Welke motorolie 1.2 TSI

Mijn motorlampje brandt oranje, dus ik moet olie bijvullen. Het gaat om een Polo 6R 1.2 TSI. In het boekje staat dat ik olie nodig heb die voldoet aan VW-norm 502 00, bij een onderhoudsinterval van 12 maanden of 15.000 km – en dat is op mij van toepassing. (VW 504 is voor longlife-onderhoud, maar dat gebruik ik dus niet.)

Welke olie heb ik precies nodig, en is die gewoon bij een tankstation te koop? En hoeveel kan ik er in 1 keer in doen?

Kan ik morgen nog zonder problemen naar mijn werk en terug rijden, of is dat slecht voor de motor?

Thanks!!

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Staat er helaas niet in, dus ik vraag het morgenvroeg even na. Bedankt voor de hulp!

Volkswagen  Polo 6R 
brand je motorlampje?
of brand je olie lampje?
daar zit nogal een verschil tussen namelijk

In jouw motor gaat 5w30. Een zeer standaard olie, vrijwel overal te krijgen.
Achterop de fles kan je lezen of je olie voldoet aan de vw standaard die je zoekt.
Of ga naar een onafhankelijke onderdelen zaak (partspoint ofzo) of garage en vraag daar even om hulp.

Volkswagen  Polo 
Olielampje inderdaad, ik was even niet zo scherp haha
Met kentekencheck zegt bv een winparts wel 5w40

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!