Xenonlook VS Xenon!

Hallo leden,

Ik heb een vraagje.. het is donderdag en eigenlijk de dag dat ik mijn Polo zou moeten krijgen, helaas heeft de dealer nog niet gebeld, dus kan ook morgen zijn aangezien de verkoper zei dat het donderdag of vrijdag is, maar ik ging ervanuit dat het donderdag was Stick Out Tongue

Maar goed, mijn Bluemotion komt met een H4 koplamp. Ik vind de H7 koplamp echt veel en veel mooier, dus ik ga sparen voor de H7 koplamp.

Daarnaast vind ik de xenonverlichting op een H7 koplamp er mooi. Ik weet alleen dat het erg duur is om xenonverlichting erop te zetten. En als ik goed heb gelezen op de forum is dat een apk afkeur. Ookal is het voor een nieuwe Polo nog lang geen tijd voor de apk, ik ben niet goed in techniek en moet alles aan m'n auto door de dealer laten doen. Daar heb ik dus niet heel veel zin in.

Mijn vraag is, er bestaan lampen genaamd xenonlook. Hoe groot is het verschil tussen xenonlook lampen en de echte xenon. Op foto's zie ik het verschil namelijk niet.

En als er niet heel veel verschil is, dan koop ik liever xenonlooklampen.
 
Xenonverlichting is niet zo gek duur meer tegenwoordig. En laten wij nou een sponsor hebben die ook nog eens korting geeft! (banner bovenaan).

Op de foto's is dat verschil niet te zien idd, maar het lichtbeeld is alleen witter.. maar niet zo helder als xenon is. Wel degelijk een wereld van verschil!
 
Oke, maar ik hoorde dat Xenon best duur is.

Ik heb verhalen gelezen, zoals die van HaukeBPM en die heeft 300 Euro betaald voor zijn xenon.

Dit is zijn resultaat.

FotoFRGAXLYF-1.jpg


Het resultaat is ook erg verbluffend mooi..
 
Ik heb zelf 1 van de goedkoopste setjes erin zitten, perfect!
Alleen 1 nadeel, maar daar hebben meerdere last van, hij lichtbeeld trilt.
Heeft iets te maken met losse kappen heb ik me laten vertellen, hoor er meer mensen iig over.
 
BMW  1 serie  1.6 
Ik zou gewoon H7 koplampen kopen i.c.m. een setje Xenon van bijvoorbeeld xenonlamp.nl (109euro minus eventueel 15% korting als je donateur van dit forum wordt)

Inbouwen kunnen genoeg mensen hier op het forum voor je doen tegen een kleine vergoeding, en voor de apk (als dat al zover is) is een kwestie van lampjes wisselen..

Xenonlook zou ik niet aan beginnen, tzijn vaak lampen met een hoger wattage wat je koplampen kan aantasten (laten smelten door de hitte)

Hoop dat je wat aan de info hebt!
 
Johan zei:
Ik zou gewoon H7 koplampen kopen i.c.m. een setje Xenon van bijvoorbeeld xenonlamp.nl (109euro minus eventueel 15% korting als je donateur van dit forum wordt)

Inbouwen kunnen genoeg mensen hier op het forum voor je doen tegen een kleine vergoeding, en voor de apk (als dat al zover is) is een kwestie van lampjes wisselen..

Xenonlook zou ik niet aan beginnen, tzijn vaak lampen met een hoger wattage wat je koplampen kan aantasten (laten smelten door de hitte)

Hoop dat je wat aan de info hebt!

Bedankt voor je duidelijke info.

Ik ga ook zeker de H7 koplampen kopen. En voor nog verder in de toekomst, de xenon in de H7.

En voor de apk bedoel je dat ik de H7 koplampen met xenon moet vervangen voor mijn oude H4?

Naast dat het niet van de apk mag die xenon, wordt meneer de agent boos als je ermee rijdt? Of weten zij er niets vanaf?
 
Dat kun je ook doen, complete lampunit wisselen voor de H4.. kost nog minder moeite! je kunt eventueel ook gewoon alleen de xenonlamp uit de h7 halen en daar een halogeen h7 lampje instoppen voor de apk..

Meneer agent zou theoretisch gezien een bekeuring kunnen geven, echter zal dit in de praktijk vrijwel nooit voorkomen (en een hoop weten het volgens mij niet eens) Zo rij ik al jaren rond met US-Lights (ook verboden verlichting, en ben nog nooit aangehouden *klopt even af* )
 
Hey,

Ik ben nieuw hier ^^. Dit is dan ook me eerste post Stick Out Tongue.
Ik wil graag ook h7 lampen hebben in me koplampen en dimlicht.
Maar weet niet zo goed welke fitting en merk (zag ze ook bij de Halfords liggen).

Dus iemand de ervaring erin heeft en misschien een paar aan kan raden graag. :)
 
BlackPoloBM zei:
Tijdens het rijden? Is dat wel fijn?

Tijdens het rijden zie ik dat niet.

Maar als ik bij het stoplicht stil sta achter een auto dan zie je het lichtbeeld trillen.
ik had het graag anders gezien inderdaad maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
 
BMW  1 serie  1.6 
Mijn setje koste €70.. Als ze kapot gaan koop ik gewoon nieuwe lampjes. Xenon is echt heel helder en rustig voor je ogen omdat het lichtbeeld heel natuurlijk overkomt. Ik heb 5000k wat écht wit is..
 
Hi,

Ik ben ook nieuw op het forum en rij momenteel een BM.
Nu wil ik graag xenon inbouwen maar nu heb ik daarover een vraagje.
Moet ik mijn H4 lampen wel of niet omruilen voor de H7 koplampen?
Zit er nog steeds verschil in H4 xenon en H7 net zoals bij de gewone hallogeenlichtlampjes?

Groetjes Roy
 
xenon kan je op ebay voor een appel en een ei vinden en werkt evenzeer als pilot (9/10 uit dezelfde fabriek als pilot !!!!) enige verschil is dat je geen garantie op het lampje maar wel 2 jaar af fabriek garantie op de ballast hebt.

appel en een ei letterlijk.. heeft mij in totaal met verzeningskosten 48 euro gekost ! en ik heb de kleine digitale ballasten even groot al een bankkaart. zijn niet zo duur meer tegenwoordig.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!