X aantal vraagjes

Ik heb een VW Polo uit 2005 gekocht voor mijn vrouwtje.
Hier is een ander blok in gekomen.
Normaal zit er een BKY, maar er is door de vorige eigenaar een BBY in gezet.
Ben hem nu geheel aan het nakijken, maar wat mij nu opvalt is dat de motor iets tikkert, als die warm is, is het minder tot weg.
Wat kan ik hier tegen doen, motorflush, kleppenstellen of klepstoters vervangen.
Welke olie er best op doen
Verder alles goed.
 
Volkswagen  POLO  1.4-16V 
Bij mijn Polo 2011 is dat ook. Dealer zegt dat het de kleppen zijn, is omdat de auto koel start en de olie nog onderin ligt dus je je kleppem hoort tikken en als ie warm is hij dus weer “gesmeerd” loopt en is het tikken weg. Ik heb wel een ander model natuurlijk... Maar wellicht is dat het ook wel?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Zijn gewoon kantelende zuigers, dat geluid gaat soms weg of wordt minder als de motor warm wordt omdat de zuigers opwarmen en dan een andere vorm krijgen (zetten uit).

Staan deze blokken bekend om, heb mij eens laten vertellen dat het door te dunne olie is gekomen (zou gewoon vanaf nieuw 10w40 in moeten volgens hem). Ik heb zelf ook altijd 5w30 er in gedaan en mijne had dat ook lichtjes hoorbaar bij 170.000km
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!