Zelf hogedrukinjectiepomp vervangen 1.2 tsi?

SY96

Bekend lid
288
121
47
Hallo,

De olielekkage vanuit de kleppendeksel is bijna gefixt maar zat te twijfelen of ik de andere lekkage ( lekkagebenzine uit de hogedrukinjectiepomp) zelf kan oplossen. Ik heb de onderdelen voor het vervangen van de hogedrukinjectiepomp, en het ziet er uit alsof het makkelijk te vervangen is (paar boutjes, leidingen aansluiten + connector).

Is het inderdaad makkelijk zelf te doen? Of moet ik hiervoor echt naar de garage?

Gr
 

Bijlagen

  • 20210128_202055.jpg
    20210128_202055.jpg
    360.5 KB · Weergaven: 17
  • 20210128_202051.jpg
    20210128_202051.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 17
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk, zitten er nog iets van pakkingen bij? In deze aflevering van diagnose Dan kan je zien hoe de pomp gewisseld wordt. Bij mijn polo duurt t soms ook vrij lang voordat ie start (kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk, zitten er nog iets van pakkingen bij? In deze aflevering van diagnose Dan kan je zien hoe de pomp gewisseld wordt. Bij mijn polo duurt t soms ook vrij lang voordat ie start (kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben).
Er zit rondom de injectiepomp een soort van rubberen afdichtings ringetje. Voorderest niet echt een pakking gezien zoals we die kennen tussen de carterpan ofso. Mss dat ik die ook had moeten kopen.... Maaar in ieder geval zat er niks in de verpakking.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!