Zit er verschil in formaat van een golf 6 of een polo 6r multifunctioneel stuur?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterpolo

Bekend lid
713
309
78
Hallo beste mensen,

Mijn vraag zoals hierboven al beschreven zit er verschil van formaat in een golf 6 stuur of van een polo 6r.
Want ik overweeg om een golf 6 stuur te kopen en zijn alle knoppen werkend te krijgen in combinatie met mijn rns 310?

Met vriendelijke groet,
Peterpolo
 
Een mf golf 6 stuur gaat gewoon 1 op 1 passen als je al een mf stuur in je polo hebt.
Dan is het eigenlijk alleen stuur omwisselen en klaar;)
De overige knoppen zouden ook gewoon moeten werken;)
 
VW  6R  1.2TDI 
hallo gewoonjan dat is juist het punt ik heb nu geen multifunctioneel stuur en zit er geen verschil in grootte van het stuurwiel?

Dan heb je naast een stuur nog een airbag nodig en een stuurkabel voor de mfa;)
Qua verschil in grootte is dat geloof ik minimaal, het past iig wel;)

De knoppen rechts op het stuur - voor de MFA - ook? Ik dacht die niet, of vergis ik me?

Jep, die zouden wel moeten werken;) was dacht ik wel iets mee dat je niet de mfa knoppen aan de hendels achter het stuur moest gebruiken. Dan deden de knoppen op het stuur het niet meer, pas na het herstarten van de wagen zouden de knoppen pas weer werken:roll:
Cornesagt had het daar destijds over, maar hij heeft zijn bm al een tijd geleden ingeruild op wat anders;)
(Is dus ook niet meer actief helaas)
 
VW  6R  1.2TDI 
Jep, die zouden wel moeten werken;)
Kijk aan, da's mooi! Dan zijn de knoppen om van functie te wisselen (verbruik -> actieradius etc.) dus wel te gebruiken, maar de overige knoppen rechts zeker niet (boordcomputer -> media -> settings -> navigatie, "OK" en "Annuleer"/"Terug").

was dacht ik wel iets mee dat je niet de mfa knoppen aan de hendels achter het stuur moest gebruiken. Dan deden de knoppen op het stuur het niet meer, pas na het herstarten van de wagen zouden de knoppen pas weer werken:roll:
Oei, dat is echts iets om als het je per ongeluk overkomt echt zoiets van "gvd, wat is er met die f*ck*ng-knoppen aan de hand?!?") Big Grin

Sportstuur zal iets kleiner zijn maar ook dikker aanvoelen, als je precies wilt weten hoe het er in een Polo uit gaat zien moet je bij de dealer in een BlueGT of GTI gaan zitten, die sturen zijn precies hetzelfde.
Maar niet zo klein dat je er last van hebt met de tellers. Het zijn trouwens erg fijne stuurtjes. Maar da's persoonlijk.

Overigens nog een plus- en een mogelijk minpunt:
+ als je lang bent, is de afvlakking aan de onderkant handig met instappen: meer ruimte
- als je stuurt middels doorgeven, is die afvlakking niet zo fijn: je komt opeens rare hoeken tegen en de diameter wisselt
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!