Shaan
Lid
Gisteren heeft mijn auto na 3,5 maand in bezit te hebben helaas een probleem gekregen en natuurlijk net nadat de 3 maanden garantie voorbij zijn.
Dit zul je altijd hebben als je niet dicht bij huis bent en het begin van de avond is dat alles gaat sluiten.
Na verschillende stukken en stukjes rijden op de dag parkeer ik de auto om even snel wat te kopen en bij terug komst gaat het EPC lampje aan.
Het klinkt niet fijn dus zet hem maar uit, op slot en open en probeer het nog een keer. Nu gaat naast het EPC lampje ook de het motorstoringslampje aan.
Gelukkig is de auto altijd dealer onderhouden geweest en zit er nog mobiliteitsgarantie op de auto. Gebeld met deze service van volkswagen en uiteindelijk de lokale dealer gesproken met de vraag of de auto nog rijdt en of ik naar de dealer kon rijden 2/3 min rijden.
Gevraagd of dit geen kwaad kon omdat de auto sinds de melding alleen gestart is en niet mee gereden maar zolang ik niks geks hoor zou het goed moeten gaan.
De rit er naartoe was een aparte ervaring. heel weinig vermogen maar als je eenmaal op snelheid was 30/40 dan reed die eigenlijk gewoon goed.
Aangekomen bij de dealer plugt die de laptop er in en geeft die een turbo foutmelding (digitale melding zei de monteur geen idee wat een niet digitale melding is).
Hij heeft via de computer toen de moter uitstond nog even de actuator stang laten bewegen, dit piepte en klonk volgens hem alsof er wat weerstand was maar deed het wel.
Helaas kon er niks aan gedaan worden en is de auto bij de dealer achtergebleven en gaan ze er aankomende week naar kijken.
Ik hoop dat ze maandag-dinsdag zonder al te lang zoeken kunnen zeggen wat het probleem is en dan hoop ik maar dat het niet heel duur gaat worden.
zoals ik al eerder in een andere post over ketting geluid heb aangegeven is de auto naar de garage geweest omdat de actuator stang trilde bij de start en dit zou geen kwaad kunnen (dealer & verkopende partij). Waarbij die 3 weken geleden nog bij de verkopende garage is geweest omdat er iets vervangen moest worden hebben ze ook naar dit geluid gekeken en zeiden dat het geen kwaad kon.
Dus ik ben heel benieuwd wat het is en of het te linken valt aan dit geluid wat destijds bestempeld is als geen kwaad kunnen. Dat zou met een beetje geluk kunnen zorgen dat financieel wat terug te halen is bij de verkopende partij.
Nu ben ik nog aan het bedenken hoe ik het het beste kan gaan oppakken naar de verkopende garage toe.
Heeft iemand anders eens een dergelijk probleem gehad? dat het gerelateerd aan de turbo was?
Dit zul je altijd hebben als je niet dicht bij huis bent en het begin van de avond is dat alles gaat sluiten.
Na verschillende stukken en stukjes rijden op de dag parkeer ik de auto om even snel wat te kopen en bij terug komst gaat het EPC lampje aan.
Het klinkt niet fijn dus zet hem maar uit, op slot en open en probeer het nog een keer. Nu gaat naast het EPC lampje ook de het motorstoringslampje aan.
Gelukkig is de auto altijd dealer onderhouden geweest en zit er nog mobiliteitsgarantie op de auto. Gebeld met deze service van volkswagen en uiteindelijk de lokale dealer gesproken met de vraag of de auto nog rijdt en of ik naar de dealer kon rijden 2/3 min rijden.
Gevraagd of dit geen kwaad kon omdat de auto sinds de melding alleen gestart is en niet mee gereden maar zolang ik niks geks hoor zou het goed moeten gaan.
De rit er naartoe was een aparte ervaring. heel weinig vermogen maar als je eenmaal op snelheid was 30/40 dan reed die eigenlijk gewoon goed.
Aangekomen bij de dealer plugt die de laptop er in en geeft die een turbo foutmelding (digitale melding zei de monteur geen idee wat een niet digitale melding is).
Hij heeft via de computer toen de moter uitstond nog even de actuator stang laten bewegen, dit piepte en klonk volgens hem alsof er wat weerstand was maar deed het wel.
Helaas kon er niks aan gedaan worden en is de auto bij de dealer achtergebleven en gaan ze er aankomende week naar kijken.
Ik hoop dat ze maandag-dinsdag zonder al te lang zoeken kunnen zeggen wat het probleem is en dan hoop ik maar dat het niet heel duur gaat worden.
zoals ik al eerder in een andere post over ketting geluid heb aangegeven is de auto naar de garage geweest omdat de actuator stang trilde bij de start en dit zou geen kwaad kunnen (dealer & verkopende partij). Waarbij die 3 weken geleden nog bij de verkopende garage is geweest omdat er iets vervangen moest worden hebben ze ook naar dit geluid gekeken en zeiden dat het geen kwaad kon.
Dus ik ben heel benieuwd wat het is en of het te linken valt aan dit geluid wat destijds bestempeld is als geen kwaad kunnen. Dat zou met een beetje geluk kunnen zorgen dat financieel wat terug te halen is bij de verkopende partij.
Nu ben ik nog aan het bedenken hoe ik het het beste kan gaan oppakken naar de verkopende garage toe.
Heeft iemand anders eens een dergelijk probleem gehad? dat het gerelateerd aan de turbo was?
Volkswagen
Polo 6R