Xenon en het verschil

Hansstaal

Bekend lid
978
288
80
Binnenkort komt mijn nieuwe Blue GT met xenon, ik stel me er heel veel van voor nu ik rijd met de Blue Motion met H4 verlichting, je raakt er aan gewend maaaaaar......
Nu zijn er al heel wat discussies geweest hier op het forum over Xenon, maar ik weet nog steeds niet de technische verschillen tussen de, af fabriek Xenon en sets die ter vervanging worden aangeboden voor de H4 en H7 lampen. Als ik geen andere auto had gekocht was er zeker een vervangende sets in gekomen, maar ok wie weet de verschillen, of is er geen verschil en is de een echt Xenon en de vervangingsset surrogaat.

ook een leuke pol misschien wie heeft welke verlichting groeten Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Leuke pol voor volgende week! :mrgreen:

Maar een pasklaar ombouw setje gaat alleen via de reflector waardoor er aardig wat verstrooid wordt en je dus erg veel strooi licht hebt. OEM xenon heeft een keurig lensje om dat tegen te gaan en het licht mooi te focussen, daarbij is het grootlicht ook echt heerlijk van bi-xenon lenzen. Eerste keer voor mij grootlicht was echt een mega verschil :)

Je zult zeer waarschijnlijk erg blij zijn met de xenon! En persoonlijk vind ik lenzen echt een veel prettiger licht geven dan een regulier setje. (maargoed ik heb ook geen doorsnee paar ogen :oops:)
 
VW  6R  1.2TDI 
Xenon hoort in een projectielamp,elke andere manier is je tegenligger verblinden.
Onvoorstelbaar dat het ineens is toegestaan al die pruts-inbouwsets.
Xenon is perfect,voor mijn polo had ik een Mazda 3 active met standaard xenon(met sproeiers en automatsche hoogte regeling),die sproeiers zijn een must want elke vlieg is een schaduw op de weg.
De eerste rit in de polo met de h4 spaarlampen was dan ook een ramp,direct omgebouwt naar h7 zoals pon in de folder beloofde was een perfecte oplossing.
Ik heb pon destijds ook beloofd,als er geen coulance zou komen voor deze aanpassing,dat het voor mij de eerste en tevens laatste vw is.
Maar volgens pon voldoen de spaarlampen aan de wettelijke eisen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!