Welk alarm

Heren even het volgende, ik ben opzoek naar een alarm voor in mijn auto, blijkbaar zijn VW's hier erg gewild omdat er inmiddels al een aantal verdwenen zijn!
Nou heb ik laatst cv op afstand laten installeren, ik neem aan dat dit er dan weer uit moet omdat een alarm die ook kan vervangen.

Nou wil ik graag weten wat een beetje alarm kost en of het makkelijk is in te bouwen aangezien de cv al op afstand er al in zit en de juiste kabels dus zichtbaar zijn.
Ook hoorde ik dat een standaard VW alarm afgeraden word aangezien die allemaal bekend zijn bij de heren die VW's graag willen meenemen zonder te betalen ;)

Dus, wie heeft er tips voor me of een site waar ik kan kijken.

Kwam deze tegen, is van het zelfde merk als mijn CV

http://www.giordon.com/newEbiz1/Ebi...y&CategoryID=c373e91cd7b7a1848ffe5dee284bbf10
 
Ik heb laatst nog zo'n Giordon bij iemand uit zijn auto geknipt, waardeloos spul uit china, de billigheid straalt er vanaf. Neem een goed alarm van een beetje een merk kost je wel met inbouw 600 euro maar het blijft werken en geen irritante storingen.

Verhaal over de manier hoe Polo's en Golfjes gestolen worden geknipt van autoblog komt niet van mijn hand.

http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/ ... erzekering

Al eerder door mij gepost maar misschien ook nuttig voor de mensen hier. Wat ik heb gedaan is alle sloten verwijderd van mijn auto (op plaats waar de sloten zater deze met blindesloten dichtgemaakt, de pen die vanaf het slot naar het binnenslot gaat weg gehaald. In het binnenslot de ingang dichtgemaakt (mochten ze dan de hele slotcilinder er uithalen kunnen ze nog niks). Vervolgens de uitleesstekker weggehaald van de bekende plek en de motorkap ontgrendeling verwijderd. Waarom??? Lees mijn verhaal hier onder maar : Tja tegenwoordig is doormiddel van de zogenaamde “polensleutel” iedere VAG auto tussen 1998 en 2010 zonder enig spoor van braak open te maken. Het enige dat je ziet als je electrische ramen hebt dat soms alle 2 of 4 de ramen openstaan omdat de comfortmodule denkt dat de sleutel lang in de openstand wordt gehouden. Aangezien de fabriek en Pon hier weinig of helemaal niets mee doen kunnen dieven ongestoord hun gang gaan. Met mazzel ben je alleen je radio kwijt maar in de randstad regio verdwijnen vaak ook auto’s omdat je met een laptop de motorcomputer kunt kraken en een stuurslot voor deze jongens ook weinig voorstelt.
De importeur van VAG in Nederland doet er geen bal aan (want is extra omzet!) en ons politie apparaat heeft het te druk met …….uhm flitsen bij wegwerkzaamhedenwanneer er niets gedaan wordt (want dan 30% meer vangen) of andere belangrijke zaken.
Diefstal kun je ontmoedigen door het lastig te maken, de startblokkering en sloten van VW zijn al zo ongeveer zeker 12 jaar dezelfde dat zoiets dan gekraakt wordt is logisch want het blijft lonen. Als je zoals eens in de zoveel tijd je anti diefstalsysteem aanpast dan maak je het de dieven in ieder geval lastiger. Bij VAG zijn ze alleen uit op goedkoop produceren en het systeem voldoet toch is de gedachte die diefstallen geven alleen maar een korte termijn boost aan de verkoop van auto’s. De systemen van de nieuwe Audi A4,A5,A6 en A8 (+Q5 en Q7) zijn al een stuk lastiger te jatten dan die “stomme” want anders kan ik het niet noemen systemen van de Golf, Leon, Octavia, Passat, Audi A3 enz. Veel te makkelijk verwijderen met de haakjessleutel (Audi) of met 4 torx (VW, Skoda, Seat). Echt zielig, als fabrikant kun je veel meer doen en zoals ook boven al aangegeven ja dat kost geld maar kost op de lange termijn meer, een paar tientjes per auto en tevreden klanten of een imago VAG wordt toch alleen maar gejat (of de onderdelen er van) immers op de opties wordt het meest verdiend, dat doet straks dus niemand meer want dan weet je zeker dat er een petje met “polensleutel” en torxschroevendraaier en een tang je navi komt stelen.
Autodna kan overigens wel degelijk helpen het schrikt in ieder geval af en bij een verkeerscontrole is het een kleine moeite voor de KLPD om de scanner over dashboard (airbags) of andere delen te halen.
Maar inderdaad als men het wil stelen dan stelen ze het alleen wordt het nu wel erg gemakkelijk gemaakt. Ik vind de importeur struisvogelpolitiek uitvoeren. Kop in het zand wij weten van niks……..u bent de eerste…maar uhm mondje dicht hè want u kan zomaar iemand op een idee brengen…yeah sure
 
Clifford maakt hele goede alarmen, achteraf alleen in te bouwen door iemand die goed weet waar ie mee bezig is en best prijzig maar ontzettend goede kwaliteit en betrouwbaarheid.
 
starsky zei:
Ik heb wel eens goede verhalen gehoord over Camco Systems

Klinkt goed, alleen al die toeters en bellen hoef ik niet, vind het niet zo'n heel fijn gevoel dat ik op een knop kan drukken en mijn auto start, voor het zelfde geld stop ik mijn sleutels in mijn zak en druk dan per ongeluk de start knop in.......
Ook als de accu te laag is hoeft die van mij niet te starten, wil alarm aan/uit en dat die bv alle ramen/deuren dicht doet ook als ik het zelf vergeet, ow het hij moet loeien als ze hem proberen te stelen Big Grin
 
Maak bij zo'n Zhongshan Giordon alarm je borst maar nat, ik maakte geen grapje heb het afgelopen weekend bij iemand uit zijn auto moeten knippen voor hij weer naar huis kon. Is chinesetroep gemaakt voor een paar cent, storingen, brand of andere ellende ik sta er niet van te kijken.

Beter idd een Camco of Med pakken of ander "echt" merk, dit Zhongshan Giordon is Ebay/Marktplaats troep (sorry anders kan ik het niet noemen).
 
Op internet toch een hoop mensen tegen gekomen die het er allemaal in hebben of bij een volgende auto er weer in gaan zetten......
Ik zie het allemaal wel misschien dat ik er nog een stuurslot bij aanschaf die zie ik hier ook steeds meer opduiken bij auto's
 
Polootje zei:
omulder zei:
Jammer kan misschien een gt erin laten zetten

Een GT alarm is nix mis mee hoor...Deze kun je wel scharen onder o.a. Gemini

Was meer van dat niemand er ervaring mee heeft, maar ook al her en der op internet gekeken, toch beter dat Zhongshan Giordon alarm!!!
Dat heb ik er sowieso weer uit laten halen, ding ging om de 20/25 sec automatisch dicht, is wel handig als je het vergeet, maar als je met de auto bezig ben, of wil instappen is dat niet te doen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!