Wie herkent dit "probleem"

Gisteren op weg naar huis hoorde ik ineens een vreemd fluitend en klapperend geluid in mijn 8 maanden oude Polo AW. Zoals je b.v. een stukje plastic tussen je deur geklemd hebt wat buiten tegen de carrosserie wappert. Collega in de auto hoorde het niet en dacht dat het de radio was. Radio uitgezet en het was duidelijk hoorbaar. Nu reden we 50 op een 80 km weg achter een auto die vrije baan had, maar het nodig vond om 50 te rijden. Na een tijdje stopte het geluid en was alles weer normaal. Tot ik moest remmen. Toen was er een nieuw geluid, maar ditmaal schurend en rammelend. Ook bij het oprekken en rijden was het schuren en rammelen en het werd steeds harder. Er brandde geen lampje, dus leek me niet iets motorisch. Na een aantal km rammelend doorgereden te hebben besloten we een parkeerplaats te zoeken en de garage te bellen. Maar ineens verdween het geluid weer als sneeuw voor de zon. Doorgereden naar de garage en het uitgelegd met de vraag wat dit kon zijn. Serviceman snapte er niets van.... fluiten, rammelen, schuren.... Chef werkplaats erbij gehaald en die had de simpele vraag of ik op een grindpad had gereden. Dat had ik, want de parkeerplaats bij de zaak bestaat uit grind en daar rijd ik al jaren op. Hij heeft een rondje gereden, de auto naar binnen gebracht en uiteindelijk bleek er een steentje in de remklauw te zitten. Die was al aardig verpulverd, dus vandaar dat het geluid verdween.

De vraag is of iemand dit al eerder heeft gehoord dat zoiets gebeurt of heeft meegemaakt. Het is niet zo dat ik volgas over de parkeerplaats rij zodat het grind om je oren spat. Vind het wel vreemd dat dit kan.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Toevallig heb ik dit laatst ook ervaren met mijn polo AW, schurend krijzend geluid.
Na het stoppen om me rem te inspecteren niks bijzonders te zien en was het geluid ook weg.
Ik denk ook dat het gewoon een steentje is geweest
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
Komt wel vaker voor, ik heb dit ook bij mijn BMW en Mercedes gehad.
Het steentje blijft dan hangen tussen het beschermingsplaatje en de schijf.
Moet wel zeggen, dat als je het hoort er gelijk euro tekens in mijn hoofd flitsen en acheraf de schade meevalt Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!