zenilygy :: 2005 Volkswagen Polo

Even voorstellen!

Hallo,

Ik ben Andy, 35 jaar kom uit Landgraaf, en doe woody woodpecker na. haha das natuurlijk een grapje ;)

Ik ben sinds deze week de nieuwe eigenaar van jawel mijn eerste Volkswagen in mijn leven :) Ik had hiervoor een leuke Volvo s40 2.0 maar deze werd me te duur voor het geen waar ik hem nog voor gebruikte. Zeker gezien de hoge wegenbelasting en het force benzine gebruik heeft mij doen besluiten hem in te ruilen voor een kleinere leuke stads auto.

Ik wilde eerst voor een Ford Ka gaan maar vriendinlief was zwaar tegen ;) wat vast vele van jullie hier zullen toejuichen :) Dus opzoek gegaan naar een betere kleine auto die vooral safe is en je niet meteen het gevoel geeft dat je in een hele kleine auto rijdt. Dus kwamen we al snel uit bij de VW POLO. Na een hoop bekeken te hebben vooral modellen met de 2 ronde koplampen voor kwam ik een mooie zwarte (uit 2005) hier in de buurt tegen met (wist ik niet) nieuw model koplampen en grill en nieuwe achterlichten en andere achterklep. Natuurlijk veel mooier vond ik zelf dan het model met de ronde koplampjes. Climatronic aanwezig dus prima kleine auto met genoeg luxe voor mij, mooi gewicht, en maar een 1.4 en volgens reviews zuiniger dan een Ford Ka 1.3i

Jullie kunnen hem bezichtigen hier in de garage op dit forum.

Ik weet eigenlijk nog heel erg weinig van VW en de POLO daar ik deze nog nooit gehad heb en ook nooit een VW gereden heb dus alle modellen als 9N etc is voor mij nog even wennen.

eindelijk eens een auto waar een 2 din radio in kan! Dus meteen een mooie 2din Pioneer AVIC F860BT erin gezet :)

Verder rijdt de auto best prima, het is wel even wennen als je van een Volvo s40 afkomt maar het is allemaal te doen :)

Helaas is dit altijd een lease auto geweest dus echt onderhoud en netjes houden hebben ze helaas niet gedaan. wel de beurten heeft ie altijd netjes gehad, maar aan schoonhouden en zuinig zijn was er helaas niet bij.

Dingen die ik vooral heb moeten doen:

- Veel lampjes moeten vervangen, waren veel al kapot.
- Heel goed moeten poetsen.
- Auto heeft lang stilgestaan en schokt soms een beetje, heb er nu van die injection cleaner + in gedaan, ik merk wel daar mate ik meer rij het wel steeds beter gaat. Volgens mij is ook de gasklep erg vuil. Maar dat doen we even met en met.

de auto heeft nu 146.000 gelopen en de laatste grootte beurt was in 2011 bij de dealer voor 650 euro staat op factuur, bij 112.000 ongeveer. Dus ik wil hem wel snel brengen voor een beurt of misschien kijken of het zelf te doen is.

Dingen waar ik nu last van heb:

1. Vocht achter in de koplampen en een beetje voor. zie verder geen scheuren of gaten.
2. Heel klein beetje pingelen bij stationair, en gas gaat even iets omhoog bij schakelen en koppeling intrappen (mogelijk even een goede beurt en gasklep schoonmaken.)
3. Climatronic display begint soms spontaan bij contact zetten auto (niet altijd) zo 30 seconden te knipperen.

Voor de rest start en rijdt hij prima.

Het zijn vooral de kleine gebreken en slecht mee omgaan maar dat moet ik even met en met oplossen.
 
Welkom! Je hebt de 101Pk versie zie ik. Zijn rappe autotjes. Nog plannen?

Gasklephuis kan je prima zelf reinigen. Als je in de buurt van A'dam woont kunnen we dit eventueel wel samen doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Hey Hallo,

Nee helaas helemaal in het zuiden des land ;) Landgraaf, dat is het uiterste puntje van het zuiden van Nederland ;)

101pk versie? oh ja je hebt gelijk, dus zo zuinig is die niet? haha ik denk koop een 1.4 lekker zuinig.
 
Eehmmzzzz...nee, hij is niet echt zuinig. Ik heb zelf ook een 101pk versie uit 2006. Ik heb hiervoor een 6N2 gehad met de 75pk versie en is das wel zuiniger. Maar....ondanks dat ik dagelijks harder dan 120km/uur rij over de snelweg rij ik toch zo'n 1:13...
 
Helaas is dit altijd een lease auto geweest dus echt onderhoud en netjes houden hebben ze helaas niet gedaan. wel de beurten heeft ie altijd netjes gehad, maar aan schoonhouden en zuinig zijn was er helaas niet bij..


Bij het kenteken nakijken heeft hij al 3 privé eigenaren gehad en is 2x in de lease geweest, dus dit is niet helemaal juist zoals jij beweert...;)



Dingen waar ik nu last van heb:

1. Vocht achter in de koplampen en een beetje voor. zie verder geen scheuren of gaten.
2. Heel klein beetje pingelen bij stationair, en gas gaat even iets omhoog bij schakelen en koppeling intrappen (mogelijk even een goede beurt en gasklep schoonmaken.)
3. Climatronic display begint soms spontaan bij contact zetten auto (niet altijd) zo 30 seconden te knipperen.

Voor de rest start en rijdt hij prima.

Het zijn vooral de kleine gebreken en slecht mee omgaan maar dat moet ik even met en met oplossen.

ad 1. Ik zou iig de rubbers van de achterlichten gaan insmeren met bijv. vaseline....het vocht is er waarschijnlijk ingekomen na het verwisselen van de lampjes. Wel eerst ff de behuizing goed laten drogen of droogmaken. Als het vocht er na een periode wéér inkomt, zal je waarschijnlijk 2e hands (of nieuwe) units moeten halen.
ad 2. Een grote beurt is zeker niet overbodig, heb je wel de onderhoudshistorie bij de wagen gekregen? Als de laatste grote beurt in 2011 was, zou ik die laten uitvoeren en laat vervangen wat vervangen dient te worden uit voorzorg.
ad 3. Probeer 's of iemand het kan uitlezen met VAGCOM, misschien komt er een foutmelding naar voren.
 
Dank je wel voor de antwoorden :)

1. Ik heb de rubbers ingespoten met rubberspray en ik heb de units helemaal uit elkaar gehaald en droog gemaakt.
2. Ik heb er inderdaad wel de onderhoud historie bij gekregen en mits niemand meer een beurt heeft laten doen (mogelijk elders, of waar geen bon van is of zelf gedaan) dan was inderdaad de laatste beurt in 2011. Ik heb inmiddels alles binnen voor een grote beurt alleen de distributieriem die moet ik laten doen.
3. Ik heb inderdaad inmiddels 2 meldingen eruit gekregen en sowieso maar eerst een laten afvullen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!