vmuniverse
Nieuw lid
Ik heb hier een VW Polo 6n1 uit 1998 en vind het een fijne auto in te rijden, echter heeft mijn garage nu gezegd dat de kosten die komen behoorlijk hoog zijn en of het nog wel verstandig is om hieraan te sleutelen.
Het volgende is geconstateerd:
Lekkende klepdeksel
Lekkende koppakking
Lekkende carterpan
Kachelradiateur. Als ik de verwarming aanzet dan komt er een zoetige lucht mijn auto binnen. De binnenramen krijgen dan een vettig laagje. Er lekt dus koelvloeistof. Als ik de verwarming niet gebruik blijft de koelvloeistof op hetzelfde peil (wordt niet minder)
Bij ieder rijbeurt ligt er naderhand een klein olieplasje onder de auto. Het is niet heel veel, maar toch.
De temperatuur van de motor blijft strak op 90 graden staan. Als ik het oliepeil controleer zit er geen witte wolkjes in.
Schone olie dus.
Verder is er een remverschil achter. De garage vertelde dat dit ook onderzocht moet worden.
De kosten worden geraamd op 1800 euro (minimaal) Dit is inclusief twee nieuwe bandjes, wisselbladen en koplampen afstellen. Mijn polo heeft nu bijna 170.000 km op de meter staan. De afgelopen jaren zijn de versnellingsbak en de koppeling vervangen.
Zoals mijn Polo nu is komt deze niet meer door de APK keuring.
Het volgende is geconstateerd:
Lekkende klepdeksel
Lekkende koppakking
Lekkende carterpan
Kachelradiateur. Als ik de verwarming aanzet dan komt er een zoetige lucht mijn auto binnen. De binnenramen krijgen dan een vettig laagje. Er lekt dus koelvloeistof. Als ik de verwarming niet gebruik blijft de koelvloeistof op hetzelfde peil (wordt niet minder)
Bij ieder rijbeurt ligt er naderhand een klein olieplasje onder de auto. Het is niet heel veel, maar toch.
De temperatuur van de motor blijft strak op 90 graden staan. Als ik het oliepeil controleer zit er geen witte wolkjes in.
Schone olie dus.
Verder is er een remverschil achter. De garage vertelde dat dit ook onderzocht moet worden.
De kosten worden geraamd op 1800 euro (minimaal) Dit is inclusief twee nieuwe bandjes, wisselbladen en koplampen afstellen. Mijn polo heeft nu bijna 170.000 km op de meter staan. De afgelopen jaren zijn de versnellingsbak en de koppeling vervangen.
Zoals mijn Polo nu is komt deze niet meer door de APK keuring.
Volkswagen
Polo 44kKW