zelf velgen spuiten

Heeft een van jullie wel eens zelf zijn velgen gespoten?
Ik loop al een tijdje met het idee rond om zelf mijn velgen te gaan spuiten.
Ik heb al wel het een en ander aan how to's gevonden op het net maar misschien
dat iemand hier weet hoe te doen.
Er zit ook wat stoeprand schade aan de velgen, is dit ook zelf te repareren?
Zo ja hoe? Ik zie jullie reactie graag tegemoet!
 
Ik heb mijn velgen ook zelf gespoten en je moet er zeker de tijd nemen om ze mooi schoon te schuren tenzij je een dikke portomonee hebt om ze naar de velgen straal bedrijf te brengen. En dan met plamuurspuit haalt de diepe stoeprand schade weg dat vult ze op.

Daarna weer met fijne schuurpapier schuuren en goed schoonmaken met amoniak.

En dan rustig spuiten ergens waar geen wind staat en dat 4 x herhalen tot dat het netjes uit ziet en dan blanke lak er overheen en klaar is kees.

Die van mij zijn nou al 6 maanden geleden over gespoten in de zomertijden maar zien er nog altijd netjes uit gewoon rustig de tijd nemen!! das belangrijkste
 
Zelf velgen spuiten heeft als groot nadeel dat lak uit een spuitbus veel zachter is (1 komponenten lak) en vaak behoorlijk mat en sinaasappelig opdroogd en lak bij een profi (twee komponenten) veel harden en resistenter is tegen allerlei vuil of oplosmiddelen en velgen reinigers.

Ik heb ooit een setje zelf gespoten maar was na heel veel tijd en moeite niet tevreden over het resultaat. Daarna heb ik via iemand een tip gekregen en heb nu al verschillende setjes laten stralen en poedercoaten bij Reno blast in Mijdrecht(tussen Utrecht en A'dam), was/ben ik altijd erg tevreden over geweest. Dan zien ze er echt weer fabrieksnieuw uit, en kun je met alle schoonmaakproducten je velgen afnemen oplossen of loslaten doet het niet.

http://www.renoblastandcoatings.nl/
 
suvtje zei:
haha walter nou hier bij ons heb je z'n velgen zaak die zorgt ervoor per velg 50 euro spuit klaar is dus vandaar ik het zelf gedaan heb.

Meer info kan je op youtube kijken hoe je het beste kan doen.

Wij stralen met grote regelmaat velgen ;) dus volgende keer ff aan mij denken :cool:

stralen en een 2 componenten primer spuiten is voor Polo rijders 28 euro per velg ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!