Welke kilometerstand kan de AW 1.0 TSI halen

Heb zelf al 2,5 jaar nu de 1.0 TSI en inmiddels 120.000 op de teller. Behalve dat ik elke keer misfires krijg bij 4k toeren (op zoek naar een oplossing) heb ik verder geen ander probleem gehad. Nou zie je online dat veel mensen zeggen dat de 3 cilinders het niet lang gaan volhouden van VW.

Ik ben wel benieuwd hoe lang een 1.0 TSI-motor eigenlijk meegaat (met goed onderhoud natuurlijk) en welke kilometerstand jullie hebben met de 1.0.
 
Volkswagen  Vroeger 6R nu AW 
Ik volg even. Ik heb dezelfde misfires. Enkel met volle belasting, ik heb wanneer ik rustig rijd geen last.

Wat er al is gedaan: Bougies, bobines en laatst de hoge druk pomp. Nu zegt mijn garage wallnut blasting.

Mijn 1.0 tsi heeft nu 172.000 km gedraaid.

Over het algemeen lees ik veel positiefs over de 1.0 tsi en zie hier en daar wel km standen van 3ton+. knappe prestatie voor nog net geen 1000 cc :)
 
Volkswagen  Golf 7.5 
Ik volg even. Ik heb dezelfde misfires. Enkel met volle belasting, ik heb wanneer ik rustig rijd geen last.

Wat er al is gedaan: Bougies, bobines en laatst de hoge druk pomp. Nu zegt mijn garage wallnut blasting.

Mijn 1.0 tsi heeft nu 172.000 km gedraaid.

Over het algemeen lees ik veel positiefs over de 1.0 tsi en zie hier en daar wel km standen van 3ton+. knappe prestatie voor nog net geen 1000 cc :)
Balen man... Dus de de hogedruk pomp vervangen had ook geen zin? Was de druk wel gemeten van te voren?
 
Volkswagen  Vroeger 6R nu AW 
Ik heb een keer van een diagnose specialist gehoord dat de 1.0 TSI motoren af en toe problemen hebben met de hoge druk pomp. Overweeg walnut blasting aangezien de TSI motoren behoorlijk kunnen vervuilen.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 
Ik heb een keer van een diagnose specialist gehoord dat de 1.0 TSI motoren af en toe problemen hebben met de hoge druk pomp. Overweeg walnut blasting aangezien de TSI motoren behoorlijk kunnen vervuilen.
En dan om de hoeveel km zou dit aangeraden worden, weet je dat?
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG 
Balen man... Dus de de hogedruk pomp vervangen had ook geen zin? Was de druk wel gemeten van te voren?
Ja, druk is nu ook goed maar nu met koude motor heb ik nog steeds dat ie iets inhoudt. Waarschijnlijk dus vervuilde kleppen. want als olietemperatuur 100 graden is het zo goed als weg.


ik zou als ik jou was eerder voor een wallnutblasting gaan. en daarna kan je altijd de pomp nog vervangen.

En E5 tanken.
 
Volkswagen  Golf 7.5 
Ja, druk is nu ook goed maar nu met koude motor heb ik nog steeds dat ie iets inhoudt. Waarschijnlijk dus vervuilde kleppen. want als olietemperatuur 100 graden is het zo goed als weg.


ik zou als ik jou was eerder voor een wallnutblasting gaan. en daarna kan je altijd de pomp nog vervangen.

En E5 tanken.
Oh, merk je veel verschil tijdens E10 en E5? en waaraan merk je dat als ik vragen mag?
 
VW  Polo 
Ik zou niet zeggen dat ik het erg merk maar veel garagisten geven toch aan dat het zorgt voor minder motorvervuiling. Juist belangrijk bij onze Direct ingespoten Injectie.

E5 of E10 en merk?
 
Volkswagen  Golf 7.5 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!