1.2 TDI bj 2010 met 315000km met storingen op naar 500000km of verkopen

de turbo komt bij de 1.2TDI in bij c.a. 1800 RPM (zet m maar eens in zn 3 of 4 en geef vol gas vanaf stationair, bij c.a. 1800 toeren heeft die kruimeldief achter je blok eindelijk genoeg rondjes per minuut om mee te helpen in het optrekcyclus van de 1.2TDI. Meer dan enkel een motivatie geeft die turbo toch niet. als je geluk hebt zorgt ie er net voor dat atmosfeer gehaalt word in je inlaatspruitstuk. sommige tuners zetten m op 0.2 bar overdruk, maar meestal blijft t bij atmosferische druk. Vandaar mij uitspraak "kruimeldief die het motorblok motiveerd om wat harder te werken".

Zuinig is de 1.2TDI alles behalve. mijne reed 1:15 in de stad (redelijk rustig rijden) en een piek van 1:20-22 op een rit naar Frankrijk.... sja, als ik alles over mocht doen, kocht ik de 1.6TDI. sneller en zuiniger!
Zeker een polo 1.6 tdi heeft vele mogelijkheden kwa tuning heb er paar op youtube gezien met bijna 300 pk
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Tjaaaa. Als ik kijk naar mijn Polo 1.0 TSI welke ruim 1:19 rijdt, en dit vergelijk met mijn Megane GT 1.6 Turbo Diesel die 1:15,5 rijdt, dan weet ik zeker dat privé geen diesel meer koop.

Maar de vraag is nu @olopvw; wat ga je nu doen?

er zit nu een obd tuning op. Van jd obd voor meer pk en egr uit. Een ander bedrijf heeft het roetfilter verwijderd en uitgeschreven.

er zijn verschillende opties


Terug naar Origineel vermogen met egr en dpf uit.
Op zoek naar een tuner die veel vernieuwend ervaring heeft met 1.2 tdi en het meest beste gegarandeerd met garantie.
Een zuinige benzine kopen.


Ben nog aan het overwegen
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Ik citeer; veel vernieuwend ervaring heeft met 1.2 TDI. Dan ben je bij JD wel aan het juiste adres. Lees en hoor veel positieve verhalen. Had je al iets gehoord van hun nav je e-mail? Misschien dat ze hem anders kunnen afstellen?

En anders; verkoop hem, koop een 1.0 TSI en ga naar Vagtechniek voor stage 1. :)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Ik bedoel meer een tuner die nog vaak 1.2 tdi tuned en veel heeft gehad en er zo het meeste van af weet uit ervaring kwa beste vermogen en brandstof verbruik. JD zou dit kunnen oplossen. Verbruik bijv. 100 km/u is goed maar bij 50 of 80 km slecht, kwestie van juiste finetuning lijkt mij ook idd.

binnen een jaar of twee koop ik andere na een goede researche en bestuurders ervaring. Een veilige betrouwbare leuke sportieve lichte zuinige benzine auto met lage vaste kosten is altijd mooi en dat moeten ze tegenwoorden wel kunnen weinig verbuiken bij zuinig rijden en wat meer bij sportief rij gedrag. Heb ook wel al wat goede verhalen gehoord over polos vanaf bj 2017
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Ik bedoel meer een tuner die nog vaak 1.2 tdi tuned en veel heeft gehad en er zo het meeste van af weet uit ervaring kwa beste vermogen en brandstof verbruik. JD zou dit kunnen oplossen. Verbruik bijv. 100 km/u is goed maar bij 50 of 80 km slecht, kwestie van juiste finetuning lijkt mij ook idd.

binnen een jaar of twee koop ik andere na een goede researche en bestuurders ervaring. Een veilige betrouwbare leuke sportieve lichte zuinige benzine auto met lage vaste kosten is altijd mooi en dat moeten ze tegenwoorden wel kunnen weinig verbuiken bij zuinig rijden en wat meer bij sportief rij gedrag. Heb ook wel al wat goede verhalen gehoord over polos vanaf bj 2017
Ja, mijn Polo AW is van aug-2019. Aardig zuinig als je er normaal mee rijdt. Als je alleen maar loopt te planken, dan lust die wel een slokje. Laatste vraag; al iets gehoord van JD nav je e-mail?
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Ja, mijn Polo AW is van aug-2019. Aardig zuinig als je er normaal mee rijdt. Als je alleen maar loopt te planken, dan lust die wel een slokje. Laatste vraag; al iets gehoord van JD nav je e-mail?
Nee ze hebben nog niet gemaild of gebeld. Ik ga er binnenkort langs. Zal nog een redelijk update ervan geven
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
@olopvw De eisen die jij stelt aan een auto zijn onmogelijk.
Je kan geen sportieve rijstijl combineren met een zuinige auto. Beetje dezelfde klachten als mensen met een "ecoBOOST" van bijvoorbeeld FORD. Deze motor is "eco" als je hier naar rijd (rustig, zuinig en optijd remmen) maar op het moment dat je "Boost" nodig bent, zal deze motor gewoon ordinair gaan zuipen. Een X-hoeveelheid vermogen staat gelijk aan een X-verbruik.

Ik vermoed dat bij jou 1.2TDI de tuning prima is. Krijg zo de indruk dat de problemen ergens elders zitten in de aandrijflijn.
Jou motor levert een X vermogen om de auto op constante snelheid te houden. Dit vermogen zal niet veranderen na tuning. Immers, als je, gesteld, voor de tuning 25pk nodig zou zijn om constant 80 te blijven rijden, zal dit na de tuning niet ineens 30-40pk worden. Het verbruik zal niet mogen veranderen TENZIJ er andere factoren veranderd zijn:
- bandenspanning
- zwaar lopende aandrijflijn
- extra gewicht
- "zware rechtervoet"
- te hoge versnelling
- turbo die niet naar behoren werkt.
- er is een (softwarematige) correctie uitgevoerd op jou verbruiks monitor

De laatste 3 punten zijn wel interessant om even nader te onderzoeken op verschil, rijd eens 50 of 80 in een versnelling lager zodat de motor c.a. 2200 rpm draait? wat doet dit met je verbruik?
Laat de turbodruk, verstelbare geometrie en andere turbogerelateerde zaken (lekkages aan inlaat traject, vergeet dan niet jou intercooler te controleren) controleren
Vraag JD eens na of ze een correctie hebben uitgevoerd in jou verbruiksmonitor? Ik weet van een gebanned lid van dit forum dat hij hier een formule voor uitgedacht heeft zodat het verbruik van de verbruiksmonitor overeen komt met het daadwerkelijke verbruik van de auto inplaats van het (softwarematig) beredeneerd verbruik?
Onhoud wel dat de verbruiksmonitor in jou auto een RICHTLIJN is van het verbruik. Het daadwerkelijke verbruik word enkel duidelijk aan de pomp. En dan is het t beste om c.a. 1500-1800 km te rijden en alle getankte liters bij elkaar op te tellen. Zorg dan wel voor een constante rijstijl voor het meest accuraat resultaat. Elk verbruik tussen de 1:15 en 1:20 is acceptabel. Boven de 1:20 is mooi meegenomen, onder de 1:15 betekend dat er echt wat mis is.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
@olopvw De eisen die jij stelt aan een auto zijn onmogelijk.
Je kan geen sportieve rijstijl combineren met een zuinige auto. Beetje dezelfde klachten als mensen met een "ecoBOOST" van bijvoorbeeld FORD. Deze motor is "eco" als je hier naar rijd (rustig, zuinig en optijd remmen) maar op het moment dat je "Boost" nodig bent, zal deze motor gewoon ordinair gaan zuipen. Een X-hoeveelheid vermogen staat gelijk aan een X-verbruik.

Ik vermoed dat bij jou 1.2TDI de tuning prima is. Krijg zo de indruk dat de problemen ergens elders zitten in de aandrijflijn.
Jou motor levert een X vermogen om de auto op constante snelheid te houden. Dit vermogen zal niet veranderen na tuning. Immers, als je, gesteld, voor de tuning 25pk nodig zou zijn om constant 80 te blijven rijden, zal dit na de tuning niet ineens 30-40pk worden. Het verbruik zal niet mogen veranderen TENZIJ er andere factoren veranderd zijn:
- bandenspanning
- zwaar lopende aandrijflijn
- extra gewicht
- "zware rechtervoet"
- te hoge versnelling
- turbo die niet naar behoren werkt.
- er is een (softwarematige) correctie uitgevoerd op jou verbruiks monitor

De laatste 3 punten zijn wel interessant om even nader te onderzoeken op verschil, rijd eens 50 of 80 in een versnelling lager zodat de motor c.a. 2200 rpm draait? wat doet dit met je verbruik?
Laat de turbodruk, verstelbare geometrie en andere turbogerelateerde zaken (lekkages aan inlaat traject, vergeet dan niet jou intercooler te controleren) controleren
Vraag JD eens na of ze een correctie hebben uitgevoerd in jou verbruiksmonitor? Ik weet van een gebanned lid van dit forum dat hij hier een formule voor uitgedacht heeft zodat het verbruik van de verbruiksmonitor overeen komt met het daadwerkelijke verbruik van de auto inplaats van het (softwarematig) beredeneerd verbruik?
Onhoud wel dat de verbruiksmonitor in jou auto een RICHTLIJN is van het verbruik. Het daadwerkelijke verbruik word enkel duidelijk aan de pomp. En dan is het t beste om c.a. 1500-1800 km te rijden en alle getankte liters bij elkaar op te tellen. Zorg dan wel voor een constante rijstijl voor het meest accuraat resultaat. Elk verbruik tussen de 1:15 en 1:20 is acceptabel. Boven de 1:20 is mooi meegenomen, onder de 1:15 betekend dat er echt wat mis is.
@olopvw De eisen die jij stelt aan een auto zijn onmogelijk.
Je kan geen sportieve rijstijl combineren met een zuinige auto. Beetje dezelfde klachten als mensen met een "ecoBOOST" van bijvoorbeeld FORD. Deze motor is "eco" als je hier naar rijd (rustig, zuinig en optijd remmen) maar op het moment dat je "Boost" nodig bent, zal deze motor gewoon ordinair gaan zuipen. Een X-hoeveelheid vermogen staat gelijk aan een X-verbruik.

Ik vermoed dat bij jou 1.2TDI de tuning prima is. Krijg zo de indruk dat de problemen ergens elders zitten in de aandrijflijn.
Jou motor levert een X vermogen om de auto op constante snelheid te houden. Dit vermogen zal niet veranderen na tuning. Immers, als je, gesteld, voor de tuning 25pk nodig zou zijn om constant 80 te blijven rijden, zal dit na de tuning niet ineens 30-40pk worden. Het verbruik zal niet mogen veranderen TENZIJ er andere factoren veranderd zijn:
- bandenspanning
- zwaar lopende aandrijflijn
- extra gewicht
- "zware rechtervoet"
- te hoge versnelling
- turbo die niet naar behoren werkt.
- er is een (softwarematige) correctie uitgevoerd op jou verbruiks monitor

De laatste 3 punten zijn wel interessant om even nader te onderzoeken op verschil, rijd eens 50 of 80 in een versnelling lager zodat de motor c.a. 2200 rpm draait? wat doet dit met je verbruik?
Laat de turbodruk, verstelbare geometrie en andere turbogerelateerde zaken (lekkages aan inlaat traject, vergeet dan niet jou intercooler te controleren) controleren
Vraag JD eens na of ze een correctie hebben uitgevoerd in jou verbruiksmonitor? Ik weet van een gebanned lid van dit forum dat hij hier een formule voor uitgedacht heeft zodat het verbruik van de verbruiksmonitor overeen komt met het daadwerkelijke verbruik van de auto inplaats van het (softwarematig) beredeneerd verbruik?
Onhoud wel dat de verbruiksmonitor in jou auto een RICHTLIJN is van het verbruik. Het daadwerkelijke verbruik word enkel duidelijk aan de pomp. En dan is het t beste om c.a. 1500-1800 km te rijden en alle getankte liters bij elkaar op te tellen. Zorg dan wel voor een constante rijstijl voor het meest accuraat resultaat. Elk verbruik tussen de 1:15 en 1:20 is acceptabel. Boven de 1:20 is mooi meegenomen, onder de 1:15 betekend dat er echt wat mis is.

Zoals eerder beschreven mn voertuig is goed onderhouden en alles is nagekeken zowel bij dealer als overige garages en goed bevonden zonder reparatie advies, zoals recent bij vernieuwen van het koppelingset was aandrijflijn oke. Verbruik is gestegen na obd chiptuning en weet bijna zeker als ik een andere sleutelvrije ecu aanhang dat het weer redelijk naar wens rijdt ivm met verbruik.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Zoals eerder beschreven mn voertuig is goed onderhouden en alles is nagekeken zowel bij dealer als overige garages en goed bevonden zonder reparatie advies, zoals recent bij vernieuwen van het koppelingset was aandrijflijn oke. Verbruik is gestegen na obd chiptuning en weet bijna zeker als ik een andere sleutelvrije ecu aanhang dat het weer redelijk naar wens rijdt ivm met verbruik.
Nou, op naar JD en zeggen dat je hem weer origineel wilt hebben. Probleem opgelost.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Thopolo
Nou, op naar JD en zeggen dat je hem weer origineel wilt hebben. Probleem opgelost.
precies!

Als je mij wilt overtuigen van een hoger verbruik, zal je met wetenschappelijke resultaten moeten komen:
- hang die sleutelvrije ECU er maar aan en bewijs dat het verbruik significant hoger ligt met de getunede ECU.
- bereken je verbruik eens aan de pomp. Gereden aantal kilometers delen door het getankt aantal liters.

Houd dit een poosje bij en post hier jou BEREKENDE (wetenschappelijk resultaat) verbruik maar eens. Daarna kijkt de rest met je mee of het verbruik daadwerkelijk extreem hoog is of gelijk is aan wat je verwacht bij je autootje.
Krijg de indruk dat je ergens niet tevreden over bent en in plaats van de oorzaak aan te pakken, lekker blijft mopperen op die auto. Dat lost niks op. Ga terug naar JD-engineering, leg het probleem aan hen voor.
Tevens heeft jou auto een vrij hoge kmstand en heeft meerdere kilometers gereden met een tuningsbox er tussen, meet eens de druk componenten van jou brandstof systeem door? hiermee bedoel ik de druk op de commonrail, het vacuum van de pomp en de verstuivers laten druktesten. Zijn allemaal van invloed op jou verbruik.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
precies!

Als je mij wilt overtuigen van een hoger verbruik, zal je met wetenschappelijke resultaten moeten komen:
- hang die sleutelvrije ECU er maar aan en bewijs dat het verbruik significant hoger ligt met de getunede ECU.
- bereken je verbruik eens aan de pomp. Gereden aantal kilometers delen door het getankt aantal liters.

Houd dit een poosje bij en post hier jou BEREKENDE (wetenschappelijk resultaat) verbruik maar eens. Daarna kijkt de rest met je mee of het verbruik daadwerkelijk extreem hoog is of gelijk is aan wat je verwacht bij je autootje.
Krijg de indruk dat je ergens niet tevreden over bent en in plaats van de oorzaak aan te pakken, lekker blijft mopperen op die auto. Dat lost niks op. Ga terug naar JD-engineering, leg het probleem aan hen voor.
Tevens heeft jou auto een vrij hoge kmstand en heeft meerdere kilometers gereden met een tuningsbox er tussen, meet eens de druk componenten van jou brandstof systeem door? hiermee bedoel ik de druk op de commonrail, het vacuum van de pomp en de verstuivers laten druktesten. Zijn allemaal van invloed op jou verbruik.

wat was er mis met jou polo want je haalde tussen 1:15 en 1:20 gecombineerd ? Kan je dit soort vraag die je mij stelt neerleggen bij vw over waarom over het algemeen het aangegeven verbruik zoals beschreven ervan in praktijk niet gehaald word en hun onderbouwing van wetenschappelijke resultaten hier delen met ons

ik tank het vol en resette het dagteller op nul en zag voor het odb runing dat ie rond 850km reed met volle tank icm met tuningbox
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
wat was er mis met jou polo want je haalde tussen 1:15 en 1:20 gecombineerd ? Kan je dit soort vraag die je mij stelt neerleggen bij vw over waarom over het algemeen het aangegeven verbruik zoals beschreven ervan in praktijk niet gehaald word en hun onderbouwing van wetenschappelijke resultaten hier delen met ons

ik tank het vol en resette het dagteller op nul en zag voor het odb runing dat ie rond 850km reed met volle tank icm met tuningbox
Euhm, met mn Polootje was niks mis hoor! Met mn rechtervoetje zou t iets beter kunnen, maar dan moet ik echt gaan keutelen en traag rijden. Rijd t liefst lekker met t verkeer mee. Dan word zon Polootje er niet zuiniger op! Het motortje moet echt enorm hard werken om op snelheid te komen. Eenmaal op snelheid valt t verbruik wel te doen (5.2L/100 bij 100km/h)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Maar wat ik wil zeggen: Die Polo van jou is alles behalve zo zuinig dan de fabrieksopgave. Volgens fabriek zou deze 1:33,3 moeten halen, praktijk blijft vaak steken rond de 1:22 indien je veel snelweg kms maakt...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Maar wat ik wil zeggen: Die Polo van jou is alles behalve zo zuinig dan de fabrieksopgave. Volgens fabriek zou deze 1:33,3 moeten halen, praktijk blijft vaak steken rond de 1:22 indien je veel snelweg kms maakt...
Met mijn tdi haalde ik als ik me best deed 5/100.
Normaal stad en buiten 6/100.
Meestal 750km.
Was echt blij met dat resultaat.
Nu 1.0 tsi.... per tank 7.2/100
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Catunambu
De mijne reed wel zuinig kon zeker wel 950km halen gecombineerd. Ik hoor van anderen bekende dat ze ook zuinig rijden maar er zitten er ook paar tussen die minder zuinig rijden dan het de bedoeling is.

Volgens Verbruiksmonitor is ie redelijk zuinig ‘ 4,3L/100km alleen op 100km/u ‘gps en snelheden dooronder of boven is hoger geworden

Goed werkende en onderhoude Egr systeem aan alleen in de winter is beter naar mijn idee maar dat gaat niet makkelijk, wel met een simulator maar die werken niet altijd goed
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Heb je je handrem er wel af? Deze zorgt ook voor extra weerstand en dus extra brandstofverbruik :) (gekheid) even on-topic; ik weet niet wat ideaal is voor dit type motor. Heb zelf een benzine.

Ben benieuwd wat JD zegt, en wat je uiteindelijk gaat doen. Advies van @Catunambu zal ik zeker opvolgen en uitproberen. Hij heeft ook een 1.2 TDI gehad welke voorzien was van Chiptuning.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Zeker een polo 1.6 tdi heeft vele mogelijkheden kwa tuning heb er paar op youtube gezien met bijna 300 pk
Nou das niet helemaal waar, de meeste mensen overdrijven met hun vermogen.
En de mensen die beweren 300pk te hebben zijn 2.0 tdi's.
Een 1.6 tdi moet je niet hoger gaan pushen dan 250pk maak je het hele blok kapot
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!