Welke banden heb jij onder je 6c?

OK, zal zelf de aftrap doen:
Zomerband: Dunlop Sportmaxx 215/40/R17
Winterband: Pirelli SottoZero S2 215/40/R17

M'n zomerband is een fijne band maar is niet echt gunstig voor het brandstofverbruik, super grip bij zowel droog als nat wegdek. Grootste nadeel in mijn ogen is de slijtage. Met nog geen 48K op de teller zijn de voorbandjes aan vervanging toe, ondanks heel normaal gebruik. Ook een tikkeltje aan de prijzige kant.

M'n winterbanden kan ik nog niet beoordelen, die hebben er nog niet onder gelegen.
 
Misschien zit ik hier verkeerd maar gezien dit draadje over banden gaat doe ik toch een poging.

Ik ben al een tijdje opzoek naar mooie velgen, nu heb ik wat op het oog met de volgende banden erop: 225 - 45 -17"
Daar lees ik nogal negatieve dingen over icm een Polo 6R.
Heeft iemand ervaring met deze maten op een Polo 6R?
Of weet iemand of het gewoon kan, er zou grote kans zijn op aanlopen wordt er gezegd...
 
Zomerbanden Dunlop Sportmaxx 185 60 R15 - Niet echt tevreden over.. Grip op droog wegdek is wel oké icm een standaard onderstel, maar op nat wegdek vind ik het dramatisch. De banden zijn bij mij gaan cuppen. Binnenkort moeten er nieuwe bandjes onder, dus dit topic ga ik even volgen! :mrgreen:

Oh excuses, ik rij een 6R!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!