Wie heeft advies? Een nieuw multimediasysteem.

Hallo allemaal,

Ik heb nog nieuw op dit forum, dus ik hoop dat ik het in het goede topic plaats.

Ik heb een Polo R-Line 6R Highline van paar maanden oud. Deze is uitgerust met een RCD-310, multifunctioneel stuurwiel, Climatronic en parkeersensoren.
Nu wil ik deze gaan vervangen door een alles-in-een systeem.
De volgende systemen heb ik op het oog:

- Zenec Z-E2015, de opvolger van ZE-NC2011D begreep ik. Deze kost € 999,= en hier zit al alles inbegrepen.
- Pioneer AVIC-F960DAB voor € 999,=. Ik moet hiervoor echter nog aantal zaken bijkopen, waaronder kabel voor stuurwiel, DAB-antennekabel en frame. Totaalprijs komt hiermee op ongeveer € 1180,=.

Wat zijn de voors en tegens van beide systemen? Kwaliteit, functionaliteit? Ik vind het lastig om een goede keuze te maken. Het is veel geld, dus ik wil een weloverwogen beslissing maken.

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven!

Alvast bedankt.

Groeten Pedro
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zeker wel interesse, maar deze heeft geen ondersteuning voor CD / DVD als ik het goed zie?
Ben verder wel benieuwd of de radio-ontvangst goed is, aangezien deze geen dubbele tuner heeft. Ik woon in het zonnige, maar bergachtige Zuid-Limburg :).
 
Ik heb zeker wel interesse, maar deze heeft geen ondersteuning voor CD / DVD als ik het goed zie?
Ben verder wel benieuwd of de radio-ontvangst goed is, aangezien deze geen dubbele tuner heeft. Ik woon in het zonnige, maar bergachtige Zuid-Limburg :).

O, nee, cd en dvd mogelijkheid is er niet. Maar met de usb mogelijkheid heb je toch ook geen cd meer nodig? En wie gaat er nou een dvd in de auto afspelen?
Hoe de radio ontvangst in de bergen :mrgreen: van Limburg is weet ik niet, hier in het noorden van Nederland is de ontvangst gewoon goed.
 
Ik ben zelf een zeer tervreden gebruiker van de ZENEC NC 2011D met dubbele tuner. Een echte aanrader. Ik heb zelf ook een RNS 315 en 510 gehad maar die kunnen niet tippen aan het gebruikersgemak en snelheid van de ZENEC. Ook zijn er geen dure NAVIGATIE cd's nodig.

Grtz,
Ron
 
Gebruik je daar je usb stick toch voor? Kan ook een hele hoop muziek op. Big Grin
Ja, we weten dat een usb, sd-kaart etc. muziek kan opslaan, maar een cd die er standaard in zit met muziek is niet verkeerd. Ik heb ook een sd kaart vol muziek en soms neem ik m mee naar huis om m bij te vullen en vergeet ik m mee te nemen. Dan word ik gedwongen om radio te luisteren wat ik haat. Met een cd waar veel op past in je radio ben je gegarandeerd
Van muziek in de auto.
 
Ik weet dat er heel binnenkort de nieuwe lijn van Pioneer uitkomt. Het topmodel heet Pioneer 8000nex.
Op youtube staan er een aantal filmpjes waar iik we onder de indruk van ben.
Vooral de snelheid waarmee het apparaat bedient word is erg goed.
Daarnaast hebben zij een systeem ''Appradio" wat er handig is. Vooral als er in de nabije toekomst meer ondersteuning komt vanuit app bouwers.
Verder staat Pioneer natuurlijk bekend vanwege het geluidskwaliteit enz enz
 
Ik weet dat er heel binnenkort de nieuwe lijn van Pioneer uitkomt. Het topmodel heet Pioneer 8000nex.
Op youtube staan er een aantal filmpjes waar iik we onder de indruk van ben.
Vooral de snelheid waarmee het apparaat bedient word is erg goed.
Daarnaast hebben zij een systeem ''Appradio" wat er handig is. Vooral als er in de nabije toekomst meer ondersteuning komt vanuit app bouwers.
Verder staat Pioneer natuurlijk bekend vanwege het geluidskwaliteit enz enz


Hoor net dat de 800nex niet naar Nederland komt en dat de Pioneer AVIC-F60DAB vergelijkbaar is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen polo  6r  1.2tdi 
Weet er iemand in de buurt van Apeldoorn een zaak die veel pioneer navigatiesystemen op voorraad heeft, ik wil binnenkort eens gaan kijken.
 
Volkswagen polo  6r  1.2tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!