Zoek een handleiding voor inbouwen van mistlampen Polo 6R

Via Kufatec mistlampen plus bedrading besteld voor onze Polo Blue GT. Af fabriek xenon besteld waardoor de mistlampen er niet opzitten en ook niet besteld konden worden. Voor de gehele "look" wil ik de mistlampen achteraf inbouwen. Materialen in huis, helaas levert Kufatec ook geen handleiding voor de inbouw en aansluiting van de mistlampen. Hier op het forum ook gezocht, maar een complete handleiding niet kunnen vinden. Ook zoeken met google leverde niet genoeg informatie tot nu toe op.

Wie kan mij verder helpen of heeft een link naar een complete handleiding (how to..)!

Hartelijk dank,

Ronald
 
Nee in dit geval heeft Kufatec geen handleiding beschikbaar helaas!

manuals.jpg
Keine Anleitungen zum Download vorhanden
 
Hmm.. dat is idd vervelend!
Er zijn al wel meer mensen die het hebben gedaan, zoals Bas, gixxer1986 en nog een paar.
Dus je zou aan hen kunnen vragen hoe ze het gedaan hebben?

Zij hebben geloof ik de mistlampen niet via de BCM geschakeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb ze er idd ook achteraf ingezet (ook met DRL). als het goed is kun je de lampen er zo inschroeven en draden naar binnen voeren aan de bestuurderskant.
Als het goed is kun je de stekkertjes zo in je zekeringenbox klikken en er een zekering tussen zetten, je moet dan nog wel een andere schakelaar hebben denk ik met mistlamp functie ??

kijk anders een hier:http://www.mypolo.nl/forum/polo-v-6r/6357-mistlampen-inbouwen.html

http://www.mypolo.nl/forum/polo-v-6r/6407-daytime-running-lamp-aansluiten.html
 
gixxer1986 dank voor je aanvulling. De eerste link had ik zelf gevonden en gelezen, maar de tweede Drl aansluiting niet. Inderdaad komt er ook een nw schakelaar in met direct aansluiting van coming/leaving home ook van Kufatec (daar zit wel een gebruiksaanwijzing bij gelukkig).

Meer tips van andere sites/forums zijn altijd welkom!
 
Ron welke artikelnummers heb je aangeschaft ? ik kan ze nergens vinden, de mistlampen enz bij Kufatec, zeer vreemd zal wel aan mij liggen.

groeten Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Klopt Hans, ik heb niet rechtstreeks bij Kufatec gekocht, maar via Vagtechniek. De mistlampen zijn besteld bij een VW dealer, maar de kabelset komt wel van Kufatec. Het gaat om Artikelnummer: 38355 (Kabelsatz nebelscheinwerfer). Gisterenavond de kabel bekeken en er staan wel aanwijzingen op de kabel zelf (verwijzing naar pin e.d.) Kortom we schatten in een eind te komen. Een weg vanaf de voorkant naar binnen zoeken voor de kabel zal ook wel lukken. Al is de officiële weg volgens mij achter het schutbord/wielkast langs dacht ik?

Groet, Ron
 
omdat ik ook mistlampen in mijn as Blue GT ga plaatsen waarschijnlijk, toch nog een paar vragen in het algemeen:
a. zitten er aan de bedrading van de mistlampen en drl aparte stekers voor op de schakelaar?
b. is er een tekening cq foto van de pin bezetting van de schakelaar?
c. heeft iemand nog foto's gemaakt van de montage, doorvoer, schema, zekering bezetting?

als electrotechnicus ben ik gek op schema's, want ik ben benieuwd of e.e.a. niet met een relais wordt geschakeld.

gr. Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
a. zitten er aan de bedrading van de mistlampen en drl aparte stekers voor op de schakelaar?
Ja er zitten kleine stekers aan die je ter vervanging van of bij kunt steken in de bestaande stekker. Ook staat er op de kufatec bedrading een nummer e.d. Maar helaas geen gebruiksaanwijzing. Het wijst zich voor de rest wel vanzelf.
b. is er een tekening cq foto van de pin bezetting van de schakelaar?
Nee is er niet, maar heb ik wel voor je. Ik heb de inbouw van de mistlampen wel direct gecombineerd met CH/LH. Uiteindelijk werkte de mistlampen voor wel, maar werd achter de mistlamp niet aangestuurd. Hier is uiteindelijk wel een oplossing voor gevonden, maar dit stond duidelijk niet in de Kufatec handleiding voor CH/LH.
c. heeft iemand nog foto's gemaakt van de montage, doorvoer, schema, zekering bezetting?
Ik heb zelf geen foto's gemaakt, was geen tijd voor.

als electrotechnicus ben ik gek op schema's, want ik ben benieuwd of e.e.a. niet met een relais wordt geschakeld. Bij de CH/LH module zitten inderdaad 2 relais voor de aansturing. Stuur anders een pb naar mijn mail adres dan stuur ik je de documentatie die ik als pdf heb.

Gr, Ron
 
ik ben erg benieuwd naar de artikelnummers van de mistlamp gril voor de blue GT, ik kan deze nergens vinden, anders ff langs de dealer vast bedankt gr. Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Alles in gereedheid voor het inbouwen van de mistlampen, maar meteen loop ik tegen en probleempje op, de blinde mistlampkappen van de Blue GT verwijderen zonder de boel te beschadigen. Weet iemand de juiste manier? voordat ik de boel kapot trek of beschadig? gr. Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Ik heb hiervoor een dun mesje gepakt. Begonnen bij de middengril en dan langzaam van boven naar beneden een beetje wrikken, rustig aan. Je merkt dan vanzelf waar hij geklikt zit, daar druk je dan wat harder tot hij losklikt. Vervolgens vanaf daar gewoon lostrekken. Volgens mij ging bij mij uiteindelijk de punt die onderlangs de middengril gaat het makkelijkste los. Vanaf daar lostrekken, misschien beetje helpen met mesje, succes!
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Ik heb destijds gewoon een gat in het rooster geboord daar waar het gaatje bij de nieuwe roosters ook zat om hem zo op de normale manier eruit te halen.
Wel was ik al van plan om die dingen toch meteen weg te gooien dus het hoefde ook niet heel te blijven.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!