Welke uitlaat en spruitstuk 9n3?

Goedemiddag.

Recent is mijn auto APK gekeurd en er zit een lek bij het spruitstuk van de uitlaat. Dit is volgens de monteur niet te lassen en hij zei dat het spruitstuk en de uitlaat beide vervangen dienen te worden volgend jaar bij de keuring. Zolang wil ik niet wachten want ik hoor de uitlaat te veel naar mijn smaak. Nieuw kost dat rond de 350 euro zei hij dus ga ik liever op zoek naar een tweedehands bij de sloop.

Bij de plaatselijke sloop zijn ze niet voorradig en worden evenmin verwacht. Zodoende ben ik online op zoek gegaan maar ik kan niet helemaal achterhalen welk spruitstuk + uitlaat ik moet hebben bij mij 9n3 met 1.4 motor. Evenmin kan ik de motorcode achterhalen.

Weet iemand welke uitlaat + spruitstuk ik nodig heb en wat de motorcode van mijn auto is? Of waar ik die kan vinden?
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
als je je chassisnummer hebt, kan ik zo kijken wat je motorcode is. ik gok een BUD
Oh is dat hem wel? Die had ik gezien op de distributiekap maar dacht dat het iets anders was. Thanks!
Zou niet beginnen aan aftermarket katalysatoren, slechte ervaringen mee.
Wel bijzonder dat je uitlaat nu lekt en de auto toch gekeurd is dan. Of hebben ze hem even dichtgesmeerd voor het afmelden? ;)
Het is een heel klein lek maar de monteur zei al dat het volgend jaar zeker vervangen moet worden. Oké zal zoeken naar een originele.
Motorcode staat ook voorin je boekje (sticker) en op dezelfde sticker in de kofferbak.
BUD kan overigens best kloppen
Het is inderdaad BUD, gemakkelijk te onthouden!
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_

Heeft wel een hoop gelopen. Oh en vergeet je oude catalysator niet te verkopen ipv weg te gooien. Levert weer goed geld op.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo

Heeft wel een hoop gelopen. Oh en vergeet je oude catalysator niet te verkopen ipv weg te gooien. Levert weer goed geld op.
Thanks!

Komt wel nog 25 euro bij voor het verzenden. Is deze zijn geld wel waard dan denk je?
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Thanks!

Komt wel nog 25 euro bij voor het verzenden. Is deze zijn geld wel waard dan denk je?
Ik heb nu iets meer dan een jaar geleden een oude katalysator van een smart fortwo verkocht. Kreeg er 80eu voor zeg ik uit mijn hoofd.
Zou even een offerte opvragen voor de verkoop van je huidige kat.
Verder of dit item het geld waard is vind ik moeilijk om te zeggen. Van buiten ziet ie er netjes uit denk ik. In wat voor staat de kat zelf is durf ik niks over te zeggen. Blijft het risico van tweedehands kopen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Even een update.

In Joure hebben ze een spruitstuk + uitlaat voor 200 euro en mijn huidige kan ik daar inruilen voor 50 euro. Het wachten is op mijn garage, die me bericht wanneer die tijd heeft deze klus te klaren. Eigenlijk zou het mooi zijn als ik even een auto kan lenen zodat ik er maar een keer heen hoef te rijden. Joure is hier niet naast de deur met 46 km. Maar even kijken hoe of wat.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!