Zwak lichtopbrengst bi-xenon OEM

Boeren, burgers en buitenlui Stick Out Tongue

Ik rij nu een tijdje met OEM bi-xenon (en adapters of van @crosspoloTSI of @iichel. Voor de lol :)mrgreen: ) heb ik al eens OSRAM Coolblue 5000K D3S xenon lampen via Ebay besteld en gemonteerd. Doch vind ik nog steeds dat er onvoldoende lichtopbrengst is, zeker als ik vergelijk met een vanaffabriek systeem. Ik heb mijn lampen al eens op de wettelijke minimale daling gezet (5mm per strekkende meter), doch maakt dit niks uit. Na wat zoek en puzzel werk ben ik er achter gekomen dat er een weerstand in de adapter zit. Zoals ik het schema lees, zit die op de draad van de xenon.

Nu wil ik dus een nieuwe adapterset bestellen bij onze vrienden van Carsystems of bij Kufatec (of Vagshop, zelfde materiaal Stick Out Tongue).

Nu heeft Carsystems een extra draad die ik gok naar de BCM moet, is die toevallig voor de bochtverlichting oid? Het zelfde met de Kufatec kabels, MOET ik de extra draden aansluiten of, werkt het ook zonder?

AVYYDq0.jpg


Kan iemand zijn licht hier overlaten schijnenStick Out Tongue
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
ligt eraan waar die extra kabel vandaan komt
T14/14 is de bochtenverlichting
T14/12 is een PWM signaal naar de LED module (dimmen of volle kracht)
T14/10 is de 'voeding' voor de LED module.

Ik heb zelf nooit weerstanden ingebouwd. Er zit een diode tussen groot licht en dimlicht om seinen mogelijk te maken en soms een condensator tussen T14/10 en GND om knipperen van de LED iets tegen te gaan.
 
Rechts: 2.1Ampere
Links: 2.2 Ampere

Links is iets feller en zie ook op de weg, rechts daarin tegen niet. Zal vandaag of morgen even een foto maken als het iets donkerder isStick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Even wat extra zoek en puzzel werk uitgevoerd (en mijn ampere tang van de scoop geijkt, dat scheelt ook nog wel Stick Out Tongue ).

U7xVL40.jpg


Als je goed kijkt (op de foto wat minder te zien) zie je links net schuin onder de kentekenplaat een duidelijke lichtaftekkening, maw goed licht. Rechts zie je heel wazig wat licht, niet veel. Volgens mij zit het in de lamp zelf (althans de lamp verplaatsen van plek neemt het probleem mee), dus ik heb twee nieuwe Xenon lampen ( X-tremeVision ) van Phillips besteld. Vrijdag komen ze binnen, dus dan hoop ik meer te weten :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!