Polo Achteraf PDC ingebouwd

Hallo ik ben erdo ik heb vandaag een pdc ingebouwd in een polo van 2011, pdc werkt alleen hij vind de regelapparaat niet als ik erin wilt.
Ik heb de can H en can L aangesloten op de stekker van je sleepring bij je stuur plus kabel in zekeringdoos gezet Massa achter bij de andere massa kabels vast gemaakt. Is er iets wat ik vergeten ben of verkeerd gedaan heb. Ik heb hem aangemeld bij gateway alleen als ik bij 10 park en stuur assist kom vind die hem niet en bij gateway geef die fout melding geen communicatie met regelapparaat.
 
Volkswage  Polo  1.2 
Yep wat Ronny zegt.

Plus en min aansluiten kun je denk ik wel, hoewel je wel moet checken dat je hem in een gaatje gestoken hebt waar er ook een rail zit.
Sommige plekjes hebben niets erachter zitten.

Controleren --> zekering eruit en zaklamp erop zetten. Beide plekken moeten een connector hebben, boven en onder.

Controleren --> achterin met een multimeter de even op checken of je daar 12V hebt (kabelbreuk uitsluiten).

Wat bij mij lastig was, was het solderen van de connectoren bij de sleepring.
Ze zitten redelijk dicht op elkaar en het is lastig te isoleren. Als ze kortsluiting maken (gebeurde bij mij wel eens als het witte ding er weer in geschoven werd) dan doen ze het niet.

Dat zijn zo 3 oorzaken die ik kan bedenken.
 
Beste iichel pdc werkt gewoon als ik op zijn achteruit zet alleen ik kom niet in de regelapparaat hij geeft aan van niet gevonden regelapparaat van pdc


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswage  Polo  1.2 
Sorry jongens er zat een kabelbreuk in de can kabels vandaar dat die niet 100% goed was bedankt voor jullie informatie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswage  Polo  1.2 
Ja klopt heb nog een vraag wil ook een cruise control inbouwen heb iemand daar ook een schema van hoe dat moet heb zelf wel nieuwe setje hendel met cruise control


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswage  Polo  1.2 
Yep wat Ronny zegt.

Plus en min aansluiten kun je denk ik wel, hoewel je wel moet checken dat je hem in een gaatje gestoken hebt waar er ook een rail zit.
Sommige plekjes hebben niets erachter zitten.

Controleren --> zekering eruit en zaklamp erop zetten. Beide plekken moeten een connector hebben, boven en onder.

Controleren --> achterin met een multimeter de even op checken of je daar 12V hebt (kabelbreuk uitsluiten).

Wat bij mij lastig was, was het solderen van de connectoren bij de sleepring.
Ze zitten redelijk dicht op elkaar en het is lastig te isoleren. Als ze kortsluiting maken (gebeurde bij mij wel eens als het witte ding er weer in geschoven werd) dan doen ze het niet.

Dat zijn zo 3 oorzaken die ik kan bedenken.
Hallo Iichel,

Hier bedoel je de rails die vrij zijn in de zekeringhouder? En daar moet ik hem dan tussen proppen?

Groetjes
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tsi 140 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!