Zowel airco als verwarming doen niets meer.

Dag forumleden!
Een week of 2-3 geleden wou zowel mijn airco als verwarming niet meer aanspringen. De blazers maximaal gezet maar het bleef muisstil en er kwam geen zucht uit de roostertjes. Herstarten hielp niet... Dit heeft hij toen 3 dagen gehad tot hij opeens tijdens het rijden terug tot leven kwam.
Tot woensdag is hij blijven gaan, maar toen 's ochtends deed hij het terug niet meer. Tot op vandaag ook geen leven meer in te krijgen helaas.
Vandaag hebben ik en een vriend dan wat gezocht: eerst alle zekeringen uitgemeten (had ik bij de eerste uitval zelf ook wel gedaan), maar die waren allemaal in orde. Toen eens onder de motorkap gekeken, niets speciaals daar. Je hoort dat de ventilator aanslaat maar dat is het ook. Volgens mijn vriend is dus de aircopomp niet kapot. Was het dan misschien de climatronic module? Deze eruit gehaald en die van een andere vriend zijn polo erin gezet, noppes... Nog steeds geen leven... We gaan hem morgen uitlezen, maar ik dacht dat we hier op het forum misschien al wat tips kunnen krijgen. Iemand enig idee wat het misschien kan zijn?? Ik hoop dat het een niet al te grote kost is, al krijg ik daar steeds meer en meer schrik voor...
 
Beide kan, de weerstand geeft in stand 1 2 3 een lagere stroom aan de aanjager. Stand vier gaat om de weerstand heen, dus volle stroom. Heb je al gekeken of er niets in de aanjager zit waardoor hij blokkeerd, takje ofzo? Ik zou em eruit halen en handmatig ronddraaien, dan op 12 v aansluiten, kijken of dit werkt en zo terugwerken richting je clima unit. Misschien een draadbreuk tussen de clima en de aanjager.
 
Ik heb idd zoals @polo-chris zegt een automatische airco oftewel climatronic. Wat bedoel je met stand 4? Gewoon de blazer maximaal veronderstel ik. Dit heb ik al getest hoor. Ik denk dat ik alle mogelijke combinaties al gedaan heb: LO (maximaal laagste stand), HI (maximaal hoogste stand), daartussen in, zowel op auto als manueel de gebieden kiezen,... doet allemaal niets. We hebben gisteren nog met de vagcom gekeken. Stond niets in van een draadbreuk of zo... Hebben een hard reset gedaan en een systeemtest gedaan zodat elke blazer apart wordt getest. Alles ging eigenlijk perfect... Mijn vriend heeft dan zitten coderen en nu krijg ik de blazers wel aan via de clima, maar het duurt enkele seconden. Ook als je bv tijdens het rijden op max voorruit drukt, wordt het enkele seconden stil vooraleer de blazers aan de ruit beginnen te blazen. Ik kan het zo wel redden (al hele blij dat ik de voorruit van ontwasemen want dit was zo irritant...), maar als je de temperatuur hoger dan 23 zet, gaan alleen de buitenste blazers. Die boven de radio dus niet, terwijl ze bij een temperatuur lager dan 23 wel gaan... Ik snap er echt niets van...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!