Welke Polish/ Polijstmachine Exterieur Candy White Polo

Hallo mensen,

hierbij de vraag omtrent m'n polo die ik graag wil laten glimmen d.m.v gebruik van de juiste polish en polishmachine.

Wie kan mij advies geven welke machine en polishmachine (pads) ik hiervoor kan aanschaffen? Wil niet overdreven veel geld uitgeven, omdat ik ook de shades wil aanschaffen.
 
Let wel op want de poetsmachine op de link hierboven is een rotary, en als beginner zit je binnen een paar seconden door je lak. Ik zou zelf beginnen met een Dual/Action machine en hiervoor zijn de DAP machines van Carclean perfect.

Verder zou ik polijsten met de SSR lijn van Poorboys World of de eigen Monello lijn van Carclean...als glaze de White Diamond van Poorboys en aftoppen met een mooie carnauba wax (Natty's paste wax bijv.)
 
thnx voor je info! ik ben toch maar een beetje scary wat betreft zo'n polijst machine. Ik ga het gewoon maar doen met de hand en dit ->Poorboys World Polish with 100% Carnauba wax gaat het ook goed met de hand? :mrgreen:
 
hmm ik weet het niet hoor...is machine dan echt veel beter dan met het handje?
als ik allemaal verhalen hoor binnen paar sec in je lak :S en ik ben een noob in wat betreft waxen/polijsten met machines...

Maybe eerst met het handje doen? en daarna pas overstappen als het resultaat echt bedroevend slecht is naar machine?
 
Juist, ik weet niet of ik onhandig ben met zo'n machine. Ik heb altijd gepoetst met de hand en het resultaat was met de hand ook belovend. Zo'n machine maakt het je alleen makkelijker denk ik. If u want to build some muscles do it with the hand cuz machines are for lazy people LOL dit staat op een forum Big Grin hahaha
 
Ik gebruik mijn D/A ook enkel voor het polijsten & polishen. Hoe goed je spullen ook zijn, het resultaat wat je met een machine bereikt, haal je nooit en te nimmer met de hand.

Daarnaast de auto zijn nu nog nieuw (en dus waarschijnlijk zonder swirls), als je altijd met 2 emmers wast & de auto geen wasstraat ziet dan hoef je ook het 1e jaar niet te polijsten ;)
 
mijne begint al klein beetje swirls te vertonen :O
dus ik moet hem eigenlijk wel poetsen...ik ga nog eens op carclean goed doorlezen wat ik precies nodig heb....word er helemaal crazy van al dat aanbod :roll:
 
HAHAHA ja dat krijg je he als je hem door zo'n el cheapo krasstraat heen haalt ;)
maar kan iemand bij de meeting een keer dat DAP ding meenemen? maybe demonstratie op een klein plekje van mijn auto? ben wel erg benieuwd...wat voor compound gebruiken je? Poorboys? Meguiars ?
 
KYC zei:
HAHAHA ja dat krijg je he als je hem door zo'n el cheapo krasstraat heen haalt ;)

Zou cheapo is ie niet, 12,50 met onderwassing. vind ik altijd erg belangrijk in de winter. Pekel er af aan de onderkant! Maar ja, daar is het de dagelijkse auto voor. Heb geen huis waar ik hem voor kan wassen :lol: Van de zomer was ik hem met de hand, van de winter bekijkt die het maar Stick Out Tongue
 
@Sharky

oh shit das idd niet echt goedkoop :shock:
had je veel swirls dan ofzo? zou toch verboden moeten zijn he bij die klote wasstraten...anno 2011 en dan nog steeds van die krassen maken op je auto....ze zouden toch wat iets nieuws moeten verzinnen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!