Donatello's Polo 6R Blue GT
Donatello's Polo 6R Blue GT

Donatello's Polo 6R Blue GT

Merk
Volkswagen
Model
Polo 6R
Uitvoering
Blue GT
Kleur
Candy White
Bouwjaar
2013
Dat is een goeie, dat wil ik ook Stick Out Tongue Ben ook fervent poetser en heb er een hekel aan als ik al mijn ruitensproeier moet gebruiken, laat staan dat de koplamp sproeiers de rest ook nog onder gooien Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Dat is een goeie, dat wil ik ook Stick Out Tongue Ben ook fervent poetser en heb er een hekel aan als ik al mijn ruitensproeier moet gebruiken, laat staan dat de koplamp sproeiers de rest ook nog onder gooien Stick Out Tongue

Koplampsproeiers heb je alleen met winterpakket, dus als je die niet hebt hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Uitschakelen van de sproeiers is 1 vinkje in vcds
 
Stappenplan
1. Sluit de kabel aan op de CAN connector van je auto.
2. Sluit de de andere helft van de kabel (USB) aan op je computer
4. Zet de auto in contact (of start de auto) en wacht een paar tellen
5. Start VCDS (10.6 in dit geval)
6. Kies linksboven voor 'Select Control Module'
7. Kies voor '09-Cent. Elect.'

Hiermee kan je de komplampsproeier in- of uitschakelen
a1. Open [Coding - 07] en selecteer in de dropdown het onderdeel: "1K0 937 086 H" :
a2. Klik op [Long Coding Helper]
a3. Verander Byte 14, Bit 0
Headlight Washer installed : 1 (1= Active 0 = Disabled)
a4. Sluit het scherm 'Long Coding Helper'
a5. In het 'Recode Module' scherm wordt de oude en inmiddels ook de nieuwe code weergegeven. Controleer dit en sla desgewenst een kopie van de codes op voor je administratie (bij problemen bijvoorbeeld wel handig).
a6. Klik, als je weet dat het geheel je eigen verantwoording is, en noch ik, noch Skoda Forum Europe verantwoordelijk is voor jouw acties op 'Do It!'

Het instellen van het aantal pauzes tussen sproeibeurten van de koplampen kun je als volgt instellen
b1. Open Adaption - 10
b2. Kies voor Channel 26 en vul hier het aantal keren tussen de sproeibeurten in, bijvoorbeeld 10 i.p.v. 4

Bron: Skoda Forum Europe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Ik heb geen winterpakket maar wel Xenon ;) Ondanks dat het niet meer verplicht is komt die wel standaard met koplamp sproeiers als ik het goed heb.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
iPolo, dat gaat je niet lukken met die code voor de polo, dan zit je te rommelen met iets anders dan de koplampsproeiers;)
Ik heb het even opgezocht en het is byte 14 bit 0 in controller 9 van de bcm;)
Dan geef je in de bcm weer dat koplampsproeiers niet geïnstalleerd zijn, dus zullen ze ook niet meer werken.
 
VW  6R  1.2TDI 
Momenteel 3600km gereden, er ook achter gekomen dat de boordcomputer een veel lager verbruik opgeeft dan wat je werkelijk verbruikt. Scheelt bijna 3 liter op 100km! Als ik mijn best doe rijd de auto werkelijk 1op15 (wel 125km/h op de snelweg). Misschien dat dit met warmer weer beter wordt.

Ook staat er een test in de autoweek van de BlueGT met dit als conclusie:

NOAK56f.jpg
 
Da's wel een heel erg groot verschil!
In mijn GTI is het verschil bij het gemiddelde verbruik minimaal tov daadwerkelijke liters en afgelegde km's. Bij het momentane verbruik heb ik ook zo mijn twijfels over het waarheidsgehalte.

Die test in de AW heb ik ook gelezen. Vind er wel een wat eigenaardige passage in staan, namelijk dat het uiterlijk van de GTI "over the top" is vergeleken met de BlueGT. Zo veel verschil zit er toch niet tussen een GTI en een BlueGT? Dezelfde bumpers, zelfde achterspoiler (BlueGT heeft nog de twee BM-zijstukjes op de achterruit), alleen de zijskirts zijn anders. :confused:
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Daar heb je wel gelijk in. Was de velgen vergeten: vooral nu de Detroit-velgen inmiddels standaard zijn op de GTI. Die geven toch de GTI toch wel een meer uitgesproken, "wilder" uiterlijk. Maar "over the top" blijf ik toch wat vreemd gezegd. Vooral omdat ze van veel hot hatches vinden dat die er te braaf uitzien...

Goed, ik zal nu maar stoppen met het verder vervuilen van je garage hiermee ;)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
sta er wel van te kijken hoor, ik rij altijd wel door, veel korte stukken woon/werk en haal ook 1:15 met dit weer (1.2 tsi gechipt) en dan heb ik niet eens cilinderuitschakeling.. 1:17 zou ik eerder verwachten van een GT
 
In dat stuk in AW gingen ze trouwens ook zeiken op de RNS-315 in de Polo BlueGT, maar die wordt af-fabriek toch gewoon optioneel geleverd met de RNS-310?
Ze hadden het over de RNS-310, niet de 315.
Overigens hadden ze over het verbruik van de BlueGT dat je er zowel 1:20 als 1:12 mee kon rijden, afhankelijk van de mate waarin je het vermogen aansprak ;)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik rijd met mijn GT ook gemiddeld 1:16, echter rijd je een langere afstand op de snelweg tussen de 100/110(waar de cilinder uitschakeling het meeste intreed) dan doe je volgens de boordcomputer ongeveer 4,6L/100.
Dit lijkt mij aardig netjes, ik denk dan ook dat volkswagen het 1:22,2 zo gemeten heeft:

Ga met warme motor de snelweg op en zet de cruise control op 100 en reset je verbruiksmeter. na 50 kilometer zal er dan een gemiddelde ontstaan van ongeveer 4,5 (1:21.7)

Net even naar Rotterdam gereden, grootste deel 120 op de teller en een klein deel 100.
Restultaat:
5,6 liter/100= 1:17,8

Niet slecht toch? als ik continu 100 had gereden was de 1:20 makkelijk te halen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!