Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Afgelopen dinsdag raammechaniek laten vervangen, maar sindsdien hoor ik in de deur een paar (soort van) doffe klikken als de ruit halverwege komt. Zowel bij het omlaag als omhoog gaan. Daarnaast hoor ik boven de 60kmh de wind minimaal fluiten, alsof het raam een millimeter open staat.
Toch maar weer even bellen naar de garage dinsdag...
Was je hier veel geld aan kwijt? Mijne is ook kapot gegaan afgelopen weekend
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Was je hier veel geld aan kwijt? Mijne is ook kapot gegaan afgelopen weekend
Ahhh minder. 208 euro. 95 voor het mechaniek en 1,5 uur werk. Volgens mij betreft dit geen OEM mechaniek.

Ik ben al één keer teruggegaan naar de garage vanwege het feit dat ik de wind iets hoor blazen boven de 60kmh. Zij hebben hier kosteloos weer een dik uur aan gewerkt en het heeft niets geholpen. Alleen die doffe klikken zijn zo goed als weg, maar die wind was irritanter.
A.s. vrijdag ga ik er weer naartoe, want ik heb afgelopen weekend zelf wat afgeplakt en geduwd met het raam. Ik kwam namelijk vandaag tot de conclusie dat wanneer ik op deze ruit, vooraan bij de spiegel, de ruit van binnen naar buiten druk, dat het dan weg is. Dus dan zal hij na vrijdag hopelijk wat beter op het rubber gaan drukken op die plek. Hopen dat het dan niet op een andere plek gaat ruisen en dat het geluid compleet weg is. Duimen maar.
Hoop dat bij jou alles vlekkeloos gaat.
 
Ahhh minder. 208 euro. 95 voor het mechaniek en 1,5 uur werk. Volgens mij betreft dit geen OEM mechaniek.

Ik ben al één keer teruggegaan naar de garage vanwege het feit dat ik de wind iets hoor blazen boven de 60kmh. Zij hebben hier kosteloos weer een dik uur aan gewerkt en het heeft niets geholpen. Alleen die doffe klikken zijn zo goed als weg, maar die wind was irritanter.
A.s. vrijdag ga ik er weer naartoe, want ik heb afgelopen weekend zelf wat afgeplakt en geduwd met het raam. Ik kwam namelijk vandaag tot de conclusie dat wanneer ik op deze ruit, vooraan bij de spiegel, de ruit van binnen naar buiten druk, dat het dan weg is. Dus dan zal hij na vrijdag hopelijk wat beter op het rubber gaan drukken op die plek. Hopen dat het dan niet op een andere plek gaat ruisen en dat het geluid compleet weg is. Duimen maar.
Hoop dat bij jou alles vlekkeloos gaat.

Okeetje, dank je wel !!

Oh dat is inderaad wel helemaal ruck.. Dan ben je er alsnog giga druk mee..
Ik ga het toch een beetje anders doen, ik laat het door een maatje van me doen ! Dus ben benieuwd wat we op ons hals halen
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Ja hoor, gaat ie weer.

Rij bij Cranenbroek Schijndel het parkeerterrein op. Komt er een man met een Suzuki (met zo'n reservewiel achterop met een kunststof kap eromheen) achteruit rijden.
20180328_143602 (kopie).jpg Omdat ik al bijna voorbij was zag ik hem niet aankomen maar voelde het wel. In eerste instantie dacht ik alleen wat krasjes die er evt. nog wel uit te boenen zijn. Dus schadeformulier ingevuld en foto gemaakt van zijn Groene kaart en auto, incl. kenteken. Toen ik terug kwam dacht ik, ik rij gelijk maar even langs een schadebedrijf. Even vragen of het schade is of dat een goede boenbeurt voldoende was. (bij Cranendonk regende het pijpenstelen dus niet goed bekeken. Ik dacht, deze schade loopt echt niet weg en is er straks, als het droog is, ook nog wel) Man van schadebedrijf is even mee gelopen om te kijken en toen zag ik ook dat er een lichte deuk in zat. Krasjes zijn er niet uit te boenen zei hij. Moest worden uitgedeukt en gespoten worden. Kosten ca. € 600,-. Echter, toen ik later de boel droog had gemaakt, zag ik dat er ook een barst in het achterlicht zat. Moeilijk te zien (zoals alles eigenlijk) maar wel te voelen. Dus zeg maar € 700,- schade.
Morgen maar even zijn verzekering bellen.
Vandaag bericht gekregen dat de verzekering een DEKRA schade-expert gaat inschakelen. Ben benieuwd.

Vandaag weer een ander pechgevalletje maar nu (schijnbaar) mijn eigen schuld. Heb op mijn velgen slotbouten zitten. Nadat ik 3 wintervelgen had vervangen kreeg ik van de 4e de slotbout niet los. Sleutel glijd naar buiten als ik kracht wil zetten. Schijnbaar niet goed erop gezet voordat ik kracht zette. Naar Profile gereden en die hebben eerst de sleutel op de slotbout geslagen met een moker. Daarna met een luchtsleutel de hele slotbout en sleutel naar z'n mallemoer gedraaid. Die sleutel kan ik nu weggooien. Helaas heeft dat allemaal niet geholpen want de slotbout zit er nog steeds op.
Inmiddels via de code wel een andere sleutel besteld via Profile. Hoop niet dat die los heel duur zijn. Als die binnen is dan moet ik een afspraak maken om die slotbout los te krijgen. Vraag mij af hoe ze dat gaan doen. Hoorde al verhalen over de accu loshalen en er dan een moer op te lassen o.i.d. Ben benieuwd. Ben wel blij dat het gebeurd is met mijn wintervelg want in mijn zomervelgen zitten de moeren in een gat.
Rij nu dus op 3 zomervelgen en 1 wintervelg. :(
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
ik zou proberen om uit te boren, of gat boren en schroefdraad in tappen, maar als ik dit verhaal lees zit ie echt vast. dus de schroefdraad is hopelijk niet vernielt. ik zou uitboren proberen, succes laat het weten.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Zware bout op lassen. Makkelijkste, snelste, geen risico om de draad stuk te boren. ( Tuurlijk asl de draad nu al stuk is wordt hij er niet heel) maar ik vermoed dat er niks met de draad zelf is

Anders gewoon aan de profile uitbesteden


Er zijn trouwens ook speciale doppen voor. Deze zijn overmaats en met contra draad. Maar ik denk niet dat die langs de kop van de slotbout komt. Normale bout is geen probleem.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik zou ff zoeken op youtube daar staan heel veel filmpjes op hoe de een dol gedraaide wielbout los draaien.
Wielbout is niet doorgedraaid. Schroefdraad is intact. Er past gewoon geen sleutel meer op.

ik zou proberen om uit te boren, of gat boren en schroefdraad in tappen, maar als ik dit verhaal lees zit ie echt vast. dus de schroefdraad is hopelijk niet vernielt. ik zou uitboren proberen, succes laat het weten.
Het is alleen de kop die vernield is. Ik laat het door Profile doen. Heb zelf het gereedschap en de know-how niet.
Uitboren schijnt de slechtste optie te zijn heb ik net op YouTube gezien.

We zien het wel. Gelukkig kan ik hem zo wel APK laten keuren. Vandaag langs de dealer gereden en 3 puntjes laten zien die allen niet APK afkeuringswaardig waren. Dus over een week gaat de voor de APK. Die dag komt ook de DEKRA schade-expert kijken dus ga op kosten van de verzekering (nou ja, 75% dan) een UP!je gehuurd voor € 18,50. (incl. 100km.)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
OK Ruud had ik ff niet begrepen, van de schroefdraad, gelukkig maar. Die mannen weten wel wat ze doen, je bent niet de eerste. Succes, we horen het wel[emoji4][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Ik dacht ook dat het om de schroefdraad ging maar het gaat dus echt om de bout kop die door gedraaid is verkeerd begrepen.
Die manne van profile krijgen dat wel spits.
Laat maar weten hoe het afgelopen is!
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!