijkheid voor veel vermogen en een zuinig verbruik. Er is een leer dat vertelt dat je, om een X vermogen te winnen, een Y hoeveelheid energie nodig bent dat weer uit een Z hoeveelheid brandstof gehaalt moet worden. Daarnaast zit je met hogere vermogens ook weer met temperaturen en vooral emissies. Auto stoot meer zooi uit dat VW wist te verbloemen met de DieselGate. Daar houd Tante Overheid niet van en je krijgt geen geldige APK meer op je voertuig. Dit betekend dat je auto zelfs voor "trackdays" nutteloos is aangezien je voor de meeste trackdays, met een personen auto, een geldig landskenteken met geldige keuring moet hebben om het circuit op te mogen...

Dus:
Veel vermogen, Grote motor, Hoger verbruik, Duurder rijden
Weinig vermogen, Kleine motor, Lager verbruik, Goedkoper rijden!

Fun Fact:
Samen met mn pa ben ik bezig met een Saab 9-3 Aero. 2.8V6T motor. Origineel 250pk. Ding is getuned door Hirsch naar 275pk en later weer verder getuned naar c.a. 290pk (290.2 om precies te zijn, binnen kort terug te vinden in Autoweek). Het grappige van deze auto is dat het verbruik op de snelweg bijna gelijk staat aan de Saab 9-3 1.8 (turboloos, op LPG) van mn pa: 1:12! Dit komt weer doordat de motor op lange afstanden en constante snelheden letterlijk op zn teentjes loopt. Maar, rijd je (rustig!) in de stad rond, veel optrekken en afremmen, loopt t verbruik al snel terug naar c.a. 1:5-6... Autch...
Dat wil maar zeggen: Optrekken en afremmen zijn enorme verbruikskillers, daarom zal je gemiddeld verbruik in de stad, zeker met die 1.2TDI, exorbitant (gewoon leuk woord) toenemen. Immers, dat 1.2TDI-tje van jou moet KNEITERHARD stampen om dat voertuig van jou op snelheid te krijgen (zie kopje bij "dus").
Echter is het verschil met die ZuipSaab weer zo groot vanwege het hoge consumptiegedrag bij stationair draaiende motor (convensionele automaat met een vloeistofkoppelomvormer).

1.6 tdi toch kunnen ze snel zijn in korte sprintjes van bijv 0-100 in polo kwa gewicht,
dsg of handbak maakt ook al een paar seconder verschil.

tunen is ook niet echt prijzig,

gtd turbo is plug&play en zo gemonteerd met Roetfilter eruit of downpipe
En Cold air intake erbij zonder grotere injectoren geeft al gauw genoeg pks voor een snelle korte sprint en ook nog eens zuiniger dan een gti
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
1.6 tdi toch kunnen ze snel zijn in korte sprintjes van bijv 0-100 in polo kwa gewicht,
dsg of handbak maakt ook al een paar seconder verschil.

tunen is ook niet echt prijzig,

gtd turbo is plug&play en zo gemonteerd met Roetfilter eruit of downpipe
En Cold air intake erbij zonder grotere injectoren geeft al gauw genoeg pks voor een snelle korte sprint en ook nog eens zuiniger dan een gti
Je maakt hier behoorlijk wat denkfouten:
- DSG is niet paar seconden sneller (Scheelt hooguit TIENDEN van een seconde).
- DSG zal snel moeten worden geupgraded bij meer vermogen (koppelingen zijn nou niet bepaald een toppunt van kracht bij die bakken).
- Tunen kost, zeker als je dit goed doet zoals bij Darkside) al gauw 4-5000 (dan begin je nog maar net)
- GTD turbo is mechanisch Plug&Play maar softwarematig ZEKER niet. Meer lucht in je motor betekend dat je meer brandstof nodig bent, je injectoren kunnen maar een bepaalde flow garanderen. dit betekend dat je al snel:
- Meer brandstofdruk -> sterkere pomp
- Meer brandstofflow -> grotere pomp
- Meer brandstof in je cilinder -> grotere injectoren
nodig bent. De kosten hiervan lopen al snel op richting de 2-3k... (injectoren kosten al snel 2-300 euro PER STUK)
- Downpipe (custom of aftermarked) kost al snel 2-300 euro. Daarmee ben je er niet, ook de rest van je uitlaat zal moeten worden geupgrade, anders verplaats je de restrictie gewoon van je roetfilter naar je einddemper...

Zuiniger dan een GTI kun je alleen zijn als je een vederlicht rechtervoetje hebt. Tijdens een sprint is de kans groot dat jou dieseltje MEER verbruikt dan het GTI'tje.... Efficientie van een diesel neemt DRASTISCH af bij hogere toerentallen (> 3500rpm) vanwege de verbrandingssnelheid van een diesel (hier komt ook het hogere koppel vandaan) Meer vermogen betekend meer brandstof injecteren, efficientie neemt af, om dan alsnog MEER vermogen te creeren moet er NOG meer brandstof in en dan lacht Mr. GTI jou echt uit bij de pomp...

Als je echt wat wilt: Leg een 2.0TDI in een Polo 1.6TDI. Schroef die 2.0TDI op naar 200pk (mogelijk zonder gekke aanpassingen) en dan ben je sneller dan een GTI. congratz! kosten: een hele leuke GTI...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie en FRL_AW
Je maakt hier behoorlijk wat denkfouten:
- DSG is niet paar seconden sneller (Scheelt hooguit TIENDEN van een seconde).
- DSG zal snel moeten worden geupgraded bij meer vermogen (koppelingen zijn nou niet bepaald een toppunt van kracht bij die bakken).
- Tunen kost, zeker als je dit goed doet zoals bij Darkside) al gauw 4-5000 (dan begin je nog maar net)
- GTD turbo is mechanisch Plug&Play maar softwarematig ZEKER niet. Meer lucht in je motor betekend dat je meer brandstof nodig bent, je injectoren kunnen maar een bepaalde flow garanderen. dit betekend dat je al snel:
- Meer brandstofdruk -> sterkere pomp
- Meer brandstofflow -> grotere pomp
- Meer brandstof in je cilinder -> grotere injectoren
nodig bent. De kosten hiervan lopen al snel op richting de 2-3k... (injectoren kosten al snel 2-300 euro PER STUK)
- Downpipe (custom of aftermarked) kost al snel 2-300 euro. Daarmee ben je er niet, ook de rest van je uitlaat zal moeten worden geupgrade, anders verplaats je de restrictie gewoon van je roetfilter naar je einddemper...

Zuiniger dan een GTI kun je alleen zijn als je een vederlicht rechtervoetje hebt. Tijdens een sprint is de kans groot dat jou dieseltje MEER verbruikt dan het GTI'tje.... Efficientie van een diesel neemt DRASTISCH af bij hogere toerentallen (> 3500rpm) vanwege de verbrandingssnelheid van een diesel (hier komt ook het hogere koppel vandaan) Meer vermogen betekend meer brandstof injecteren, efficientie neemt af, om dan alsnog MEER vermogen te creeren moet er NOG meer brandstof in en dan lacht Mr. GTI jou echt uit bij de pomp...

Als je echt wat wilt: Leg een 2.0TDI in een Polo 1.6TDI. Schroef die 2.0TDI op naar 200pk (mogelijk zonder gekke aanpassingen) en dan ben je sneller dan een GTI. congratz! kosten: een hele leuke GTI...
dsg is op een rechte weg minimaal een seconde sneller vandaar dat polo 6r gti vaak een dsg is en geen handbak, niet een tiente seconde haha nog sneller als het dsg bak ook nog eens getuned is.

een Plugplay gtd turbo als gebruikte kopen en reinigen scheelt wat. Uitlaat mooi op maat laten maken is wat goedkoper. Standaard Software dan wel Tunen met gtd turbo ipv Stage1 tuning anders is het zonde van investering als er meer pk gewenst zijn dan 140/150. Hoeveel pk kan er veilig max uit een 1.6 tdi met standard verstuivers plus een gtd turbo en standaard intercooler met bewerkte uitlaat denk je en Past een 2.0 tdi net zo makkelijk in een 1.2 tdi polo ipv 1.6, enige verschil is die schijfremmen achter toch kwa swap en van welk model past 2.0 tdi het beste in polo 6r en wat is er allemaal minimaal nodig verwacht je ?
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Winters koud zoals op deze dagen is het diesel verbruik met 0,5 gedaalt.

Cruise control verbruik is meer dan met de voet ongeveer 0,5 en kan dit worden afgesteld

Hoe gevoelig is het gasklephuis bij 1.2 tdi en is het iets om dit een keer te reinigen zodat het precies werkt of maakt dat geen verschil zonder fout melding ervan
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Winters koud daalt het diesel verbruik met 0,3/4 . Is het diesel verbruik op cruise control nog bij te stellen want dat mag 0,4/6 minder en kan het gaspendaal systeem wat samenhangt met het brandstof inspuiting stroef gaan want als ik gas loslaat dan gaat beetje met schok vanuit het motor en wat er tussen hangt wat eigenlijk gedempt moet gaan, ligt het aan vliegwiel ofzo of klep,
Sensor etc
Jongen,
Je moet eens komma’s,punten,hoofdletters,en vraagtekens gebruiken in je verhaaltjes.
Er is werkelijk waar geen touw aan vast te knopen.

Verders wens ik je een fijne zondag.
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
update: het obd tuning en egr uit is eraf en dus weer terug origineel, hierdoor haal ik met volle tank 850km op gecombineerd wegen.

maar echter mis ik het zeker het voordelen van egr off en soms wat extra pk/koppel.

Losse JD engineering tuningbox heb ik nog maar jammer genoeg heb ik het vw update laten installeren waardoor deze tuningbox mogelijk niet compatible is en niet meer flexibele kan gebruiken tenzij ik het vw update laat downgraden door een tuner naar het eerste software versie .

Opmerking; Er staat onlangs een Recall vrij bij een vw dealer waarvan ik een mail heb, die eerder ook het vw software update hebben uitgevoerd bij mijn polo aan het motorregelapparaat en vraag ik mij hierbij af of er iemand op deze forum hiermee bekend is en dit ook heeft laten installeren na het vw software update en wat de ervaringen zijn.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!