Donatello's Polo 6R Blue GT
Donatello's Polo 6R Blue GT

Donatello's Polo 6R Blue GT

Merk
Volkswagen
Model
Polo 6R
Uitvoering
Blue GT
Kleur
Candy White
Bouwjaar
2013
Ja, het zijn ook Polo's gericht op echt twee verschillende doelgroepen. Qua onderstel vraag ik me af in hoeverre de verlaging aan enkel de voorkant van de BM hier ook nog een rol speelt. Heerlijk hè, zo'n DSG?

Andere doelgroepen?;) als je het mij vraagt zijn er gewoon 2 verschillende concepten gebruikt Stick Out Tongue De BM een bewust wat langzamere zacht gegeerde auto met aardig praktijk verbruik en de BGT een semi GTI met een nog onbekend praktijk verbruik. En tjah, doe mij maar t sport onderstel, rijdt echt veel beter als de auto wat 'stugger' (is nog steeds prima comfortabel) is:) De BM is ondanks zn verlaging niet harder geveerd (wat ik persoonlijk erg jammer vind), daarom is het dus ook oa zo'n beruchte schraper Stick Out Tongue

Gaat dat geluid via het alarm of via de normale claxon? Indien het laatste, kan ik me er heel goed iets bij voorstellen.

Via de claxon :mrgreen:

Denk dat ik volgende week bij je langs kom om het er weer af te halen Stick Out Tongue Zei is er niet over te spreken Stick Out Tongue

Laat maar even weten wat jouw uitkomt, dan spreken we nog even wat af;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Wat hebben jullie gecodeerd dan? Via VAGcom? zijn er andere gatgets mogelijk via coderen? Ik weet bijv bij audi is dat mogelijk dat er verschillende dingen via VAGcom aangepast kunnen worden.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Wat hebben jullie gecodeerd dan? Via VAGcom? zijn er andere gatgets mogelijk via coderen? Ik weet bijv bij audi is dat mogelijk dat er verschillende dingen via VAGcom aangepast kunnen worden.

Jep, via vagcom ;)
Daarbij moet je denken aan dingetjes als autolock van de deuren bij 15km/u+ en autounlock als de sleutel uit het contact gaat.
En zo zijn er nog wel meer dingen mogelijk :)
 
VW  6R  1.2TDI 
En tjah, doe mij maar t sport onderstel, rijdt echt veel beter als de auto wat 'stugger' (is nog steeds prima comfortabel) is:) De BM is ondanks zn verlaging niet harder geveerd (wat ik persoonlijk erg jammer vind), daarom is het dus ook oa zo'n beruchte schraper Stick Out Tongue
Heeft de BM voor wel andere schokdempers, of enkel kortere veren? Als dat zo is, kan ik me wel voorstellen dat de BM qua vering "niet ideaal" is. Vooral ook in combinatie met de normale achtervering.

Hmm ... zou bijna eens een keertje in een BM willen (mee)rijden ...
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Heeft de BM voor wel andere schokdempers, of enkel kortere veren? Als dat zo is, kan ik me wel voorstellen dat de BM qua vering "niet ideaal" is. Vooral ook in combinatie met de normale achtervering.

Hmm ... zou bijna eens een keertje in een BM willen (mee)rijden ...

Hoe ik t op SO las van, volgens mij, Lucas (van vagtechniek) is oa de BM alleen lager geveerd zonder de stuggere capaciteiten om te compenseren, dus ik vermoed dat het gewoon standaard dempers zijn;)

En dat (mee)rijden kan vast wel een keer geregeld worden (met mij, of iemand anders die dichter bij jou zit);)
 
VW  6R  1.2TDI 
Wat een vette bak! Ik heb 'm ook in candy white besteld en dat dakje ziet er wel heel gaaf uit. Blijft dat ook allemaal goed zitten als je door de wasstraat gaat dan?
Hoe heb je je BlueGT trouwens ingereden?

Groeten

Ik doe niet aan was/kras-straat maar ik heb volledige wasstraat garantie erop en sowieso dat het 4 jaar blijft zitten.

Inrijden door de eerste 1000km de auto bij 2000rpm te laten schakelen (DSG) en netjes te laten nadraaien na een snelweg rit. Na de 1500km ben ik de auto zwaarder gaan belasten maar alleen als de olie op temperatuur is (80graden of meer). De verkoper wist mij te vertellen dat het blok in de fabriek al is ingereden op een testopstelling maar dat de andere onderdelen nog wel op elkaar in moeten werken, daarom is de eerste oliewissel ook pas bij 30.000km.

Kilometerstand staat nu boven de 2000 en ik rij er nu "gewoon" mee, dus ook vlot optrekken en pas echt zwaar belasten wanneer de olie op temperatuur is. Helaas rij ik er zelf niet zo vaak in aangezien mijn vriendin er mee naar het werk gaat elke dag Stick Out Tongue
 
Vandaag voor het eerst de Polo uitvoerig gewassen, hier kan je goed de IronX aan het werk zien

Xh1aNXI.jpg


d0yO2Wt.jpg


En weer mooi wit!

z7Vphvi.jpg


tqs4sEj.jpg
 
Prachtige blue gt, zo zou ik hem ook verkiezen, alleen wel in 3 deurs.
Kan je al iets vertellen van het verbruik?
Heb vorige maand eentje test gereden. Maarja veel stadsverkeer, goede optrekken, heuvelachtig landschap en ik kwam op een gemiddelde van 8,4l. Voor de rest positief verrast! Heb hier een offerte klaar liggen..maar zou iets meer ervaringen willen horen i.v.m. het verbruik op langere termijn. :)
 
Ja klopt, voor je hele auto ga je er snel door heen maar ik gebruik het niet altijd voor mijn hele auto. Alleen voor de velgen. Als wax gebruik ik de collinite 476s.

Zoals je kon zien was het wel nodig op de hele auto! Ik denk dat het allemaal vliegroest is door transport vanaf de fabriek.

Prachtige blue gt, zo zou ik hem ook verkiezen, alleen wel in 3 deurs.
Kan je al iets vertellen van het verbruik?
Heb vorige maand eentje test gereden. Maarja veel stadsverkeer, goede optrekken, heuvelachtig landschap en ik kwam op een gemiddelde van 8,4l. Voor de rest positief verrast! Heb hier een offerte klaar liggen..maar zou iets meer ervaringen willen horen i.v.m. het verbruik op langere termijn. :)

Gemiddeld zit ik op 1:16, mijn vriendin doet woon/werk 1:17 maar die rijd niet harder dan 120km/h (heeft geen haast). Het zuinigst rijd de BlueGT in de stad en zolang je onder de 120km/h blijft, daarboven gaat het verbruik sterk omhoog.
 
Gemiddeld zit ik op 1:16, mijn vriendin doet woon/werk 1:17 maar die rijd niet harder dan 120km/h (heeft geen haast). Het zuinigst rijd de BlueGT in de stad en zolang je onder de 120km/h blijft, daarboven gaat het verbruik sterk omhoog.
Valt goed mee. Ik verwacht met af en toe is wat hernemen een 6,5-7l/100km.
Ik woon namelijk in het stad, dus dat kan alleen maar positiever worden dan :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!