Het grote 'kleine vragen' topic

niet bij de garage geweest maar gebeld. zeggen dat het niet normaal is als ik de 6 tot 7000 toeren rijd. dat ze daarvoor niet gemaakt zijn. dat ze ervoor gemaakt zijn om wel een paar keer helemaal open te trekken maar niet constant. wat ik ook niet doe. maar als je een 0 naar 100 doet bijvoorbeeld. dat moet toch gewoon kunnen?
 
Volkswagen  Polo6R  1.4 TSI 230pk 
Wel grappig dat volkswagen hem niet begrenst op het punt waar het risicovol begint te worden en dat op de teller ook netjes afwerkt.
Is alsof je een banaan koopt, maar hem niet helemaal mag eten want het laatste stukje kun je ernstig ziek van worden Stick Out Tongue
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Is er al een topic over goede schoonmaak middeltjes?
Ben bijv benieuwd wat andere gebruiken om vlekken te verwijderen zonder je lak te beschadigen.

1. Ik start altijd met een goede foam (icm een foamlans en een hogedrukreiniger), Monello, Wolf's Chemicals en Chemical Guys hebben naar mijns inziens goede foam.
2. Was je velgen met een velgenreiniger en behandel na met een product zoals Monello Non-Ferro. Dit product reageert met ijzer en zal paars uitslaan. Daarna kun je het met een natte kwast nog eens aantippen en vervolgens afspuiten.
3. Je neemt 2 emmers (een was en een spoelemmer), waarmee je het trekken van krassen minimaliseert. Gebruik geen spons maar een washmitt (Monello, bijvoorbeeld). Gebruik een shampoo. Je kan een shampoo met allemaal toevoegingen nemen, maar ik vind het prettiger een shampoo zonder allemaal toevoegingen te nemen. Wassen gebeurt door de washmitt nat te maken, rechte lijnen te trekken (geen cirkelbewegingen) en om de paar vegen de washmitt omdraaien. Daarna uitspoelen in de spoelemmer, en weer doordrenken in de wasemmer.
4. Je droogt af met een microvezel doek, geen zeem want deze trekt sneller krassen (groter risico).
5. Eventueel aftoppen met een wax. Dit voorkomt dat het vuil aan de lak hecht en zorgt voor een mooie beading en sheeting (druppelvorming en de manier waarop het water van de lak afloopt).

Als je vlekken nog niet weg zijn betekent dat meestal dat je een defect in je lak hebt zitten. Je zou met een polijstmiddel van Monello/Scholl proberen de defecten lichtelijk met de hand op te polijsten. Dit kun je overigens ook doen op stukken zonder vlekken: het verhelpt kleine krasjes (als je het met de hand doet heb je waarschijnlijk niet genoeg kracht) en brengt de 'shine' weer naar boven.

Producten die ik voor de wasstappen gebruik:
1. Chemical Guys Foamlans, Karcher K4, Monello Artico Magico
2. Monello Non-Ferro, Action velgenreiniger (heftige vervuiling) / sopje (lichte vervuiling)
3. Monello Lavare, Meguiar's NXT Generation Car Wash Shampoo, Monello Thick Mitt
4. Monello Senza Acqua
5. Collinite no. 845

Goed lakonderhoud heeft nog wel wat meer stappen, maar basis reinigen van je auto kom je hier al heel ver mee.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo, VM407 en Roon
Oh ja heb nog een raadsel.

Mijn auto is volledig Nederlands
Echter als mij start stop het niet doet en ik een melding soms krijg in me teller dan is die Duits. Hoe?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!