Maurits1010
Lid
Ik weet dat dit een lang verhaal is, maar het lezen en eventuele Info kunnen mij echt helpen. Lees het alstublieft en help mij!
Goedemorgen mede-forumleden, ik heb jullie informatie en hulp dringend nodig aangezien ik er geen hol meer van snap.
Ik ben het afgelopen weekend naar Luxemburg geweest. Allemaal heel leuk, mooi land trouwens! Nu reed ik over de snelweg in Duitsland met wat lichte hoogteverschillen en daar was ie: de foutmelding op het dashboard van het 'voorgloeisysteem'. Nu is dit voor mij geen onbekende melding omdat ik dit vorig jaar november al gehad heb. Toen is er een sensor in de turbo vervangen door de vw dealer. Nadien is dat lampje heel af en toe nog wel is terug gekomen. Zeg 3 keer in een jaar tijd. Maar zodra je de auto dan uitzette en weer startte: Lampje verdwenen.
In Duitsland dus ook naar een parkeerplek gestuurd en daar de auto uitgezet en na 5 minuten weer herstart. En ja, lampje verdwenen. Ik reed dus weg van de parkeerplek en de snelweg op. Trek hem boven de 110 en gelijk weer dat lampje. 10 km verderop weer naar een parkeerplek en wederom herstarten en de chip op standje 4 gezet (op aanraden van @iichel). Vervolgens gestart en weer op aanraden van @iichel de auto in zijn 4 een halfuurtje op ongeveer 120 km/h gezet. Om de turbo schoon te rijden. Zodra ik de auto daarna naar zijn 5 schakelde echt na 10 seconden: de storing 'voorgloeisysteem' en ook het lampje 'motorstoring'. Daarbij verdween ook mijn motorvermogen om fatsoenlijk gas te kunnen geven.
Omdat ik daar toch wel stress van kreeg de dichtstbijzijnde dealer in Duitsland opgezocht. Ze spraken hier geen woord Engels maar ze begrepen de lampjes wel. Uit laten lezen en toen probeerden ze via een omstander uit te leggen wat er aan de hand was. Conclusie: Turbodruk was te hoog. Ze konden geen oorzaak aanwijzen en repareren was geen optie omdat ik op vakantie was. Ik kon er mee doorrijden, ze hadden de storing gewist en wensten mij een fijne vakantie verder. Ik was dus enigszins gerustgesteld maar ook weer niet. Omdat de storing in principe niet verholpen was.
In Luxemburg zelf 2 dagen verbleven waar het lampje 'voorgloeisysteem' regelmatig terugkwam en bleef branden, maar ik hield mijn vermogen in de motor. Geen rare uitvallen of verlies van vermogen. Gisteren was de dag dat ik van Luxemburg terug naar huis moest, alles prima onderweg. Stukken in Luxemburg maximaal 110 km/h gereden en wisselende snelheden. Hier was niks aan de hand, tot ik in België de snelweg opging en te maken kreeg met flinke hoogteverschillen en hoge snelheden (denk hier aan 120-130 km/h). Vervolgens brandde het lampje 'voorgloeisysteem' weer en verloor ik echt heel veel vermogen. Ik moest bergaf zonder grap dik 150 - 160 rijden om de volgende berg te kunnen halen. Ik begon de berg op de linkerbaan met 150 km/h en eindigde bovenop soms met 70 km/h. Waarbij ik tussendoor al terugschakelde naar zijn 4 en de 3. Maar zowel het toerental als de snelheid liep terug. Dit leidde natuurlijk tot enorm veel ergernis en situaties dat je bang bent dat je de top niet haalt. Maar elke keer echt maar net boven gekomen.
Zo dus een kilometer of 100 - 150 aangemodderd en vervolgens in Luik aangekomen. Het was etenstijd dus een McDonalds opgezocht en gauw wat gesnackt. De auto heeft daar ongeveer 15 minuten stilgestaan. Vervolgens de auto herstart en doorgereden richting Maastricht, het lampje was verdwenen en ik had ook weer vermogen. Hier geen bijzondere hoogteverschillen meer gehad. Toch wilde ik de auto testen of hij het lampje ook gaf bij een hoge snelheid. Wat dus niet het geval is. Ik reed stukken 160 km/h en dat dan kilometers lang: Geen storing/lampje...
Dit probleem moet opgelost worden en binnen een maand. Ik moet eind juli op vakantie naar Italië met de Polo. Dan krijg ik weer te maken met hoogteverschillen moet de auto duizenden kilometers kunnen rijden. Ik weet dat dit een lang verhaal is en echt jullie aandacht vraagt, maar ik ben ten einde raad en weet niet zo goed wat nu te doen.
Extra informatie:
- De auto is gechipt met een externe box
- De EGR is uitgeschakeld met een externe box. Dit is allebei via @iichel gegaan.
Please help me! Ik ben jullie echt dankbaar!
Goedemorgen mede-forumleden, ik heb jullie informatie en hulp dringend nodig aangezien ik er geen hol meer van snap.
Ik ben het afgelopen weekend naar Luxemburg geweest. Allemaal heel leuk, mooi land trouwens! Nu reed ik over de snelweg in Duitsland met wat lichte hoogteverschillen en daar was ie: de foutmelding op het dashboard van het 'voorgloeisysteem'. Nu is dit voor mij geen onbekende melding omdat ik dit vorig jaar november al gehad heb. Toen is er een sensor in de turbo vervangen door de vw dealer. Nadien is dat lampje heel af en toe nog wel is terug gekomen. Zeg 3 keer in een jaar tijd. Maar zodra je de auto dan uitzette en weer startte: Lampje verdwenen.
In Duitsland dus ook naar een parkeerplek gestuurd en daar de auto uitgezet en na 5 minuten weer herstart. En ja, lampje verdwenen. Ik reed dus weg van de parkeerplek en de snelweg op. Trek hem boven de 110 en gelijk weer dat lampje. 10 km verderop weer naar een parkeerplek en wederom herstarten en de chip op standje 4 gezet (op aanraden van @iichel). Vervolgens gestart en weer op aanraden van @iichel de auto in zijn 4 een halfuurtje op ongeveer 120 km/h gezet. Om de turbo schoon te rijden. Zodra ik de auto daarna naar zijn 5 schakelde echt na 10 seconden: de storing 'voorgloeisysteem' en ook het lampje 'motorstoring'. Daarbij verdween ook mijn motorvermogen om fatsoenlijk gas te kunnen geven.
Omdat ik daar toch wel stress van kreeg de dichtstbijzijnde dealer in Duitsland opgezocht. Ze spraken hier geen woord Engels maar ze begrepen de lampjes wel. Uit laten lezen en toen probeerden ze via een omstander uit te leggen wat er aan de hand was. Conclusie: Turbodruk was te hoog. Ze konden geen oorzaak aanwijzen en repareren was geen optie omdat ik op vakantie was. Ik kon er mee doorrijden, ze hadden de storing gewist en wensten mij een fijne vakantie verder. Ik was dus enigszins gerustgesteld maar ook weer niet. Omdat de storing in principe niet verholpen was.
In Luxemburg zelf 2 dagen verbleven waar het lampje 'voorgloeisysteem' regelmatig terugkwam en bleef branden, maar ik hield mijn vermogen in de motor. Geen rare uitvallen of verlies van vermogen. Gisteren was de dag dat ik van Luxemburg terug naar huis moest, alles prima onderweg. Stukken in Luxemburg maximaal 110 km/h gereden en wisselende snelheden. Hier was niks aan de hand, tot ik in België de snelweg opging en te maken kreeg met flinke hoogteverschillen en hoge snelheden (denk hier aan 120-130 km/h). Vervolgens brandde het lampje 'voorgloeisysteem' weer en verloor ik echt heel veel vermogen. Ik moest bergaf zonder grap dik 150 - 160 rijden om de volgende berg te kunnen halen. Ik begon de berg op de linkerbaan met 150 km/h en eindigde bovenop soms met 70 km/h. Waarbij ik tussendoor al terugschakelde naar zijn 4 en de 3. Maar zowel het toerental als de snelheid liep terug. Dit leidde natuurlijk tot enorm veel ergernis en situaties dat je bang bent dat je de top niet haalt. Maar elke keer echt maar net boven gekomen.
Zo dus een kilometer of 100 - 150 aangemodderd en vervolgens in Luik aangekomen. Het was etenstijd dus een McDonalds opgezocht en gauw wat gesnackt. De auto heeft daar ongeveer 15 minuten stilgestaan. Vervolgens de auto herstart en doorgereden richting Maastricht, het lampje was verdwenen en ik had ook weer vermogen. Hier geen bijzondere hoogteverschillen meer gehad. Toch wilde ik de auto testen of hij het lampje ook gaf bij een hoge snelheid. Wat dus niet het geval is. Ik reed stukken 160 km/h en dat dan kilometers lang: Geen storing/lampje...
Dit probleem moet opgelost worden en binnen een maand. Ik moet eind juli op vakantie naar Italië met de Polo. Dan krijg ik weer te maken met hoogteverschillen moet de auto duizenden kilometers kunnen rijden. Ik weet dat dit een lang verhaal is en echt jullie aandacht vraagt, maar ik ben ten einde raad en weet niet zo goed wat nu te doen.
Extra informatie:
- De auto is gechipt met een externe box
- De EGR is uitgeschakeld met een externe box. Dit is allebei via @iichel gegaan.
Please help me! Ik ben jullie echt dankbaar!
Volkswagen
Polo 6R