Worthersee tour 16-19 Mei 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beide daily's staan wel vast verlaagd, met de winterbandjes ligt mijn 6N daily met het subframe een paar cm van de grond af, en kom ik hier thuis gewoon het onverharde baspad af zonder iets te raken, laag rijden kan met gemak, zolang je maar weet hoe je obstakels moet nemen. Maar zo laag als de Duitsers van Grounded reden is een vak apart en met ballen van staal achter het stuur zitten, goed opletten en niet miepen als je eens een carterpan moet vervangen (terugdenkend aan de bruine mk3 op VW Speed MWM).
 
Beide daily's staan wel vast verlaagd, met de winterbandjes ligt mijn 6N daily met het subframe een paar cm van de grond af, en kom ik hier thuis gewoon het onverharde baspad af zonder iets te raken, laag rijden kan met gemak, zolang je maar weet hoe je obstakels moet nemen. Maar zo laag als de Duitsers van Grounded reden is een vak apart en met ballen van staal achter het stuur zitten, goed opletten en niet miepen als je eens een carterpan moet vervangen (terugdenkend aan de bruine mk3 op VW Speed MWM).

ok top... leuk om te weten.
 
Toevallig dat ik de Friese jongens ken die die trailer/vrachtwagen hebben "gehuurd", prijs valt reuze mee begreep ik, 1 van hun werkt zelf namelijk bij Koopmans en rijd dagelijks met die truck europa door. Zelfde verhaal bij de Duitsers die elk jaar een vrachtwagen vol laden met hun auto's vanuit Gescher/Coesfeld, huren elk jaar een bevriende Litouwse chauffeur in, die ook voor een habbekrats daarheen rijd. Totaalprijs is uiteraard niet de minste, maar gedeeld door het aantal opgeladen auto's valt het mee, vooral als je bv bij de Friese jongens in het achterhoofd houd dat de VR6 op ITB's met DTA een 1 op 6 gemiddeld rijd, kost je klauwen met geld om erheen te rijden. Dan had ik ook liever de term "trailerqueen" naar m'n hoofd gekregen, dan m'n portomonnee leeg te laten lopen op brandstofkosten voor een retourtje Oostenrijk :(

En langzaamaan komen de mooie filmpjes van Worthersee ook online, genoeg voer voor het oog op Vimeo te vinden, en met de dag komen er meer bij. Nu nog wachten op de befaamde trailer van WagenWerks voor hun jaarlijkse DVD, 3 andere pracht-filmpjes:
x-nine Wörthersee 2012 - first impressions! on Vimeo
Worthersee tour 2012 on Vimeo
Wörthersee 2012 - 48 Stunden am See mit Phil & Rob on Vimeo
 
Toevallig dat ik de Friese jongens ken die die trailer/vrachtwagen hebben "gehuurd", prijs valt reuze mee begreep ik, 1 van hun werkt zelf namelijk bij Koopmans en rijd dagelijks met die truck europa door. Zelfde verhaal bij de Duitsers die elk jaar een vrachtwagen vol laden met hun auto's vanuit Gescher/Coesfeld, huren elk jaar een bevriende Litouwse chauffeur in, die ook voor een habbekrats daarheen rijd. Totaalprijs is uiteraard niet de minste, maar gedeeld door het aantal opgeladen auto's valt het mee, vooral als je bv bij de Friese jongens in het achterhoofd houd dat de VR6 op ITB's met DTA een 1 op 6 gemiddeld rijd, kost je klauwen met geld om erheen te rijden. Dan had ik ook liever de term "trailerqueen" naar m'n hoofd gekregen, dan m'n portomonnee leeg te laten lopen op brandstofkosten voor een retourtje Oostenrijk :(

Daar zit natuurlijk wel wat in ;) In dat opzicht zullen de kosten nog wel mee kunnen vallen. Vind het overigens ook wel een mooi gezicht zoveel strakke wagens op één trailer
 
Mooie filmpjes hoor.....waar ik wel van baal en dat zullen denk ik met mij meer zijn die van dit soort auto's houden is dat op een site als "Autoweek" men weer lekker de verkeerde beelden laat zien. Het bekende "petjesvolk en VW is een petjes auto etc etc "is wat men gelijk roept. Ze hebben geen flauw idee van hoeveel tijd en geld men in een project stopt om iets moois te maken. Daarom vind ik het zo jammer dat sites als Autoweek en soms Autoblog een verkeerd beeld geven van dit soort evenement.

Wat ik al vaker heb gehoord en gelezen is dat de week er voor juist het leukste is om te gaan....al het echte mooie spul is daarna alweer vertrokken voor het feest los barst.

Wie weet volgend jaar toch maar eens gaan?? :)
 
Wat ik al vaker heb gehoord en gelezen is dat de week er voor juist het leukste is om te gaan....al het echte mooie spul is daarna alweer vertrokken voor het feest los barst.

Bingo, dat is waarschijnlijk ook de reden dat het zo negatief in beeld komt op dus bv Autoweek. Het GTI Treffen zelf vind ik persoonlijk ook niets aan, enkel dronken Duitsers, aggressieve sfeer 's avonds, en laat ik het zo stellen, Oostenrijkse landmacht/Werhmacht staat er ook tussen tezamen met de Polizei, geeft al genoeg aan. Dit jaar ben ik weer de week ervoor geweest, top-sfeer, iedereen komt dan met dezelfde intentie, genieten van een zorgeloos weekje vakantie waarbij het om auto's en wederzijds respect draait. En dat is volle bak genieten. Maar de vrijdagavond merkte wij al goed dat het bezattende Duitse volk alweer massaal voor een weekendje gallen binnen kwam zetten. Weerd gelijk een vernagelde Audi 80 met V8 en 2 open pijpen van een trailer geladen en gas ging vol open -> niemand die het kon waarderen, gelukkig is het ding ook in beslag genomen later. Maar dat soort volk wat enkel komt om te zuipen en te gallen daar rij ik geen 1.100km enkele reis voor. Natuurlijk word er in de week ervoor ook gedronken, maar geen coma-zuipen. Dit jaar waggelde er een zatte Duitser op de vrijdagavond over het parkeerterrein van de Shell, met letterlijk de broek volgezeken, in 10meter viel hij 4 keer en trok daarbij bijna een spiegel van een Passat af. Gelukkig hadden wij de auto's expres bij het hotel laten staan en de taxi genomen, want ik moet er niet aan denken om bij mijn auto aan te komen en de spiegel ligt ernaast met een kras op de zijkant :( nee, tip vd eeuw -> ga de week ervoor, dat is zeker de moeite waard!
 
Zegt me helemaal niets dat filmpje Briano Stick Out Tongue haha! Snel ff in elkaar geflanst van het mobiele-telefoontjes-beeld-materiaal uit onze groep, helaas dus geen goede beeld- of geluidskwaliteit, maar beter dan niets.
 
laatste dagen niet gepost, want veel te lekker weer, mooie auto's en koud bier....
Als ik thuis ben zal ik alle foto's een door spitten en alle polo's er tussen uit plukken en hier posten.
By the way, dat laag rijden kan hier een erg dure grap worden.
Op iedere straathoek staat oom agent, je moet minimaal een bodem vrijheid hebben van 7cm.
heb je dat niet, dan kan je gaan schroeven, en krijg je als nog een bon.
kan je hem niet ter plekke hoger leggen, dan mag je gewoon je papieren inleveren bij oom agent, en mag je hem
op het buro weer op komen halen....Met trailer.....

FotoRBFOLGCI-1.jpg


FotoPDYBTVQK-1.jpg


FotoFPH6DVTH-1.jpg


Foto3YJUZYHV-1.jpg


Foto7MPBUKM8-1.jpg
 
By the way, dat laag rijden kan hier een erg dure grap worden.
Op iedere straathoek staat oom agent, je moet minimaal een bodem vrijheid hebben van 7cm.
heb je dat niet, dan kan je gaan schroeven, en krijg je als nog een bon.
kan je hem niet ter plekke hoger leggen, dan mag je gewoon je papieren inleveren bij oom agent, en mag je hem
op het buro weer op komen halen....Met trailer.....

Bedoel je in worthersee of huissen Stick Out Tongue? Anders moet ik straks ook oppassen...Stick Out Tongue
 
Zegt me helemaal niets dat filmpje Briano Stick Out Tongue haha! Snel ff in elkaar geflanst van het mobiele-telefoontjes-beeld-materiaal uit onze groep, helaas dus geen goede beeld- of geluidskwaliteit, maar beter dan niets.

Dit soort filmpjes zie ik vaker voorbij komen, wordt dit gedoogd? Of is het een afgezet stuk weg?
 
Graag nieuw topic openen in Aftertalk.
Ik heb ABusser zojuist een PB gestuurd om dat eventueel in orde te maken.
Dit omdat hij mogelijk een hele rits foto's gaat uploaden.
 
BMW  1 serie  1.6 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!