Zuinigheid Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline

qwiznx

Mooiste 9N3 (2016)
Exclusive lid
1,210
956
198
Dag allen,

mijn ouders zijn beetje aan kijken voor een andere auto,
en hun oog is ook gevallen op een
1.2 BleuMotion.
Maar mijn vader vroeg zich of hoe zuinig zo'n auto nou daadwerkelijk loopt.

Dus de vraag, wat is een realistisch verbruik voor zo'n auto?
Ze rijden snelweg, maar ook de boerenweggetjes.
en zijn niet van het trappen. ;)

Hoor graag van jullie :)

Greetz.
 
Het verschilt denk ik echt per persoon en denk dat niet alle 1.2 TDI even zuinig zijn als ik al die verhalen hoor.

Ook op het forum lees je zeer tegenstrijdige berichten over het verbruik, dus het hangt echt af hoe je rijdt etc.

Zelf haalde ik met mijn standaardvelgen, 15" Groenland van de Bluemotion 1000km op een tank van 45 liter.

Maar ik rij 90% snelweg.
 
Het verschilt denk ik echt per persoon en denk dat niet alle 1.2 TDI even zuinig zijn als ik al die verhalen hoor.

Ook op het forum lees je zeer tegenstrijdige berichten over het verbruik, dus het hangt echt af hoe je rijdt etc.

Zelf haalde ik met mijn standaardvelgen, 15" Groenland van de Bluemotion 1000km op een tank van 45 liter.

Maar ik rij 90% snelweg.
Zoals je zegt; het hangt er vanaf hoe je rijdt. Hoe is jouw rijgedrag op de snelweg? 80 achter een vrachtwaggel of of 130 op de linkerbaan.

Ik heb kort in een 6C Bluemotion gereden en die is wel aanzienlijk zuiniger dan de 6R (zakelijke ervaring mee).
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Zoals je zegt; het hangt er vanaf hoe je rijdt. Hoe is jouw rijgedrag op de snelweg? 80 achter een vrachtwaggel of of 130 op de linkerbaan.

Ik heb kort in een 6C Bluemotion gereden en die is wel aanzienlijk zuiniger dan de 6R (zakelijke ervaring mee).
Komt voornamelijk omdat de 6R BM 1.2 nogal under-powered is waardoor je eerder geneigd bent je voet een stuk dieper naar beneden te laten gaan. De 6C heeft zowaar een grotere motor in deze tijd dan z'n voorganger Stick Out Tongue
 
Ik als Polo 1.2TDI BM rijder adviseer je ouders om toch te kijken voor een 1.6TDI.

Die zijn serieus even zuinig en zijn een stuk prettiger om in te rijden.

Waarom ik die dan niet heb gehaald? Was wat duurder en die had op dat moment geen motorrijtuigenbelastingvoordeel.

Als ik de tijd kon terug draaien, dan had ik de 1.6 gehaald. Zoef en weg was ik. Stick Out Tongue
 
Ik heb de 6R Bluemotion 1.2 sinds april en rijd voornamelijk snelweg. Gemiddeld verbruik zo'n 1 op 21 a 22. En dan wel met 17" velgen. Denk dat je met de standaard banden wel wat zuiniger kunt rijden, maar het hangt ervan af hoe je rijdt.. Maar het is zeker een aanrader! Hij is licht en daardoor merk je ook niet al te veel verschil in de wegenbelasting. Diesel lekker goedkoop, 50 euro volle tank en gemiddeld 1 op 22 rijden. Je kunt helaas niet alles hebben in een auto, dus het blijft keuzes maken (power of zuinigheid), echter vind ik dat de standaard 75 pk uitvoering toch nog wel lekker doorrijdt èn behoorlijk zuinig is. Prima combi dus ;)
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI Bluemotion 
Gemiddeld 1 op 22, bij een tankinhoud van 55 liter (met ontluchten) rij ik zo een 1100-1200km op een tank.
1.2TDI, gechipt, 17inch, de airco altijd aan en zonder overdreven zuinig te rijden.
 
Volkswagen  Polo 6 R  1.2 TDI Bluemotion 
Ik als Polo 1.2TDI BM rijder adviseer je ouders om toch te kijken voor een 1.6TDI.

Die zijn serieus even zuinig en zijn een stuk prettiger om in te rijden.

Waarom ik die dan niet heb gehaald? Was wat duurder en die had op dat moment geen motorrijtuigenbelastingvoordeel.

Als ik de tijd kon terug draaien, dan had ik de 1.6 gehaald. Zoef en weg was ik. Stick Out Tongue
Couldn't agree more! Zuiniger, 4-cilinders, goed te chippen.. Need I say more? ;) Rij zelf 1100km op een volle tank (45 liter)!
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!