Winterbanden ,

Goedemiddag Allemaal Bij het Oh zo grote Winterbanden topicBig Grin

Dacht misschien leuk om een topic te openen over Winterbande ( Weet niet of er al een bestaat zover ik kon vinden niet.. Correct me if im wrong )

Wat voor Merk winterbanden hebben jullie?
Welke maat Winterbanden / velgen hebben jullie?
Wanneer Jullie deze der onder doen en tot wanneer ongeveer?
Ben wel benieuwd of rijden er ook mensen nog op Zomerbanden in de winter?

:mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
Ik trap ook maar af .

Ga waarschijnlijk Nexen Winterguard winterbanden kopen , 215/40/R17 & de komen onder de OEM Mallory 17'
Gaan er onder rond November eind november? tot begin maart denk ik.
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
Op het setje 16 inch staal dat ik in het voorjaar kocht zaten jaggle-laggle-linglong winterrubber.
Ik heb de Nokian WR D3 in 195 50 16 op het oog. E.e.a. nog afhankelijk of ik deze winter überhaupt wel winterbanden nodig heb, door werk buiten Europa.
Anders stal ik de auto op dit setje rubber en koop ik volgend jaar wel nieuw rubber.

Ik rij al jaren met winterbanden van ongeveer okt/nov tot mrt/apr, afhankelijk van de temperaturen. Rij regelmatig in Duitsland en/of sneeuw dus komt mij wel uit.
Goede ervaring met Conti, Pirelli, Dunlop en Vredestein in de winter. Nokian werd aanbevolen in de testen van 2013/2014, vandaar.
 
Wat voor merk winterbanden hebben jullie?
Vredestein SnowTrac 5.
Welke maat winterbanden / velgen hebben jullie?
15" stalen velg.
Wanneer jullie deze er onder doen en tot wanneer ongeveer?
Vanaf dat er sneeuw verwacht wordt totdat die periode over is.
Ben wel benieuwd of rijden er ook mensen nog op zomerbanden in de winter?
Sinds ik hem gemerkt wat een verschil winterbanden maken rijd ik op winterbanden. Qua kosten maakt het niets uit.
2013-12-11 15.28.48.jpg
Gewonnen met een kwis op Autoweek Life event. :)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!