Welk model heb ik eigenlijk?

Afgelopen maand heb ik een Polo Comfortline geprivateleased. Een voorraad model. In de offerte werd er over een 2019 model gerept. Maar ik heb een impuls probleempje. Na het lezen over aanpassingen via de OBD poort heb ik een OBDEleven Next GEN Pro aangeschaft. Met 200 credits.
Een paar apps installeren lukt me. Maar comfort turnsignals van 3 naar 5 zegt ie wel te installeren, en datzelfde geldt voor OffRoad maar werkt niet. Nu zie ik in OBDEleven dat ik een productiedatum van 2020 heb. Nu staat me bij dat bij het 2020 model er een aantal dingen niet werken via de diverse OBDtools.

Hoe zit dat eigenlijk?


IMG_2681.png
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Dat offroad niet werkt is niet zo erg. Was benieuwd. Kan het ook weer uitzetten voor 10 credits. Maar had wel gehoopt dat die comfort turnsignals naar 5 had gewerkt.
Maar vraag is.. heb ik nu een 2019 model, een 2020 model? Wat is het verschil eigenlijk. Is er iets aan het uiterlijk dat ik kan zien?
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Dat offroad niet werkt is niet zo erg. Was benieuwd. Kan het ook weer uitzetten voor 10 credits. Maar had wel gehoopt dat die comfort turnsignals naar 5 had gewerkt.
Maar vraag is.. heb ik nu een 2019 model, een 2020 model? Wat is het verschil eigenlijk. Is er iets aan het uiterlijk dat ik kan zien?

Aan het uiterlijk is niks anders. Soms zijn er qua functionele dingen wel veranderingen. Zo word er standaard op 2020 modellen USB-c aansluitingen geleverd als USB aansluiting op het infotainment scherm. Dit was in 2019 nog niet, toen was het USB-a. Wanneer je voor Composition Media kiest, krijg je alsnog USB-A (gelukkig). Maar dat is voor jou niet echt van toepassing want je hebt je auto al.

Voor de rest qua lease erg veel verschillen in modellen. Over het algemeen, de modellen die door grote maatschappijen als massa worden aangeboden, denk aan directlease, leaseplan etc zijn ruk modellen (mijn mening), dat zijn import auto's uit Polen ofzo, dan heb je al weer een hele andere standaard uitrusting dan originele voor de NL markt gemaakte Polo's
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik heb em bij PON Naarden vandaan. Gewoon binnengelopen. Praatje gemaakt. Toen bleken ze een voorraadmodelletje met CarPlay te hebben. Verder paar extra opties. ACC is natuurlijk lekker en sensoren. Oh de mijne heeft wel usb-a poorten voor de passagiers achter. Ik ben geen car nut. Ik geef niet om lichtmetalen velgen. Dus model 2019 is gewoon in 2020 gebouwd. So be it.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Je hebt een AW /2G model.

Knipperlicht werkt wel , maar je moet het volgende doen.

Aanpassen naar 5
Dan naar fabrieksinstellingen in je mediasysteem
Licht instellingen terug zetten

Nu knippert hij 5x

Of road kan ook met vcds zo ie zo.


Obd11 is niet feilloos en komen wel vaker problemen mee daarom doe ik alles coderen met vcds

Let goed op want er zijn er meer die na spelen met obd11 de boel op zijn kop hebben gezet en de dealer lwat je dan simpelweg in de steek.

Puur informatieve waarschuwing
 
  • Leuk
Waarderingen: gabrielseinen
Ik was met de OBD11 alleen van plan om auto uit te lezen. Geen deep freak shit te doen. Die apps zijn leuk. Als ze werken. Begreep dat je ook longcoding kunt doen. Snap daar niets van. Dus blijf ik vanaf. Misschien dat iemand daar dieper in zit. En er dan weer een goedwerkende app geschreven word.

Maar die fabrieksinstellingen in mediasysteem. Wat zetten die allemaal terug?
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Vandaag het hele media systeem gereset naar fabrieksinstellingen. Echter geen 5x comfort turnsignals. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd. Als ik wat meer tijd heb. Maar had alles zo gereset dat ik ook CarNet van VW opnieuw moest instellen.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!