Winterbanden

vandaag de BGT maar eens op de wintersloffen gezet, ik denk nog een van de weinige zonnige dagen met een redelijke temperatuur voor dat het echt koud word kou.
De zomerbanden en velgen door de wasstraat en gepoetst voor de opslag. toch maar weer een paar fotootjes geschoten.



 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Ik ga morgen matzwarte wintervelgen ophalen, ze komen eronder zodra de temperatuur flink lager wordt en/of ze met pekel gaan strooien.
Op dat moment gaat ook de Golf IV Variant op 16" staal met originele doppen.
(na 10 jaar elke winter en elke auto met zwart staal te hebben gereden, nu het eerste jaar beide auto's zonder..)
 
Hierbij de foto.

2s9dsar.png
 
Helaas, geen 16 inch staal met winterbanden voor mijn BlueGT. De bandenboer belde mij om te zeggen dat er helaas geen 16 inch staal leverbaar was voor de BlueGT. Alternatief was 16 inch LM maar die waren allemaal te breed voor de winterbanden. Toen vroeg ik naar 15 inch staal aangezien dat ook onder de GTI kan en dat zou hij navragen. Fabrikanten beweren echter dat er geen 15 inch staal OF LM onder de BlueGT past vanwege de remklauwen. Naar mijn weten zijn die identiek aan o.a. de GTI/A1 maar de fabrikanten wilden simpelweg niet leveren omdat het volgens het systeem niet onder de BlueGT past (wel op de GTI). Heb nu dus alsnog 215/40 winterbanden eronder liggen, helaas.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Staat hem goed WobbleKid;

Ik moest vanochtend weer krappen, nja heb zo'n spray van de action :mrgreen:

Wij gebruiken al 10jaar een lege cola 1,5 literfles gevuld met lauw water. En voordat iedereen zijn theorie erop loslaat; de praktijk wijst uit dat dit perfect werkt, zelf met een barst of sterretje in de ruit. Tien jaar, twee auto's elke dag... Auto starten, uitstappen en de inhoud van de fles legen over alle ruiten, weer instappen en wegrijden.
 
Ik rij in de ochtend- en avondspits en dan liggen de temperaturen (iig sochtends) prima in het winterbanden gebied. De eigenlijke reden was een tripje Duitsland -> Oostenrijk -> Liechtenstein -> Zwitserland -> Duitsland maar had achteraf gezien nog niet gehoeven kwa winterbanden.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Helaas, geen 16 inch staal met winterbanden voor mijn BlueGT. De bandenboer belde mij om te zeggen dat er helaas geen 16 inch staal leverbaar was voor de BlueGT. Alternatief was 16 inch LM maar die waren allemaal te breed voor de winterbanden. Toen vroeg ik naar 15 inch staal aangezien dat ook onder de GTI kan en dat zou hij navragen. Fabrikanten beweren echter dat er geen 15 inch staal OF LM onder de BlueGT past vanwege de remklauwen. Naar mijn weten zijn die identiek aan o.a. de GTI/A1 maar de fabrikanten wilden simpelweg niet leveren omdat het volgens het systeem niet onder de BlueGT past (wel op de GTI). Heb nu dus alsnog 215/40 winterbanden eronder liggen, helaas.

Beste expor,

ik ben laatst naar de VW dealer geweest en 185/60/15 met stalen velg kan gewoon onder de BlueGT.

Hieronder de link van VW waaruit blijkt dat 185/60/15 past bij een polo...

Winterbanden - Volkswagen
 
Vreemd. Omdat ik het zelf ook raar vons heb ik contact opgenomen met Van Udenhout. Die vertelde mij hetzelfde, geen 15inch staal onder BlueGT, alleen LM. Maar de fabrikant wilde die dus weer niet leveren. Maar goed, er ligt nu dus al 17inch onder.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Hehe nee ik ben blij in de zin van comfort, maar baal ervan dat ze nu 2 keer per jaar mijn banden moeten wisselen met kans op beschadegingen etc. Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!