Welke schokdempers?

Mensen,

Ongeveer een week geleden ben ik voor een tikkend/trillend geluid achter naar de Kwikfit en de Sprint geweest, deze laatste heeft mijn auto op de schokdemper test bank gezet, hieruit bleek dat mijn schokdempers voor op zijn, gaat me ook weer aardig wat centjes kosten.
Kwikfit duwde op de auto en vond het nog niet nodig, dus wat is het nou??????

Nou is mijn vraag, welk merk schokdempers raden jullie aan, en zouden ze die ook bij dat soort bedrijven hebben en wat kosten ze ongeveer?

De auto moet gewoon origineel blijven dus niet iets van verlagen.
 
Twee maanden geleden heb ik de voorste laten vervangen. Vooraf had ik gekeken via Kwikfit en mijngarage.nl
Kwikfit had vroeger Monroe en nu een ander merk. Ik heb de standaard Monroe's genomen en die waren dacht ik 75 euro per stuk zonder montage. Voor de montage is niet echt veel gerekend want ik liet nog een paar andere dingen doen w.o. APK etc. Als het goed is heeft die van mij gasvering (en dat zat er ook al onder). Ik heb het laten doen bij een garage waar ik wel vaker kom. Volgens de monteur waren de achterste ook niet echt meer 100%, maar de centen waren op.
 
walter zei:
Voor dat geld kan je verlagen .. kan niet kloppen

ik was 180 kwijt voor (FOUT merk) 2 stuks voorkant bij eurotire .. is wel maatje van me.

Als je wil kan ik hem vragen wat het voor een polo kost

Ik vond het ook al vrij duur, er stond niet eens bij om welk merk het ging......

Als je eens zou willen vragen graag, heb ik tenminste een richtprijs.
 
Ik heb eventueel ook nog een set complete originele VW schokbrekers met veren en veerpootlagers liggen origineel en komt van een zeer jonge auto met zeer weinig km's (paar duizend) af (ja inderdaad de bekende sloop auto) waar jij ook je middenconsole uit hebt).

Is een kwestie van drie boutjes bovenop los en de poot onder uit het fusee halen, fluitje van een cent. Met een beetje handigheid hoef je niet opnieuw uit te lijnen en hoef je maar heel weinig los te halen.

Samen voor de set complete veerpoten €100,00 (schokbreker/veer/veerpootrubbermetaallager)
 
ChrisPoloParts zei:
Ik heb eventueel ook nog een set complete originele VW schokbrekers met veren en veerpootlagers liggen origineel en komt van een zeer jonge auto met zeer weinig km's (paar duizend) af (ja inderdaad de bekende sloop auto) waar jij ook je middenconsole uit hebt).

Is een kwestie van drie boutjes bovenop los en de poot onder uit het fusee halen, fluitje van een cent. Met een beetje handigheid hoef je niet opnieuw uit te lijnen en hoef je maar heel weinig los te halen.

Samen voor de set complete veerpoten €100,00 (schokbreker/veer/veerpootrubbermetaallager)

Als ik er erg veel verstand van had en de ruimte had om het te doen zou ik ja zeggen, maar helaas pindakaas.
Zou me dan wel 150,- schelen Big Grin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!