Welk vliegwiel op een 1.4TDI motorcode CUS

essie91

Actief lid
Hoi allemaal,

Binnenkort ga ik de koppeling laten vervangen van de Polo (1.4TDI DPF, motorcode CUS (09/2015)) , maar er is onduidelijkheid ontstaan over welk vliegwiel er nou in zit.

Eerder in 2022 gaf VW aan dat er een dubbelmassa vliegwiel in zou zitten.
Nu dat mijn monteur bezig is e.e.a. te organiseren, geeft diezelfde VW hem aan dat er een enkel massa vliegwiel in de auto zit. Ik heb zelf ook even met Volkswagen gebeld. die konden niks bijzonders in de historie zien, maar wisten ook niet hoe deze wagen af fabriek geleverd is. Ze zouden het uitzoeken en laten weten, maar ik hoor maar niks.

Voor beide vliegwielen kan ik wel aan een koppeling komen, dat is het probleem niet. Maar ik koop liever meteen de juiste.

Als ik bij sloop onderdelen kijk kom ik alleen maar enkel massa vliegwielen tegen voor dit bouwjaar. Zet mij toch aan het denken wanneer ze weer terug zijn gegaan van dubbele naar enkele. Kan me niet voorstellen dat ze werkelijk alle polo's hebben omgebouwd behalve de mijne :tearsofjoy:

Wie weet hier meer van en kan ons verder helpen?

Volkswagen  Polo 6C 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!