Whitepearl :: 2012 Volkswagen Polo 6r

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat het kost bij die zaak ? Er staan geen prijzen op die site en ook geen verwachtte cijfers voor de optimalisatie.
De box kost 600 euro...
Ik heb hem er nu sinds woensdag inzitten.Ik moet mijn motor nog inrijden,maar het kon geen kwaad zeiden ze als ik hem erin zou zetten.
Nu er al ff wat meegereden te hebben,merkte ik dat hij een dipje heeft als je volgas geeft en gaat overschakelen (dsg)dit duurd een sec of 2 en dan gaat tie weer volgas verder.Ben er mee terug gegaan en ze zeiden dat dit door het extra vermogen komt wat tie geeft.Schijnt dat hij het na een tijdje stuk minder doet...dus ff tijd geven en kijken hoe het dan gaat.
Ik heb afgesproken met mijn dealer,dat ik hem een aantal weken ga uitproberen en als ik er niet te vreden over ben,mag ik hem terug geven.
Update volgt nog!
 
Ok dus je dealer heeft er ook mee ingestemt ? En het lijkt mij juist als je hem chipped dat je die dip kwijt zou moeten raken Big Grin Ze optimaliseren juist het motor management dus ja ik weet niet wat ik van hun antwoord moet vinden...
 
Ik heb die dip ook (Ventura chip) vooral als hij volgas naar zijn 4 gaat lijkt het of de turbo even niks doet.. Heb zelf geen idee waar het aan ligt, lijkt me sterk dat het aan het vermogen ligt, dankzij de DSG zou de turbo juist moeten blijven draaien tijdens schakelen maar het lijkt of hij af en toe opnieuw moet opspoolen. Niks om je zorgen over te maken, ik heb er 23.500 km opzitten inmiddels.

Veel plezier met de auto!
 
@witalik,Ja,mij lijkt het ook als je hem laat chippen (bij JD) dat je die dip kwijt bent...en idd @ PoloDave,ze zeiden dat daar ook dat het geen kwaad kon,maar ik kijk het nog even een paar weken aan....Big Grin
 
Klinkt maar habby babby om eerlijk te zijn. Sowieso ben ik niet gecharmeerd van ,,boxen''. Voor een klein beetje meer had je een uitermate goede kwaliteit chip gehad bij JD Engineering. Dan zit er echt geen dipje in, want dat is niet normaal! :)
 
zal binnenkort de chip er eens uit halen voor een tijdje om te kijken of hij het dan nog doet. Zo ja dan is de 1.2 tsi gewoon habbie babbie ;) De auto doet het niet altijd dus daar kan JD ook niks aan doen. Het zit dus niet in de box denk ik
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!