Zitpositie AW GTI vs 1.0 Comfortline

Ron_Polo

Bekend lid
105
102
62
Sinds ik de AW GTI heb, ben ik nog niet helemaal tevreden met de zitpositie. Ik heb niet de ruitjesbekleding op de zetels, maar de half alcantara optie. Deze heb ik op de laagste stand staan en toch zit ik voor mijn gevoel nog hoog. Mijn vrouw heeft een AW 1.0 Comfortline met reguliere stoelen. Deze staan ook op de laagste stand, juist hier heb ik wel het gevoel dat ik zo goed als met mijn neus ter hoogte zit van de bovenkant van het stuur. Ik vind dat persoonlijk fijn, een ietwat lage zit. Met de GTI zit ik voor mijn gevoel echt te hoog. Heeft iemand dezelfde ervaringen? Ruitjes stoelen vs alcantara?
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Heeft natuurlijk ook wel te maken met de hoeveelheid zitvlees ;) Dat is bij mij volkomen afwezig (57 kg). Mijn echtgenote moet ook altijd de binnenspiegel verstellen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: WiZZiEJP en RodePoloGTI
Ik zou ook graag iets wat lager in de auto willen zitten, maar over het algemeen ben ik wel heel tevreden met de zitpositie. Ik heb de ruitjes bekleding.

Naar mijn weten zijn de Art Velours stoelen niet hoger, alleen breder.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Misschien even vermelden wat jou lengte isStick Out Tongue
Persoonlijk vind ik de polo 6r ook niet heel laag gaan kwa zit.
Ik zit er net 2 “pompjes“ boven.

Ik ben 1,90m. Ik moet de stoel op het laagst zetten en de stoel in mijn kofferbak zetten om niet met mijn benen in mijn nek te zitten.
Je moet wat overhebben om een Polo te rijden, maar dat is het natuurlijk allemaal waard.
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
Maar ff serieus, heb je beide hoogtes nou opgemeten van de Polo’s? Alleen dan weet je of er echt verschil in de zit positie is.

Ik heb de stoelen in beide auto's gemeten. Beide dus in de laagste stand. Het maakt dus geen zak uit. Hmm, ik heb mijn rugleuning maar iets naar achteren (meer ligstand) geplaatst en daardoor is de zit al iets beter, maar helaas niet zo perfect als mijn beide Audi's.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Ik heb zelf een maand in de nieuwe polo gereden na dat iemand mij heeft aangereden. Dit was de life uitvoering vergelijkbaar met comfort en ik deze week een highline polo uit 2018 met 20.000 km aangeschaft. En de highline stoelen kunnen zeker een stuk minder laag.
 
VW  polo aw highline white silver  1.0 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!